Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
poddałem się po poszukiwaniach poprzedniego auta w pl i ściągam następne ze stanów m235 xi lub 435 xi, pragne wiedziec czy są jakieś bolączki żeby mieć na uwadze co zrobić w ramach pakietu startowego
  • Odpowiedzi 589
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wracajac do niesmiertelnego tematu rwd vs xdrive w ten weekend mialem okazje empirycznie porownac head to head moje 430ix z 440i rwd, obiektywne konkluzje:

- rwd pozwala ciasniej wchodzic w zakret, ale na pewno wymaga wiekszych umiejetnosci kontroli samochodu

- xdrive mimo faworyzowania tylnej osi czyni to auto znacznie bardziej podsterownym tj. przod wyjezdza ale za to znacznie latwiej go kontrolowac na sliskiej nawierzchni (eureka)

- w mojej opinii xdrive, moze przez ta preferencje tylu, ciagle nie ma startu do Audi quattro w kwestii trakcji, tam jest przyczepnosc absolutna ale za to jazda mniej angazujaca

 

Dla znawcow pewnie nic odkrywczego, natomiast zaskoczylo mnie co punktuje Pertyn ze 3ce xdrive lepiej sie sprawdza:

"Moja „czwórka” miała napęd na cztery koła, który mnie rozczarował. W przeciwieństwie do „trójki”, nie poprawia on własności jezdnych auta – wręcz przeciwnie, wywołuje bardzo silną podsterowność, tak silną, że po prostu aż przeszkadza. "

http://pertyn.com/dzis-pieknosc-twa-w-calej-ozdobie/

 

A tu dobre zobrazowanie roznic:

Opublikowano
poddałem się po poszukiwaniach poprzedniego auta w pl i ściągam następne ze stanów m235 xi lub 435 xi, pragne wiedziec czy są jakieś bolączki żeby mieć na uwadze co zrobić w ramach pakietu startowego

 

Tak jak kolega pisał - 200k to minimum na ładne pewne auto z PL salonu z małym przebiegiem i jeszcze na gwarancji. I o ironio - jak chcesz takie auto sprzedać to dla wszystkich jest „za drogo” :mrgreen:

Pakiet startowy przy 60k? Standard - oleje, filtry, cewki, świece i nie powinno nic więcej się dziać. Jak z ZF8 to ja bym już zmienił olej i filtry.

Bolączki N55? Nie ma „typowych”. Są jakieś problemy z WG które się powtarzają, ja w jednym

N55 miałem przy 60k problem z valvetronic ale nie jest to przypadłość modelu. Chargepipe pęka przy łączeniu

jak wrzucisz mu duży boost, ale nie mówimy już o serii.

 

Dla znawcow pewnie nic odkrywczego, natomiast zaskoczylo mnie co punktuje Pertyn ze 3ce xdrive lepiej sie sprawdza:

"Moja „czwórka” miała napęd na cztery koła, który mnie rozczarował. W przeciwieństwie do „trójki”, nie poprawia on własności jezdnych auta – wręcz przeciwnie, wywołuje bardzo silną podsterowność, tak silną, że po prostu aż przeszkadza. "

 

Czwórka generalnie jeździ troche inaczej niż trójka ale ja nie widziałem nigdy różnic w działaniu xdrive. Ważne żeby porównać jabłko do jabłka a nie 335ix do 420dix.

Opublikowano
Wydaje mi sie ze 4er powinno lepiej sie prowadzic od 3er, wkoncu to "sportowa"odmiana 3er. Ja wsojej 440xi zauwazylem ze auto na 18`zimowych prowadzi sie ... tragicznie...
Opublikowano
Ja mam 20 ruanflat i nie jest za ciekawie słychać te opony niesamowicie a no i szyby bez ramkowe uważam że też mocno słychać w szum bardziej nawet niz w E90
Opublikowano
Wydaje mi sie ze 4er powinno lepiej sie prowadzic od 3er, wkoncu to "sportowa"odmiana 3er. Ja wsojej 440xi zauwazylem ze auto na 18`zimowych prowadzi sie ... tragicznie...

