Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

czy posiadacie jakieś doświadczenie z jazdą na co dzień, po autostradach i mieście z paliwem premium, czyli Verva, czy Ultimate? Zauważacie jakieś zmiany? Warto dopłacić te 10-15 zł przy każdym tankowaniu? Czy lać najzwyklejszego ON na Orlenie i jeździć nie przejmując się światem? :D

 

Ostatnio podczas jazdy do Chorwacji natankowałem pełen zbiornik Vervy i w stosunku do tamtego roku, gdzie jechałem na zwykłym paliwie odnotowałem około 150 km większy zasięg. Prędkości podobne, jedynie teraz było o wiele cieplej niż rok temu.

 

Przypuszczalnie na paliwie Verva utrzymam dłużej wtryskiwacze w lepszym stanie, ale czy są to aż tak ogromne różnice?

 

Słyszałem też, że najbardziej czyszczącym paliwem jest Shell V-Power Nitro+ warto raz na jakiś czas zatankować, aby przeczyścił układ, czy to zwykły marketing? :)

 

Czekam na Wasze opinie!

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Z tego co sie orietuje to te diesle premium maja jakies dodatkowe substancje smarujace i podobno przeczyszczaja wtryski. Mozna na tym paliwie osiagnac mniejsze spalanie do 3-4% .Powiem tak. Ja na twoim miejscu bym tankowal zwykle i wolal kupic jakis preparat od Liqui moly ktory sie dodaje sie do baku po zatankowaniu. Nawet koledzy z forum chwala sobie te preparaty i mowia ze silnik chodzi ''aksamitnie'' po tym. A preparat nazywal sie Liqui moly diesel spülung czy jakos tak.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

roznica w spalaniu nie jest wcale tak atrakcyjna, bo koszt zakupu jest dużo większy.

 

paliwa w PL sa bardzo suche, a ZWŁASZCZA premium...

W naszych autach wtryski i pompa są smarowane olejem napędowym.

Do zwykłego ON najlepiej dolewać dodatki smarujące Liqui Moly, lub olej LS+ Stihl lub Husqvarna, dużo osób stosuje oleje 2T półsyntetyczne, a nawet mixol.

chodzi o temperaturę zapłonu, powinna być jak najbardziej zblizona do ON czyli 60'C albo 80'C jak pamiętam.

Zwiększa się kultura pracy, wycisza się silnik, poprawiają się korekcje wtrysków,

i układ jest po prostu lepiej "nasmarowany".

Taki zabieg z naszymi suchymi paliwami, udowodniono że daje +25% poprawę smarowania pompy i wtryskow, poprawia i przedłuża ich życie.

nie powoduje zadnych negatywnych objawów, nie spowoduje dymienia, osadow, ani nie zaszkodzi DPF.

Te oleje bardzo dobrze się spalają, a osady/popiołowość po spaleniu, jest na poziomie 0,07 podczas gdy samo paliwo ma 0,1

Badania wzkazują najefektywniejsze dawkowanie w przedziale od 1:200 do 1:250, czyli np. 300ml na pełen zbiornik.

dawkowanie mniejsze/większe nie jest wskazane, nie daje dobrych efektów.

Przy zbyt dużym dawkowaniu, na hamowni odnotowano spadek mocy o 2-3 konie mechaniczne.

 

W praktyce, jeśli nie chcesz dolewać to nie dolewaj dodatkow,

ale lej zwykłą ropę ON.

Raz na 5 zbiorników zalej Verve lub podobne, celem przeczyszczenia układu.

Ciągłe użytkowanie suchego paliwa premium, może po prostu zaszkodzić,

choć nie musi oczywiście.

 

Ostatnio znajomy w mercu ML 350 CDI zatarł 2 wstryski,

stał się to w pól roku po sprowadzeniu idealnego auta z zachodu,

jeździł w PL tylko na Vervie Orlenowskiej.

Terez leje zwykły diesel i dolewa oleju 2T, i zalecił mu to mechanik który regenerował jego wtryski, i dał mu gwarancje, i kazał dolewać dodatek.

Kumpel stwierdził ze teraz jego V6 ma miłą kulturę pracy, jak nigdy przedtem.

 

Duzo znajdziecie na necie o tych dolewkach dodatkow/olejów.

Ja ostatnio zrobiłem taki zabieg, pierwszy raz w życiu.

Dolałem 200ml niebieskiego oleju "LS+" firmy Husqvarna, na jakies 45-50 litrow ON,

i naprawdę czuc poprawe,

zwłaszcza przy porannym rozruchu, pali lepiej i pracuje teraz tak mięciutko :)

Na razie jestem zadowolony, i myślę że z kolejnym tankowaniem znów "posmaruję"

 

Ps. te dolewki, są szczególnie polecane właśnie do układów COMMON RAIL,

ja dolałem do 3-litrowego diesla M57D30TU (535d-200kW-272Km)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.