Skocz do zawartości

4-er który wybrać?


piotrc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 581
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wracajac do niesmiertelnego tematu rwd vs xdrive w ten weekend mialem okazje empirycznie porownac head to head moje 430ix z 440i rwd, obiektywne konkluzje:

- rwd pozwala ciasniej wchodzic w zakret, ale na pewno wymaga wiekszych umiejetnosci kontroli samochodu

- xdrive mimo faworyzowania tylnej osi czyni to auto znacznie bardziej podsterownym tj. przod wyjezdza ale za to znacznie latwiej go kontrolowac na sliskiej nawierzchni (eureka)

- w mojej opinii xdrive, moze przez ta preferencje tylu, ciagle nie ma startu do Audi quattro w kwestii trakcji, tam jest przyczepnosc absolutna ale za to jazda mniej angazujaca

 

Dla znawcow pewnie nic odkrywczego, natomiast zaskoczylo mnie co punktuje Pertyn ze 3ce xdrive lepiej sie sprawdza:

"Moja „czwórka” miała napęd na cztery koła, który mnie rozczarował. W przeciwieństwie do „trójki”, nie poprawia on własności jezdnych auta – wręcz przeciwnie, wywołuje bardzo silną podsterowność, tak silną, że po prostu aż przeszkadza. "

http://pertyn.com/dzis-pieknosc-twa-w-calej-ozdobie/

 

A tu dobre zobrazowanie roznic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poddałem się po poszukiwaniach poprzedniego auta w pl i ściągam następne ze stanów m235 xi lub 435 xi, pragne wiedziec czy są jakieś bolączki żeby mieć na uwadze co zrobić w ramach pakietu startowego

 

Tak jak kolega pisał - 200k to minimum na ładne pewne auto z PL salonu z małym przebiegiem i jeszcze na gwarancji. I o ironio - jak chcesz takie auto sprzedać to dla wszystkich jest „za drogo” :mrgreen:

Pakiet startowy przy 60k? Standard - oleje, filtry, cewki, świece i nie powinno nic więcej się dziać. Jak z ZF8 to ja bym już zmienił olej i filtry.

Bolączki N55? Nie ma „typowych”. Są jakieś problemy z WG które się powtarzają, ja w jednym

N55 miałem przy 60k problem z valvetronic ale nie jest to przypadłość modelu. Chargepipe pęka przy łączeniu

jak wrzucisz mu duży boost, ale nie mówimy już o serii.

 

Dla znawcow pewnie nic odkrywczego, natomiast zaskoczylo mnie co punktuje Pertyn ze 3ce xdrive lepiej sie sprawdza:

"Moja „czwórka” miała napęd na cztery koła, który mnie rozczarował. W przeciwieństwie do „trójki”, nie poprawia on własności jezdnych auta – wręcz przeciwnie, wywołuje bardzo silną podsterowność, tak silną, że po prostu aż przeszkadza. "

 

Czwórka generalnie jeździ troche inaczej niż trójka ale ja nie widziałem nigdy różnic w działaniu xdrive. Ważne żeby porównać jabłko do jabłka a nie 335ix do 420dix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze 4er powinno lepiej sie prowadzic od 3er, wkoncu to "sportowa"odmiana 3er. Ja wsojej 440xi zauwazylem ze auto na 18`zimowych prowadzi sie ... tragicznie...

Buda wygląda imaczej. Konstrukcyjnie są bliźniacze w kwestii zawieszenia etc. Jakie masz zawieszenie? Opony ROF czy zwykłe? Jaki masz układ kierowniczy?

Bo jak masz opony nie rof i zwykłe zawieszenie... to wiele tłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima RF 225/45/18 tyl przod zwykle zawieszenie. Jest tragedia na tych kolach... na letnich 20 rf jest swietnie wg mnie.

 

Zawieszenia aktywnego Ci się nie opłaca ładować OEM'owego ale możesz pomyśleć o KW DDC albo Bilstein B16pss z DDC. Ja mam aktywne w 4er, ale w tym roku zakładam B16 P&P do 4er. Przy xdrive też są dostępne co dla Ciebie jest istotne. Nie wiem tylko czy możesz mieć w tej sytuacji sterowane z przycisku wyboru trybu jazdy - jak nie jesteś skazany na pilota.

Tak z ciekawości - czy przy braku seryjnego DDC masz sportowy zmienny układ kierowniczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima RF 225/45/18 tyl przod zwykle zawieszenie. Jest tragedia na tych kolach... na letnich 20 rf jest swietnie wg mnie.