Buda wygląda imaczej. Konstrukcyjnie są bliźniacze w kwestii zawieszenia etc. Jakie masz zawieszenie? Opony ROF czy zwykłe? Jaki masz układ kierowniczy?

Bo jak masz opony nie rof i zwykłe zawieszenie... to wiele tłumaczy.

Opublikowano
Zima RF 225/45/18 tyl przod zwykle zawieszenie. Jest tragedia na tych kolach... na letnich 20 rf jest swietnie wg mnie.
Opublikowano
Zima RF 225/45/18 tyl przod zwykle zawieszenie. Jest tragedia na tych kolach... na letnich 20 rf jest swietnie wg mnie.

 

Zawieszenia aktywnego Ci się nie opłaca ładować OEM'owego ale możesz pomyśleć o KW DDC albo Bilstein B16pss z DDC. Ja mam aktywne w 4er, ale w tym roku zakładam B16 P&P do 4er. Przy xdrive też są dostępne co dla Ciebie jest istotne. Nie wiem tylko czy możesz mieć w tej sytuacji sterowane z przycisku wyboru trybu jazdy - jak nie jesteś skazany na pilota.

Tak z ciekawości - czy przy braku seryjnego DDC masz sportowy zmienny układ kierowniczy?

Opublikowano
Zima RF 225/45/18 tyl przod zwykle zawieszenie. Jest tragedia na tych kolach... na letnich 20 rf jest swietnie wg mnie.

 

Zawieszenia aktywnego Ci się nie opłaca ładować OEM'owego ale możesz pomyśleć o KW DDC albo Bilstein B16pss z DDC. Ja mam aktywne w 4er, ale w tym roku zakładam B16 P&P do 4er. Przy xdrive też są dostępne co dla Ciebie jest istotne. Nie wiem tylko czy możesz mieć w tej sytuacji sterowane z przycisku wyboru trybu jazdy - jak nie jesteś skazany na pilota.

Tak z ciekawości - czy przy braku seryjnego DDC masz sportowy zmienny układ kierowniczy?

 

Kolego, nie zrozumialem polowy twojej wypowiedzi :D

DDC podejrzewam ze chodzi o drive dynamic select ? czyli adaptacyjne zawieszenie ? Nie nie mam tego, a sportowy zmienny uklad kierowniczy owszem jest i spisuje sie rewelacyjnie.

Jesli chodzi o zawieszenie bede chcial napewno niedlugo wymienic sprezyny i obnizyc auto. Z tego co chlopaki tu proponuja to sa to progresywne sprezyny wiec super sie powinny sprawdzic :)

Opublikowano
Jak wy to robicie z tymi zawieszeniami że obniżanie ja mam standardowe w 4 w poprzedniej 3 mam dodatki karbonowe i praktycznie nigdzie nie mogę podjechać żeby ich z przodu nie urwać
Opublikowano

Kolego, nie zrozumialem polowy twojej wypowiedzi :D

DDC podejrzewam ze chodzi o drive dynamic select ? czyli adaptacyjne zawieszenie ? Nie nie mam tego, a sportowy zmienny uklad kierowniczy owszem jest i spisuje sie rewelacyjnie.

Jesli chodzi o zawieszenie bede chcial napewno niedlugo wymienic sprezyny i obnizyc auto. Z tego co chlopaki tu proponuja to sa to progresywne sprezyny wiec super sie powinny sprawdzic :)

 

DDC - to dynamic damper control. Nazwa handlowa aktywnego zawieszenia używana przez Bilstein’a czy KW a także BMW dla motocykli. BMW nazywa to w samochodach EDC - electronic damper control. Chodziło mi o to że skoro nie jesteś zadowolony w pełni z jazdy 4er to doposażenie w OEM zestaw aktywnego zawieszenia jest trochę nieopłacalne - aczkolwiek poprawia prowadzenie bo seryjne aktywne zawieszenie w BMW działa zaskakująco dobrze na zmiany trybu jazdy. Jak chcesz wydać trochę więcej niż na same sprężyny to możesz kupić aftermarketowe zawieszenie aktywne - osobiście uważam że to jedyna sensowna opcja, ale jak będziesz zadowolony z samych sprężyn do zwykłego to :cool2: ja po prostu jestem uczulony na takie rozwiązania.

