Skocz do zawartości

jak zweryfikować przebieg?


kimi76

Rekomendowane odpowiedzi

udać się do aso - podłączą pod komputer, tzw GT1

 

odczytaja przebieg z "komutera" samochodowego, z zegarów (to akurat widać) oraz z kluczyka. Oczywiscie, dobrzy spece potrafia cofnąc przebieg w kazdym z tych trzech miejc ale to juz wymga duzej wiedzy i nie lada umiejetnosci. Ponad to czasem wiaze sie z wymiana dogich podzespołow, dostepnych tylko dla uzytku ASO, kodowanych w fabryce, etc

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przebieg jest cofnięty tylko w liczniku to w serwisie dojdą do przebiegu orginalnego. Natomiast jeśli poprzedni właściciel zainwestował około 1500 zł w "korekcje stanu licznika" , bo tyle taka operacja kosztuje, to raczej nie ma szans dowiedzieć się jaki był orginalny przebieg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jes rejestrowany w przynajmniej 2 modulach, jeden to licznik , drugi to modul od swiatel, jesli sa rozbieznosci, zawsze wyswietli najwyzszy przebieg, moze tez zapalic sie mala czerwona kropka przy wyswietleniu przebiegu. Kluczyk pamieta ostatni przebieg kiedy byl w uzyciu, tzn jesli uzywales jeden , drugi bedzie mial stary przebieg dopoki go uzyjesz ponownie. Kontrola komputerowa w E 65 , to jest temat na dwa tygodnie, to jest jezdzacy komputer. Ogolnie informacje do poszczegulnych modulow jest podawana w BUS technologi, duzo bardzie ze soba polaczone i zalezne niz w innych poprzednich modelach , radio ,nav , wyswietlanie, telefon itd caly MOST system uzywa swiatlowody do przesylania informacji, caly system SRS/poduszki tez pracuja na swiatlowodach. Wiekszosc modulow mozna przeprogramowac, ani jak w poprzednich modelach trzeba bylo wymieniac. Jedno Ci moge napisac, jesli myslisz ze bedziesz mogl zam cos zrobic, wybij sobie z glowy, moze tylko podstawowe rzeczy, olej, opony, ale na przyklad zmienisz alumulator, bedziesz musial jechac do ASO, zeby zrobic reset, inaczej przegotujesz nowy akumulator, system ladowania adaptuje sie do pojemnosci akumulatora itd. itd. itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- interesuje mnie tylko wiarygodność takich testów, sprzedawca oferuje możliwość zrobienia takiego testu i dlatego chciałbym dowiedzieć się więcej na ten temat co właściwie taki test pokazuje, czy jest wiarygodny, czy są jakieś wersje rozszerzone takiego testu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka metod sprawdzenia w ASO

1. numer karoseri tzw. VIN - pokazuje date produkcji, sprzedazy, gdzie byl sprzedany dane ostatniego zarejestowanego uzytkownika, historie napraw gwarancyjnych z przebiegiem przy ktorym te naprawy byly wykonane, zakodowana informacje o poszczegolnych naprawach - historia pojazdu jaka jest w bazie producenta.

2. kluczyk. zapamietuje ostatni przebieg przy ktorym kluczyk byl uzyty do uruchomienia pojazdu, takze dane o nadchodzacych potrzebach obslugi.

3. diagnoza samochodu przy uzyciu GT One lub DIS Plus , sprawdza wszystkie systemy samochodu, jesli sa kody np w module silnika, pokazuje przy jakich okolicznosciach nastapily np. temp silnika, obroty silnika itd.

4. Podlaczenie do CIS Progman sprawdza numery pogramow wpisanych w poszczegolnych modulach i porownuje z najnowszymi programami dostepnymi do tego pojazdu, znajduje i instaluje updates w software.

Mysle, ze jesli bylyby rozbieznosci w przebiegu, bylbys w stanie je odkryc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze jeśli spec był dobry to zrobił to właśnie przez diagnoze i nic tu się nie odkryje niestety a niektórzy naprawde są dobrzy i dysponują sprzętem za dziesiątki tys. euro a liczniki robią tylko "przy okazji". Do tej fury trzeba mieć sprzęt i pojęcie więc jeśli była kręcona to napewno tego w prosty sposób się nie odkryje bo byle koleś z tacho tego nie kręcił :D bo w ten sposób można "usadzić" cały samochód na dobre a wtedy koszty reanimacji wielokrotnie przekroczą zyski z korekcji przebiegu.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie w BMW na swaitlowodach pracuja tylko media (navi,tv itp )-przebieg jest zapisany w dokladnie 8 miejscach i rzeczywiscie korekcja tego to sztuka!!!!!prsebieg musi byc zgrany co do km!!!głównym modułem jestEWS gdzie za kazdym razem on skanuje cale tablice modułow w ktorych jest samisany przebieg (licznik,skrzynia ,lcm,itd)-jezeli choc jeden bajt lub suma kontrolna nie bedzie grac przebieg zostaje przepisany z modułow MASTER!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e65 na swiatlowodach pracuje nie tylko MOST - media, ale takze byteflight controlowany przez SIM /safety information module/poduszki bezpieczenstwa. W 65 EWS jest wyeliminowany jego funkcje przejal CAS ,ktory tez spelnia funkcje wejsciowego modulu/gateway. Po za CAS/car access system funkcje bramy/gateway spelniaja SIM, CD/control display i ZGM/central gateway module. EWS nigdy nie byl glownym modulem, do tej pory ta funkcje pelnil IKE/KOMBI/licznik, pozniej te funkcje przejal NAV. W E65 ZGM pelni funkcje laczenia wszystkich systemow razem ale nie jest decydujacym modulem. W poprzednich modelach przebieg byl rejestrowany w DME i LCM. E 60 , E 90 wszystkie uzywaja ta nowa technologie, powoli odchodza od byteflight/ swiatlowodow przy poduszkach, ale wprowadzaja nowe rozwiazania polegajace na integracji kilku modulow w jeden, np w e90 nowym modulem jest FZD/roof function center, ktory laczy funkcje szyberdachu, czujnika deszczu, wilgoci na szybach , pilota do drzwi garazu itd, po prostu laczy funkcje wszystkich tych malych modulow, ktore kiedys byle umieszczone w okolicy dachu. Jesli chodzi o przebieg, nie sadze ze musisz sie tym martwic, jesli ktmus udaloby sie to przestawic, na pewno bedzie gdzies zarejestrowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

saab9000cse jest obkuty na mase, to juz ktoras kolejna napotkana jego wypowiedz i za kazdym razem, mnustwo ciekawych danych. tylko ten nick w ogole nie pasuje do tego forum, na [poczatku pomyslalem sobie co on tu robi?? Powinienes sobie zmienic nicka na BMWinfo :-)

pozdro dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.