 

Zawieszenia aktywnego Ci się nie opłaca ładować OEM'owego ale możesz pomyśleć o KW DDC albo Bilstein B16pss z DDC. Ja mam aktywne w 4er, ale w tym roku zakładam B16 P&P do 4er. Przy xdrive też są dostępne co dla Ciebie jest istotne. Nie wiem tylko czy możesz mieć w tej sytuacji sterowane z przycisku wyboru trybu jazdy - jak nie jesteś skazany na pilota.

Tak z ciekawości - czy przy braku seryjnego DDC masz sportowy zmienny układ kierowniczy?

 

Kolego, nie zrozumialem polowy twojej wypowiedzi :D

DDC podejrzewam ze chodzi o drive dynamic select ? czyli adaptacyjne zawieszenie ? Nie nie mam tego, a sportowy zmienny uklad kierowniczy owszem jest i spisuje sie rewelacyjnie.

Jesli chodzi o zawieszenie bede chcial napewno niedlugo wymienic sprezyny i obnizyc auto. Z tego co chlopaki tu proponuja to sa to progresywne sprezyny wiec super sie powinny sprawdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie zrozumialem polowy twojej wypowiedzi :D

DDC podejrzewam ze chodzi o drive dynamic select ? czyli adaptacyjne zawieszenie ? Nie nie mam tego, a sportowy zmienny uklad kierowniczy owszem jest i spisuje sie rewelacyjnie.

Jesli chodzi o zawieszenie bede chcial napewno niedlugo wymienic sprezyny i obnizyc auto. Z tego co chlopaki tu proponuja to sa to progresywne sprezyny wiec super sie powinny sprawdzic :)

 

DDC - to dynamic damper control. Nazwa handlowa aktywnego zawieszenia używana przez Bilstein’a czy KW a także BMW dla motocykli. BMW nazywa to w samochodach EDC - electronic damper control. Chodziło mi o to że skoro nie jesteś zadowolony w pełni z jazdy 4er to doposażenie w OEM zestaw aktywnego zawieszenia jest trochę nieopłacalne - aczkolwiek poprawia prowadzenie bo seryjne aktywne zawieszenie w BMW działa zaskakująco dobrze na zmiany trybu jazdy. Jak chcesz wydać trochę więcej niż na same sprężyny to możesz kupić aftermarketowe zawieszenie aktywne - osobiście uważam że to jedyna sensowna opcja, ale jak będziesz zadowolony z samych sprężyn do zwykłego to :cool2: ja po prostu jestem uczulony na takie rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DDC - to dynamic damper control. Nazwa handlowa aktywnego zawieszenia używana przez Bilstein’a czy KW a także BMW dla motocykli. BMW nazywa to w samochodach EDC - electronic damper control. Chodziło mi o to że skoro nie jesteś zadowolony w pełni z jazdy 4er to doposażenie w OEM zestaw aktywnego zawieszenia jest trochę nieopłacalne - aczkolwiek poprawia prowadzenie bo seryjne aktywne zawieszenie w BMW działa zaskakująco dobrze na zmiany trybu jazdy. Jak chcesz wydać trochę więcej niż na same sprężyny to możesz kupić aftermarketowe zawieszenie aktywne - osobiście uważam że to jedyna sensowna opcja, ale jak będziesz zadowolony z samych sprężyn do zwykłego to :cool2: ja po prostu jestem uczulony na takie rozwiązania.

 

Sytuacja z moim zawieszeniem wyszla beznadziejna :( Pan w salonie zapewnil mnie, ze model 440i xDrive M Pakiet ma sportowe zawieszenie wiec nie dobieralem adaptacyjnego. Niestety okazalo sie za pozno ze byla to pomylka i nie bylem w stanie juz nic zrobic... Teraz mam auto na standardowym zawieszeniu i 18stkach zimowych 225/45 tyl przod i jest tragedia... Na testowej jezdzie mialem 225/35/20 przod 255/30/20 tyl na standardowym zawieszeniu i bylo rewelacyjnie dla mnie. Narazie zostawiam jak jest, zmieniam kola w marcu na te 20stki wlasnie i zobacze jak wrazenia, jesli dalej bede twierdzil ze jest rewelacja i nie ma potrzeby zmiany zawiechy to pewnie zostawie serie. Jak sie okaze ze bedzie dalej kiepsko jednak po dluzszej jezdzie to zaczne sie zastanawiac nad zmiana i bede pewnie prosil o porady :) Jaki jest koszt tego zawieszenia aktywnego ?