Opublikowano

 

DDC - to dynamic damper control. Nazwa handlowa aktywnego zawieszenia używana przez Bilstein’a czy KW a także BMW dla motocykli. BMW nazywa to w samochodach EDC - electronic damper control. Chodziło mi o to że skoro nie jesteś zadowolony w pełni z jazdy 4er to doposażenie w OEM zestaw aktywnego zawieszenia jest trochę nieopłacalne - aczkolwiek poprawia prowadzenie bo seryjne aktywne zawieszenie w BMW działa zaskakująco dobrze na zmiany trybu jazdy. Jak chcesz wydać trochę więcej niż na same sprężyny to możesz kupić aftermarketowe zawieszenie aktywne - osobiście uważam że to jedyna sensowna opcja, ale jak będziesz zadowolony z samych sprężyn do zwykłego to :cool2: ja po prostu jestem uczulony na takie rozwiązania.

 

Sytuacja z moim zawieszeniem wyszla beznadziejna :( Pan w salonie zapewnil mnie, ze model 440i xDrive M Pakiet ma sportowe zawieszenie wiec nie dobieralem adaptacyjnego. Niestety okazalo sie za pozno ze byla to pomylka i nie bylem w stanie juz nic zrobic... Teraz mam auto na standardowym zawieszeniu i 18stkach zimowych 225/45 tyl przod i jest tragedia... Na testowej jezdzie mialem 225/35/20 przod 255/30/20 tyl na standardowym zawieszeniu i bylo rewelacyjnie dla mnie. Narazie zostawiam jak jest, zmieniam kola w marcu na te 20stki wlasnie i zobacze jak wrazenia, jesli dalej bede twierdzil ze jest rewelacja i nie ma potrzeby zmiany zawiechy to pewnie zostawie serie. Jak sie okaze ze bedzie dalej kiepsko jednak po dluzszej jezdzie to zaczne sie zastanawiac nad zmiana i bede pewnie prosil o porady :) Jaki jest koszt tego zawieszenia aktywnego ?

Bardzo chetnie bym sprawdzil jak dziala adaptacyjne zawieszenie M w 4er gc xdrive, ma moze ktos takie auto niedaleko Szczecina ? tak powiedzmy do 300km i zaprosilby na jazde probna ? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sytuacja z moim zawieszeniem wyszla beznadziejna :( Pan w salonie zapewnil mnie, ze model 440i xDrive M Pakiet ma sportowe zawieszenie wiec nie dobieralem adaptacyjnego. Niestety okazalo sie za pozno ze byla to pomylka i nie bylem w stanie juz nic zrobic... Teraz mam auto na standardowym zawieszeniu i 18stkach zimowych 225/45 tyl przod i jest tragedia... Na testowej jezdzie mialem 225/35/20 przod 255/30/20 tyl na standardowym zawieszeniu i bylo rewelacyjnie dla mnie. Narazie zostawiam jak jest, zmieniam kola w marcu na te 20stki wlasnie i zobacze jak wrazenia, jesli dalej bede twierdzil ze jest rewelacja i nie ma potrzeby zmiany zawiechy to pewnie zostawie serie. Jak sie okaze ze bedzie dalej kiepsko jednak po dluzszej jezdzie to zaczne sie zastanawiac nad zmiana i bede pewnie prosil o porady :) Jaki jest koszt tego zawieszenia aktywnego ?

