Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytając trochę na temat "magicznych kreseczek" na obrzeżu obrotomierza wiem, ze sygnalizują właściwie poziom niedogrzania silnika. Moje pytanie co z za wysoka temperaturą, jak jest sygnalizowana i kiedy wiadomo, ze jest zbyt wysoka? Z niedogrzaniem nie mam problemu ale jest jeszcze wczesna jesień a ja dopiero co kupiłem to autko więc nie wiem, ale nagrzewa się dość szybko. Mam jednak obawy czy nie za bardzo. Większość piszących o wskazaniach białych kreseczek pisze że wystają im ninimalnie 3, ale u mnie po jakimś czasie jazdy wystaje jedna i to tak ledwie i tak się trzyma cały czas - na trasie i w mieście.

Czy to normalne w tym silniku (nie znalazłem opinii ile jest kresek w tym motorze, raczej pisali o dieslu ale to inna sprawa) Mam się martwić czy wszystko OK ?

Właściwie na temat zwrócił mi uwagę kumpel jak po przewiezieniu go (dość spokojnie) 15km i podniesieniu maski buchnęło gorące powietrze jak z pieca hutniczego a osłona górna chłodnicy była gorąca że ciężko było utrzymać tam łapę dłużej) Wcześniej jeździłem E46 s 2.0 dieslu więc nie mam porównania.

Opublikowano
Miesiac temu walnal mi termostat, sprawdzalem w ukrytym menu jaka jest temperatura jak jade i przy 116°C wyskoczy ci komunikat na zolto ze silnik jest za goracy i zeby stanac. Najlepiej wejdz w ukryte menu i popatrz w trakcie jazdy jak ci grzeje, bo te kreski niby ma byc 3, ale z tego co pamietam to juz od 85°C wskazuje 3
Opublikowano
Ok, z tym ukrytym menu to chciałem właściwie sprawdzić ale nie piszą nigdzie jak już włączę 07 z pokazywaniem temp, to jak potem sie to wyłącza? Musze zaś zablokować całe ukryte menu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na te kreski nawet nie zwracaj uwagi, one schodzą na sam dół już przy 70 st.. Miałem kiedyś zepsuty termostat i silnik był cały czas niedogrzany, a kreski schodziły na sam dół, tak że lepiej patrzyć w ukrytym menu. Po wejsciu w ukryte menu i sprawdzeniu temp. nic nie musisz robić, automatycznie zniknie kiedy wyłączysz zapłon.
Opublikowano
sprawdziłem po przejechaniu 15km nie cisnąc auta, delikatnie, ekonomicznie i po zajechaniu na parking po wejściu w ukryte menu 07 pokazało 107 stopni :| ...chyba za dużo :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdziłem po przejechaniu 15km nie cisnąc auta, delikatnie, ekonomicznie i po zajechaniu na parking po wejściu w ukryte menu 07 pokazało 107 stopni :| ...chyba za dużo :(

 

W ukryte menu mozesz wejść przed jazdą, ustwić na temperature cieczy i uruchomić silnik, wtedy będzie pokazywało temp. podczas jazdy. Z tego co kojarzę to benzyny dochodzą do takich temp. a poza tym otrzymał byś komunikat że jest za wysoka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłem w mieście(latem) z testem nr 7 oraz z podpiętą INPĄ.Temperatura oscylowała w granicach 86-96 stopni.Trochę powyżej 97 stopni załączał się wentylator i po osiągnięciu temperatury około 95-96 wyłączał się.

Komora silnika sprawia wrażenie mocno nagrzanej i u mnie z powodu tego,że przód auta jest z aluminium a aluminium bardzo dobrze przyjmuje i oddaje ciepło.

Opublikowano

Pytanie co z tym robić.

Zostawić i liczyć że w razie przegrzania będzie komunikat, a może nie będzie bo silnik sie nie grzeje aż tak

Czy drążyć temat, jeśli tak to co ?

 

Sprawdzałem poziom płynu chłodniczego i tu niespodzianka - nie mam tego wyskakującego dzyndzla - jakby go brakowało. W zbiorniku widać pływak, który jest na tyle wysoko że śrubokrętem mogę go sięgnąć i widać że płyn jest. W pływaku jest otwór w kształcie krzyżyka i jakby tak właśnie brakowała samego dzyndzla co wskazuje poziom. ...ale zakładam że płynu jest dość, przynajmniej na tyle że nie powinno mieć to wpływu na chłodzenie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jak dzyndzla ktoś ukradł to dokup. Szkoda że późno przeczytałem wątek bo akurat 2 dni temu wyrzuciłem..

Jak będzie za mało płynu to czujnik powinien to wyłapać i komp Ciebie o tym poinformuje; jak za ostro uzupełnisz płyn to może CI rozsadzić chociażby zbiorniczek wyrównawczy :norty:

 

CO do kresek - one wskazują temp oleju a nie płynu chłodzącego, więc nie bazujcie na tych informacjach. Niestety w e60 temp cieczy chłodzącej można zobaczyć tylko w menu ukrytym lub poprzez OBD ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.