Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem tu nowy :)

Mam problem z pracą silnika. Na rozgrzanym silniku i przy zmianie biegu z 1 na 2 słychać stuki z silnika przypominające pracę silnika diesla. Auto ma też jakby ograniczoną moc, nie wkręca się na obroty tak jak przed tą usterką.

Zmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu dolotowego i wyczyściłem oba solenoidy. Problem nadal nie rozwiązany. Plusem jest to że zniknęły błędy na kompie.

Czy macie jakieś pomysły co to może być i jak to naprawić?

 

Dziękuje i pozdrawiam!

 

Wojtek

Opublikowano

Podaj nazwe silnika. Na moje oko Panewki + korbowody pogięte. Nagraj dzwięk to będzie można coś wiecej powiedzieć. Jeśli to Panewki to genrealnei czeka cie kapitalka....

 

Mogą to też być uszkodzone wtryski ale to bys miał błędy na kompie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Myślę, że nie ma co straszyć kolegi z tymi korbowodami.

Jakie błędy były na kompie? Stuki występują zawsze czy tylko podczas jazdy?

Tylko na rozgrzanym?

Jak możesz to nagraj film i pokaż.

Opublikowano

Błędy jakie miałem to:

 

002A83

002A70

002A59 - ten się pojawił po wyczyszczeniu solenoidów, po skasowaniu nie wróciły

 

Stuki występują tylko po rozgrzaniu silnika przy ruszaniu, zmianie biegów lub na półsprzęgle. Moc jest bardzo ograniczona. Przy pełnym gazie czasami obroty najpierw spadną potem powoli rosną. Dodatkowo przy gazie w podłodze słychać też dziwny szum.

 

Poniżej info o aucie:

 

Type code VA51

Type 318I UL (EUR)

Dev. series E90 ()

Line 3

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine N46

Cubical capacity 2.00

Power 95

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT)

Prod. date 2005-11-01

 

Pozdrawiam,

 

Wojtek

Opublikowano

Tak mam, ale z programu Carly for BMW. Nie wiem czy opisy są zgodne np. z INPĄ

002A83 - Camshaft control input

002A70 - Fault current plausibility

002A59 - VVT sensor management

 

Wojtek

Opublikowano
Błedy sa zgodne z inpa. Wygląda na to że tylko czujnik wałków zasyfiony olejem i jak wyczyściłeś i zamieniłeś miejscami jak to w ASO robią swoja drogą to błedy znikły. Coś nie tak z motorem jest mechanicznie. Panewki odrazu by było słychać nawet na zimnym. zobacz czy pod korkiem od oleju czasem masła nie masz.
Opublikowano

Czujników nawet miejscami nie zamieniłem :) po prostu wyczyściłem.

Ok sprawdzę, ale jak je wykręciłem to olej był czysty i miał brunatną barwę.

Podejrzewam że to może być jeszcze napinacz łańcucha, albo sam łańcuch, chociaż rozrząd pracuje cały czas więc stuki powinny być słyszalne nawet na zimnym silniku.

 

Pozdrawiam,

 

Wojtek

Opublikowano
Mogą tez byc śruby wypadające od pompy olejowej cieżko powiedzieć nagraj dzwięk. Jakby był rozrząd to na bank bys slyszał wczesniej szelest pozatym wystepowalo by też na zimnym silniku.
Opublikowano
słychać to wyraznie , według mnie to wygląda na jakiś element który gdzieś wpada w wibracje , może być że jak się np rozgrzeje bo wtedy zmienia delikatnie swoja strukturę i zaczyna wibrować . Na początku pobawił bym się w zwykłe dokręcanie , dotykanie,dociskanie różnych elementów . Panewki brzmią inaczej aczkolwiek moge sie mylić .
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Ja osobiście skłaniam się ku vanosowi. Spróbuję zamienić jeszcze zawory olejowe między sobą. Jeżeli błąd przeskoczy mi na zawór wylotowy to będę wiedział, że to on.

Stukanie też może pochodzić od zniszczonych uszczelek w mechanizmie vanosa co powoduje luz i latanie ruchomych elementów.

Dziwi mnie to że 129 konny silnik ma zmienne fazy wałka.

 

Pozdrawiam,

 

Wojtek

Opublikowano

Witam, dzisiaj zamieniłem miejscami solenoidy. Skasowałem błędy i przejechałem się po mieście. Samochód nadal ma ograniczoną moc lecz na komputerze żaden błąd nie wyskoczył. Może to wynikać z tego że trasa była za krótka. Dojechałem pod dom i sprawdziłem przez korek wlewu oleju napięcie łańcucha rozrządu. Powiem wam że łańcuch nie jest praktycznie naciągnięty. Mogłem go podnieść jak chciałem. Pytanie ile kosztuje rozrząd z wymianą.

 

Wojtek

Opublikowano

Łańcuch + napinacz + prowadnice - 400zł od SWAG (na pewno fabrycznie napinacz jest od SWAGa, reszta pewnie też).

Gorzej jeśli będziesz musiał wymieniać koła vanosów (tudzież zestawy regulacyjne wałków rozrządu), po 750zł sztuka.

W ASO 2x drożej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.