Bardzo chetnie bym sprawdzil jak dziala adaptacyjne zawieszenie M w 4er gc xdrive, ma moze ktos takie auto niedaleko Szczecina ? tak powiedzmy do 300km i zaprosilby na jazde probna ? :)

 

 

A nie lepiej Ci wstawić sam eibach pro kit sprężyny??? Seryjnie jest słabo przy x drive (auto wyżej siedzi) i niestety przy tym silniku ( najsluszniejszy) dynamicznie ma seryjnym nie pojeździe.... Kolega ze Szczecina?? Pozdrawiam PS. Można sie kiedyś na jakiś spot umówić.

male-bmw-2.png
Opublikowano
Sytuacja z moim zawieszeniem wyszla beznadziejna :( Pan w salonie zapewnil mnie, ze model 440i xDrive M Pakiet ma sportowe zawieszenie wiec nie dobieralem adaptacyjnego. Niestety okazalo sie za pozno ze byla to pomylka i nie bylem w stanie juz nic zrobic... Teraz mam auto na standardowym zawieszeniu i 18stkach zimowych 225/45 tyl przod i jest tragedia... Na testowej jezdzie mialem 225/35/20 przod 255/30/20 tyl na standardowym zawieszeniu i bylo rewelacyjnie dla mnie. Narazie zostawiam jak jest, zmieniam kola w marcu na te 20stki wlasnie i zobacze jak wrazenia, jesli dalej bede twierdzil ze jest rewelacja i nie ma potrzeby zmiany zawiechy to pewnie zostawie serie. Jak sie okaze ze bedzie dalej kiepsko jednak po dluzszej jezdzie to zaczne sie zastanawiac nad zmiana i bede pewnie prosil o porady :) Jaki jest koszt tego zawieszenia aktywnego ?

Bardzo chetnie bym sprawdzil jak dziala adaptacyjne zawieszenie M w 4er gc xdrive, ma moze ktos takie auto niedaleko Szczecina ? tak powiedzmy do 300km i zaprosilby na jazde probna ? :)

 

 

A nie lepiej Ci wstawić sam eibach pro kit sprężyny??? Seryjnie jest słabo przy x drive (auto wyżej siedzi) i niestety przy tym silniku ( najsluszniejszy) dynamicznie ma seryjnym nie pojeździe.... Kolega ze Szczecina?? Pozdrawiam PS. Można sie kiedyś na jakiś spot umówić.

 

 

Chetnie, wroce w marcu do kraju to z przyjemnoscia.

Tak jak pisalem, prawdopodobnie naloze same spreyny eilbacha i pewnie bede zadowolony, ale to z czasem, narazie trzeba kupic 20stki na lato i power sound kit :)

Opublikowano
Serio ta adaptacja jest tak wazna? Ja mam i jezdze w komforcie non stop, ustawienie sport na polskich drogach to jest masakra. Wiem ze rzekomo xdrive jest miekszy ale podejrzewam ze marginalnie i trzeba by regularnie jezdzic na granicy zeby czuc roznice..
Opublikowano
Serio ta adaptacja jest tak wazna? Ja mam i jezdze w komforcie non stop, ustawienie sport na polskich drogach to jest masakra. Wiem ze rzekomo xdrive jest miekszy ale podejrzewam ze marginalnie i trzeba by regularnie jezdzic na granicy zeby czuc roznice..

Panie, standardowe z xdrive to jest paseratti nie bmw :)

Opublikowano
Mam adaptacyjne i 95% czasu jazdy to comfort. W trybie sport auto jest zbyt twarde na nasze miejskie drogi. Jeżeli chodzi o legendarne perfekcyjne prowadzenie BMW to jeżeli chodzi o zwykłą drogową jazdę to jest na tym samym poziomie co konkurencja premium.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam adaptacyjne i 95% czasu jazdy to comfort. W trybie sport auto jest zbyt twarde na nasze miejskie drogi. Jeżeli chodzi o legendarne perfekcyjne prowadzenie BMW to jeżeli chodzi o zwykłą drogową jazdę to jest na tym samym poziomie co konkurencja premium.