Bardzo chetnie bym sprawdzil jak dziala adaptacyjne zawieszenie M w 4er gc xdrive, ma moze ktos takie auto niedaleko Szczecina ? tak powiedzmy do 300km i zaprosilby na jazde probna ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sytuacja z moim zawieszeniem wyszla beznadziejna :( Pan w salonie zapewnil mnie, ze model 440i xDrive M Pakiet ma sportowe zawieszenie wiec nie dobieralem adaptacyjnego. Niestety okazalo sie za pozno ze byla to pomylka i nie bylem w stanie juz nic zrobic... Teraz mam auto na standardowym zawieszeniu i 18stkach zimowych 225/45 tyl przod i jest tragedia... Na testowej jezdzie mialem 225/35/20 przod 255/30/20 tyl na standardowym zawieszeniu i bylo rewelacyjnie dla mnie. Narazie zostawiam jak jest, zmieniam kola w marcu na te 20stki wlasnie i zobacze jak wrazenia, jesli dalej bede twierdzil ze jest rewelacja i nie ma potrzeby zmiany zawiechy to pewnie zostawie serie. Jak sie okaze ze bedzie dalej kiepsko jednak po dluzszej jezdzie to zaczne sie zastanawiac nad zmiana i bede pewnie prosil o porady :) Jaki jest koszt tego zawieszenia aktywnego ?

Bardzo chetnie bym sprawdzil jak dziala adaptacyjne zawieszenie M w 4er gc xdrive, ma moze ktos takie auto niedaleko Szczecina ? tak powiedzmy do 300km i zaprosilby na jazde probna ? :)

 

 

A nie lepiej Ci wstawić sam eibach pro kit sprężyny??? Seryjnie jest słabo przy x drive (auto wyżej siedzi) i niestety przy tym silniku ( najsluszniejszy) dynamicznie ma seryjnym nie pojeździe.... Kolega ze Szczecina?? Pozdrawiam PS. Można sie kiedyś na jakiś spot umówić.

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z moim zawieszeniem wyszla beznadziejna :( Pan w salonie zapewnil mnie, ze model 440i xDrive M Pakiet ma sportowe zawieszenie wiec nie dobieralem adaptacyjnego. Niestety okazalo sie za pozno ze byla to pomylka i nie bylem w stanie juz nic zrobic... Teraz mam auto na standardowym zawieszeniu i 18stkach zimowych 225/45 tyl przod i jest tragedia... Na testowej jezdzie mialem 225/35/20 przod 255/30/20 tyl na standardowym zawieszeniu i bylo rewelacyjnie dla mnie. Narazie zostawiam jak jest, zmieniam kola w marcu na te 20stki wlasnie i zobacze jak wrazenia, jesli dalej bede twierdzil ze jest rewelacja i nie ma potrzeby zmiany zawiechy to pewnie zostawie serie. Jak sie okaze ze bedzie dalej kiepsko jednak po dluzszej jezdzie to zaczne sie zastanawiac nad zmiana i bede pewnie prosil o porady :) Jaki jest koszt tego zawieszenia aktywnego ?

Bardzo chetnie bym sprawdzil jak dziala adaptacyjne zawieszenie M w 4er gc xdrive, ma moze ktos takie auto niedaleko Szczecina ? tak powiedzmy do 300km i zaprosilby na jazde probna ? :)

 

 

A nie lepiej Ci wstawić sam eibach pro kit sprężyny??? Seryjnie jest słabo przy x drive (auto wyżej siedzi) i niestety przy tym silniku ( najsluszniejszy) dynamicznie ma seryjnym nie pojeździe.... Kolega ze Szczecina?? Pozdrawiam PS. Można sie kiedyś na jakiś spot umówić.

 

 

Chetnie, wroce w marcu do kraju to z przyjemnoscia.

Tak jak pisalem, prawdopodobnie naloze same spreyny eilbacha i pewnie bede zadowolony, ale to z czasem, narazie trzeba kupic 20stki na lato i power sound kit :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio ta adaptacja jest tak wazna? Ja mam i jezdze w komforcie non stop, ustawienie sport na polskich drogach to jest masakra. Wiem ze rzekomo xdrive jest miekszy ale podejrzewam ze marginalnie i trzeba by regularnie jezdzic na granicy zeby czuc roznice..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio ta adaptacja jest tak wazna? Ja mam i jezdze w komforcie non stop, ustawienie sport na polskich drogach to jest masakra. Wiem ze rzekomo xdrive jest miekszy ale podejrzewam ze marginalnie i trzeba by regularnie jezdzic na granicy zeby czuc roznice..

