Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka od poduszki powietrznej, jest tak ze po przekrecniu zaplonu zgasnie na chwilke i zaraz sie zaswieci i caly czas sie swieci.

Czy moze byc to cos groznego????

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Skoro sie swieci to znaczy ze system jest niesprawny i w przypadku stluczki airbagi nie odpala. Przyczyn moze byc wiele, najbardziej spotykana w e46 moze byc...... :search: bo temat byl walkowany setki razy.
Opublikowano

Nie orientuje sie zbyt dobrze ale prawdopodobnie mata pod fotelem uszkodzona stąd sygnalizacja poduszki.

Na komputerze po podpięciu wyjdzie która mata uszkodzona (kierowcy bądz pasażera) bądz poprostu trzeba zainicjować poduszkę ( dzieje sie tak np. po sciągniecu kierownicy a nie odłączeniu wcześniej akumulatora - też trzeba to zrobić na komputerze) to tyle - gorozi to tym ze poduszki nie bedą działały jak należy (czyli moga nie wystrzelić podczas dzwona) - powtarzam nie mam poduszek więc nie mam praktycznego doświadzczenia ale z tego co pamietam to tak jest.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
ale czy moze to spowodowac wystrzelenie poduszki bez stluczki, bo tego sie troche boje!!!!

 

Nie spowoduje to wystrzelenia poduszek. Skoro kontrolka sie pali to zaden airbag nie wystrzeli nawet w przypadku stluczki.

Opublikowano

Świecąca się kontrolka oznacza zapamiętany błąd np. zwiększoną oporność systemu, przerwa w obwodach chwilowa lub ciągła, uszkodzenie sterownika AirBag, uszkodzenie czujników lub el. wykonawczego. Świecąca się lampka nie oznacza, że system jest nie aktywny tylko, że może nie zadziałać a nie, że nie działa. Zależy jaki błąd lampka sygnalizuje z wymienionych jeśli jest to uszkodzenie sterownika to nie odpali ale jeśli to był błąd chwilowy np. odłączenie kabelka i podłączenie go spowrotem to dlaczego ma nie wypalić poducha. Dlatego (ze względów bezpieczeństwa-może nie wypalić a nie- NIE wypali) po zaświeceniu się lampki zaleca się jechać na diagnostykę.

Znam przypadki, że pomimo nie zgaszonej lamki system zadziałał i to całkiem nieźle.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Świecąca się lampka nie oznacza, że system jest nie aktywny tylko, że może nie zadziałać a nie, że nie działa.

 

W E46 zapalona kontrolka airbagu (ktorej przyczyna jest np uszkodzona mata) nie odpali ZADNEGO airbagu.

Podobna sytuacja jezeli mamy wystrzelony ktorys airbag, zapalona kontrolke, cala reszta airbagow przy ponownej stluczce nie zostanie odpalona.

 

Znam przypadki, że pomimo nie zgaszonej lamki system zadziałał i to całkiem nieźle.

 

W jakich modelach konkretnie?

 

 

Dodam ze tego typu sytuacji nie przezylem sam a swoja opinie opieram na informacjach pochodzacych z innych list dyskusyjnych.

Opublikowano
BMW w E46 uzywa MRS III system uzywa "SMART" technologie, pozwalajaca na odpalanie poduszek w zaleznosci od punktu uderzenia, mozliwosc programowania modulu, dwustopniowe poduszki przednie itd. System bedzie w pelni funkcjonalny, pomimo zapalonej SRS . Na przyklad jesli sygnal z zatrzaskow pasow bezpieczenstwa jest zapamietany w MRS jako defect/fault a mata pasazera, wysyla sygnal, ze na siedzeni ktos siedzi, modul odpali poduszke, tak jakby pasazer nie mial zapietych pasowi ,i na odwrot, jesli mata jest zepsuta, a pasy sa zapiete. Problemy z chwilowym brakiem kontaktu na ktoryms z obwodow, wlacza SRS swiatlo, ale nie wylaczaja systemu. E 46 mialo duzo problemow z chwilowym brakiem kontaktu, np. kostki laczace wiazke z drzwi z wiazka karoserji, kostki pod siedzeniami, kontakty na kierownicy, bylo duzo recall'i. FRAZER ma racje, Lukasz mozesz zapytac na innych forum, o material pod tytulem : ST034 E46 Complete Vehicle wydany przez BMW/ NA w Montvale, NJ , strona 20sta
Opublikowano
fazer ma racje, osobiscie odpalilem poduszke w e39 3.0d, na pracujacym silniku na postoju, kontrolka sie palila, dotknalem kostki napinacza pasow i bam.
Opublikowano
BMW w E46 uzywa MRS III system uzywa "SMART" technologie, pozwalajaca na odpalanie poduszek w zaleznosci od punktu uderzenia, mozliwosc programowania modulu, dwustopniowe poduszki przednie itd. System bedzie w pelni funkcjonalny, pomimo zapalonej SRS . Na przyklad jesli sygnal z zatrzaskow pasow bezpieczenstwa jest zapamietany w MRS jako defect/fault a mata pasazera, wysyla sygnal, ze na siedzeni ktos siedzi, modul odpali poduszke, tak jakby pasazer nie mial zapietych pasowi ,i na odwrot, jesli mata jest zepsuta, a pasy sa zapiete. Problemy z chwilowym brakiem kontaktu na ktoryms z obwodow, wlacza SRS swiatlo, ale nie wylaczaja systemu. E 46 mialo duzo problemow z chwilowym brakiem kontaktu, np. kostki laczace wiazke z drzwi z wiazka karoserji, kostki pod siedzeniami, kontakty na kierownicy, bylo duzo recall'i. FRAZER ma racje, Lukasz mozesz zapytac na innych forum, o material pod tytulem : ST034 E46 Complete Vehicle wydany przez BMW/ NA w Montvale, NJ , strona 20sta

 

Skoro juz temat powrocil, chcialem zapytac jak wyglada sprawa wlutowanej diody zamiast maty ? zrobilem u siebie taki patent, kontrolka nie swieci sie, ale slyszalem o jakims dozowaniu sily wystrzaly w stosunku do obciazenia maty - jak to sie ma do diody ?

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.