 

 

Za twarde w sport??? Jest dużo bardziej miękkie w sport niż stałe m, takie mam i myślę że jest nadal za miękkie.... Widzę każdy ma inną opinie :)

male-bmw-2.png
Opublikowano
Co człowiek to opinia. Jeździłem na standardowym zawieszeniu i na adaptacyjnym. Według mnie standardowe zawieszenie to coś pomiędzy Comfort a Sport w adaptacyjnym. Jest to moje pierwsze auto z nutką sportu, więc dla mnie nawet w zwykłym zawieszeniu prowadzi się lepiej niż BMW X1 czy X3 lub Mercedes W205 czy A klasa 2014, czyli moje poprzednie auta. Wielu użytkowników powie mi "Chłopie, 4 tylko w adaptacyjnym, albo w M". Ja jeszcze pamiętam jak kilka lat temu uczyłem się jeździć na Toyota Avensis 2001 czy Mazda 2. Wtedy taką 4 brałbym na podstawie, na 17 calowym kołach i lepiej by jeździła. Reasumując, punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. :lol:
Opublikowano
Dodam od siebie mialem E90 teraz mam f36 zwykle zawieszenie i trochę mnie wkurza że ten samochód jest tak sztywny i głośny nie chodzi o silnik ale o wszystko co słychać z zewnątrz pewnie temu że brak ramek na szyby i koła 20 cali Ryan flat ale zawieszenie jest zbyt twarde
Opublikowano
Dodam od siebie mialem E90 teraz mam f36 zwykle zawieszenie i trochę mnie wkurza że ten samochód jest tak sztywny i głośny nie chodzi o silnik ale o wszystko co słychać z zewnątrz pewnie temu że brak ramek na szyby i koła 20 cali Ryan flat ale zawieszenie jest zbyt twarde

Dokładnie o to mi chodziło. Większość z Nas ocenia dane auto na podstawie swoich doświadczeń. Ja na przykład teraz najwięcej jeżdżę nową X1 i jak wsiadłem pierwszy raz do F36 to myślałem, że będzie o wiele twardsze zawieszenie, a okazało się, że nie odczułem znacznej różnicy. :D Gdybym bezpośrednio przesiadł się z X3 do F36 to poczułbym dużą różnicę.

Opublikowano
Wczesniej jezdzilem A5 3.0TDi S Line Coupe na 255/35/19 i powiem tak - na testowej jezdzie mialem F36 330i 225/35/20 przod 255/30/20 tyl ze zwyklym zawieszeniem. Ktore bylo sztywniejsze ? Trudne pytanie... Zbyt malo mialem ta testowke zeby stwierdzic jednoznacznie gdzie byl wiekszy komfort. Na pewno oba byly sztywne, mam delikatne wrazenie ze chyba w A5 dziury bardziej odczuwalem, ale to pewnie ze wzgledu na to ze to bylo 10letnie auto a bmw nowe... ALE jesli chodzi o prowadzenie, precyzje i bujanie auta to BMW na pewno o niebo lepiej. Przy 60-80kmh jak szybko skrecalem kierownica w Audi to czulem ze delikatnie sie buja i plywa, a w BMW sztywniutka byla i precyzyjnie czulem to. Zaloze po powrocie juz 20stki M Perf na lato i bede mial wiecej do powiedzenia :)
Opublikowano
Tylko niech mi ktoś wytłumaczy jak samochód za takie pieniądze jest tak słabo wygłuszony ? Te 20 ruanflat słychać i to bardzo ogólnie 4 to dżiny samochód starsze data 5 miały ledy a tutaj dali [BAD] żarówki !! Wstyd
Opublikowano
Tylko niech mi ktoś wytłumaczy jak samochód za takie pieniądze jest tak słabo wygłuszony ? Te 20 ruanflat słychać i to bardzo ogólnie 4 to dżiny samochód starsze data 5 miały ledy a tutaj dali [bAD] żarówki !! Wstyd

Dali żarówki żeby mieli co polepszyć po liftingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.