Panie, standardowe z xdrive to jest paseratti nie bmw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam adaptacyjne i 95% czasu jazdy to comfort. W trybie sport auto jest zbyt twarde na nasze miejskie drogi. Jeżeli chodzi o legendarne perfekcyjne prowadzenie BMW to jeżeli chodzi o zwykłą drogową jazdę to jest na tym samym poziomie co konkurencja premium.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam adaptacyjne i 95% czasu jazdy to comfort. W trybie sport auto jest zbyt twarde na nasze miejskie drogi. Jeżeli chodzi o legendarne perfekcyjne prowadzenie BMW to jeżeli chodzi o zwykłą drogową jazdę to jest na tym samym poziomie co konkurencja premium.

 

 

Za twarde w sport??? Jest dużo bardziej miękkie w sport niż stałe m, takie mam i myślę że jest nadal za miękkie.... Widzę każdy ma inną opinie :)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co człowiek to opinia. Jeździłem na standardowym zawieszeniu i na adaptacyjnym. Według mnie standardowe zawieszenie to coś pomiędzy Comfort a Sport w adaptacyjnym. Jest to moje pierwsze auto z nutką sportu, więc dla mnie nawet w zwykłym zawieszeniu prowadzi się lepiej niż BMW X1 czy X3 lub Mercedes W205 czy A klasa 2014, czyli moje poprzednie auta. Wielu użytkowników powie mi "Chłopie, 4 tylko w adaptacyjnym, albo w M". Ja jeszcze pamiętam jak kilka lat temu uczyłem się jeździć na Toyota Avensis 2001 czy Mazda 2. Wtedy taką 4 brałbym na podstawie, na 17 calowym kołach i lepiej by jeździła. Reasumując, punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie mialem E90 teraz mam f36 zwykle zawieszenie i trochę mnie wkurza że ten samochód jest tak sztywny i głośny nie chodzi o silnik ale o wszystko co słychać z zewnątrz pewnie temu że brak ramek na szyby i koła 20 cali Ryan flat ale zawieszenie jest zbyt twarde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie mialem E90 teraz mam f36 zwykle zawieszenie i trochę mnie wkurza że ten samochód jest tak sztywny i głośny nie chodzi o silnik ale o wszystko co słychać z zewnątrz pewnie temu że brak ramek na szyby i koła 20 cali Ryan flat ale zawieszenie jest zbyt twarde

Dokładnie o to mi chodziło. Większość z Nas ocenia dane auto na podstawie swoich doświadczeń. Ja na przykład teraz najwięcej jeżdżę nową X1 i jak wsiadłem pierwszy raz do F36 to myślałem, że będzie o wiele twardsze zawieszenie, a okazało się, że nie odczułem znacznej różnicy. :D Gdybym bezpośrednio przesiadł się z X3 do F36 to poczułbym dużą różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej jezdzilem A5 3.0TDi S Line Coupe na 255/35/19 i powiem tak - na testowej jezdzie mialem F36 330i 225/35/20 przod 255/30/20 tyl ze zwyklym zawieszeniem. Ktore bylo sztywniejsze ? Trudne pytanie... Zbyt malo mialem ta testowke zeby stwierdzic jednoznacznie gdzie byl wiekszy komfort. Na pewno oba byly sztywne, mam delikatne wrazenie ze chyba w A5 dziury bardziej odczuwalem, ale to pewnie ze wzgledu na to ze to bylo 10letnie auto a bmw nowe... ALE jesli chodzi o prowadzenie, precyzje i bujanie auta to BMW na pewno o niebo lepiej. Przy 60-80kmh jak szybko skrecalem kierownica w Audi to czulem ze delikatnie sie buja i plywa, a w BMW sztywniutka byla i precyzyjnie czulem to. Zaloze po powrocie juz 20stki M Perf na lato i bede mial wiecej do powiedzenia :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko niech mi ktoś wytłumaczy jak samochód za takie pieniądze jest tak słabo wygłuszony ? Te 20 ruanflat słychać i to bardzo ogólnie 4 to dżiny samochód starsze data 5 miały ledy a tutaj dali [BAD] żarówki !! Wstyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko niech mi ktoś wytłumaczy jak samochód za takie pieniądze jest tak słabo wygłuszony ? Te 20 ruanflat słychać i to bardzo ogólnie 4 to dżiny samochód starsze data 5 miały ledy a tutaj dali [bAD] żarówki !! Wstyd

Dali żarówki żeby mieli co polepszyć po liftingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.