Skocz do zawartości

E46 330xi Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach


Smaugh

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję waszej mądrości.

Jechałem samochodem i nagle silnik (M54B30) zaczął pracować jak traktor. Sprawdziłem błędy Torquem i wyskoczyły błędy P0303, P0304, P0305. Więc prawdopodobnie świece albo cewki, ale by padły trzy cewki równocześnie to raczej niemożliwe. Wymieniłem świece. Samochód zaczął normalnie pracować więc wybrałem się na przejażdżkę. Po pięciu kilometrach problem powrócił. Tym razem błędy były P0305, P0306. Macie jakiś pomysł czemu błędy pokazują się i znikają na różnych cylindrach?

Jeszcze jedno.

Samochodzik mam zagazowany i objawy występują na gazie i na benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynikało by że to tylko na ciepłym ?

Takie rzeczy jak świece to normalka że powinny być sprawne , cewki można podmieniać miejscami aby wybadać że są uszkodzone . Można by się zastanowić nad czujnikiem położenia wału, najlepiej sprawdzić na podmianę, a jak wymienić to na ori.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy, zimny czy ciepły.

Zastanawiające jest to, że na gazie to samo się dzieje. Więc nie wtryski i paliwo. Wspólny mianownik to cała elektronika. Zastanawiam się jeszcze nad paliwem. W tym dniu tankowałem. Może paliwo badziewne. Po wymianie świec było OK, ale jak przejechałem 5 km to je ponownie zawaliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindry podzielone są na dwa banki. Pierwszy to chyba cyl. 1..3, drugi to 4..6. Każdy z nich ma osobne katy i sondy.

Gdyby wypadanie zapłonów występowało tylko na jednym banku, to szukałbym przyczyny w podzespołach związanych z tym bankiem.

Błędów nie rozszyfrowywałem, stąd moje pytanie.

Tak sobie myślę, czy sterownie cewkami nie jest podobnie podzielone, np. oddzielna masa dla każdego z banków. Trzeba by poszukać w WDS jak sterowane są cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszych testach mam takie spostrzeżenia.

Świece zapłonowe nie mają żadnego nagaru, są suche.

Cewki zapłonowe wszystkie sprawne.

Odpiąłem przepływkę i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Oczywiście komp mi wykazał, że jest uszkodzona po odpięciu.

Natomiast najważniejsze. Po wykasowaniu błędów, silnik pracuje poprawnie na biegu jałowym, a podczas jazdy puki nie przekroczę 3tys. obrotów. Po przekroczeniu 3tyś mam wrażenie, że komputer sam odcina prace niektórych cylindrów.

 

Jeśli chodzi o pytanie od 330i to błędy dotyczą dwóch banków. Poprzednio miałem błędy na cylindrach 3, 4, 5 a po wykasowaniu wyskoczyły ponownie 5 i 6

Błędy od P0301 do P0306 są opisane tak:

- Faulty spark plug 5

- Clogged or faulty fuel injector 5

- Faulty ignition coil 5

- Fuel injector 5 harness is open or shorted

- Fuel injector 5 circuit poor electrical connection

- Ignition coil 5 harness is open or shorted

- Ignition coil 5 circuit poor electrical connection

- Insufficient cylinder 5 compression

- Incorrect fuel pressure

- Intake air leak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że objawy występują na gazie jak i na benzynie ? więc zasilanie paliwem odpada.

Odepnij przepływkę i pojeździj tak kilka dni.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w dobrym aucie odepniesz przepływkę to możesz normalnie jeździć i nic się nie stanie tylko trochę więcej pali bo komputer nie mając pomiarów z przepływki to uśrednia te dane.

Pojeździj normalnie z odpięta przepływką kilka dni i zobaczysz czy symptomy powróciły.

Nie jestem zwolennikiem dawania w palnik tak dla zabawy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faliszewice trafnie zauważył. Jeżeli problem dotyczy gazu i benzyny to wtryskiwacze można sobie odpuścić, więc pozostaje lewe powietrze i cewki.

Zbadaj lewe powietrze i przede wszystkim zasilanie cewek. Instalacja idąca od DME do cewek składa się z dwóch części. Poszukaj złącza i tam zajrzyj, zobacz jak tam idą masy.

Niestety nie wiem gdzie to złącze się znajduje.

Tu masz link do aukcji z wiązką cewek. Powinien pomóc w lokalizacji złącza.

http://allegro.pl/bmw-wiazka-cewek-silnika-m52tu-m54-2-x-vanos-i5253610807.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.