Skocz do zawartości

Doposażenie w Servotronic - potrzeba wyjaśnienia


Berben

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Wiem, że temat się już przewijał na forum, ale dalej nie do końca jestem w stanie zrozumieć jak działa Servotronic w BMW. Mam E90 pre-LCI z 2008 i z tego co się orientuję ma on wspomaganie elektro-hydrauliczne. Jak wygląda doposażenie takiej wersji w Servotronic? Czy wiąże się to tylko z zaprogramowaniem tej funkcji czy trzeba coś jeszcze fizycznie dołożyć do samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wspomagania elektryczno-hydraulicznego.

Jak masz elektryczne- wtedy nie masz pompy wspomagania, paska a masz silnik elektryczny w maglownicy.

Jak masz hydrauliczne to masz zwykły magiel z pompą paskiem itd...

 

Można przerobić na elektryczne poprzez wyrzucenie pompy,paska i założenie elektrycznej maglownicy podłaczeniem jej i zakodowaniem...

Robota nie jest za mocno skomplikowana było opisane na forum jak i co trzeba zrobić, koszty nie za duże zależne za ile znajdziesz magiel na allegro od 500zł z górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E90 monotwane były 3 rodzaje przekładni:

 

1. Przekładnia hydrauliczna

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1509

 

2. Przekładnia hydrauliczna z aktywnym wspomaganiem (AFS) - opcja S217 ("elektryczno hydrauliczna")

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1562

 

3. Przekładnia elektryczna (EPS) - opcja S1CBA

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1660

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info o AFS:

1. (e90)

http://www.shrani.si/f/1y/5A/2O3V7DUc/e90-dynamic-driving-syst.pdf (str. 48)

2. (e60)

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/228041d1366041786-m5-m6-s85-recall-tech-service-bulletin-service-information-bulletin-technical-docs-thread-one-stop-shop-06_e60-active-front-steering.pdf

 

Jeśli chcesz się upewnić, sprawdź w INPIE czy możesz skomunikować się z modułem -> Chasis/Active Fron Steering. Ew zdekoduj VIN (http://www.bmwvin.com/) i sprawdź czy masz opcję 217.

 

Opcja dla HYDRO STEERING-SERVOTRONIC to S216. Możesz spróbować dodać do VO i przekodować auto.

 

(Ncs dummy twierdzi że są jakieś ustawienia w module AFS odnośnie servotronic do modyfikacji. Ale niestety nie mam pojęcia do czego służą. Pozostaje tylko zmiana VO i przekodowanie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki, poczytam wieczorem jak będę miał więcej czasu. Wczoraj dopiero kupiłem interfejs i próbowałem skonfigurować INPE ale jeszcze mi się nie udało, więc muszę najpierw to ogarnąć zanim zdiagnozuję przez interfejs. Dekodując VIN nie znalazłem ani opcji 217, ani 216. Chyba, że miałeś na myśli to, że opcję S216 mogę spróbować doprogramować.

 

Może to lekki offtop, ale jak już zeszło na tematy kodowania to warto spytac - http://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-gt1-inpa-we-wtyku-obd2-16pin.html czy ten interfejs zadziała też z NCS Expert? Próbowałem puki co go używać z Carly/BMWhat i działa perfekcyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że u mnie występuje opcja nr. 2.

 

Po rozkodowaniu VIN mam takie części na liście: http://i.imgur.com/u78E7ta.png

 

W 320d chyba nie było nawet AFS, ale pewien nie jestem. Ty masz zwykłe elektryczne wspomaganie EPS, czyli mozesz dokodować Servotrnic.

 

Przed silnikiem widać coś, co wygląda jak element 1 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1660 więc może faktycznie jest to EPS.

 

Dokodowanie Servotronic'a wiąże się z dokupieniem jakiegoś kodu czy można to zrobić samodzielnie przy pomocy jednego z dostępnych programów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, jak znajdę tylko trochę więcej czasu to pobawię się w konfiguracje wszystkich programów i spróbuję zaprogramować tą opcję. Z tego co rozumiem wystarczy ISTA/P + IBAC albo NCS Expert. Na pewno podzielę się tutaj efektami pracy lub ewentualnymi dodatkowymi pytaniami :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie zastanawiac sie gdzie wrzuciłeś pliki sp daten, do update'u użyj bmw coding tool. Ew. sciagnij image vmware'a trandolf'a z chomika i nic update'uj, tylko przekoduj moduły (prawdopodobnie nie potrzebujesz najnowszych spdaten).

Pamietaj żeby:

1. W ncs uzyc profilu expert (w gotowcach np. expermodus)

2. plik man powinien być pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem jest w tym, że korzystałem dokładnie z tego image vmware'a, który wymieniłeś i nie byłem w stanie nic zakodować. Nie pamiętam już dokładnych różnic w błędach przed i po aktualizacji spdaten, ale na żadnych nie był nic w stanie zdziałać. Próbowałem np. tylko odczytywać dane z CAS, EPS itp. i też nie potrafił tego zrobić. VIN i FA odczytuje w porządku więc połączenie jest na 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem cały pakiet programów na starym laptopie z Windowsem XP. INPA w końcu zaczela dzialac, moge czytac informacje z roznych modulow. Problem jest dalej z NCS Expert, dostaję taki sam blad jak wczesniej. To sie dzieje po aktualizacji SP DATEN, bez aktualizacji SP DATEN w ogole nie chce zaczytac FG/FA na samym poczatku bo dostaje error ze nie wie co to feature #0308. Juz troche czasu nad tym spedzilem i zaczyna mnie to delikatnie irytowac :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem cały pakiet programów na starym laptopie z Windowsem XP. INPA w końcu zaczela dzialac, moge czytac informacje z roznych modulow. Problem jest dalej z NCS Expert, dostaję taki sam blad jak wczesniej. To sie dzieje po aktualizacji SP DATEN, bez aktualizacji SP DATEN w ogole nie chce zaczytac FG/FA na samym poczatku bo dostaje error ze nie wie co to feature #0308. Juz troche czasu nad tym spedzilem i zaczyna mnie to delikatnie irytowac :?

 

OK, no to może zainstaluj jeszcze raz "Bmw standard tools", ściągnij inne (może starsze) SP daten, i zrób update za pomocą " bmw coding tool" (nie rób tego ręcznie!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się w końcu coś zakodować! Nie jestem tylko pewien czy powinienem kodować coś więcej niż EPS, jest to ostatnia informacja którą potrzebuję :) ewentualnie jeszcze jak mogę potwierdzić czy funkcja się zaprogramowała i działa.

 

Jesli dobrze pamietam to tylko EPS (ew DSC). W dużym skrócie, z servotronic kierwonica na postoju bedzie chodziło lekko, wraz z prędkością bedzie sie usztywniac .

 

Wklej plik TRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plik TRC: https://drive.google.com/file/d/0B4xPrWgDhNrmb2RIZ0lCZGpMem8/view?usp=sharing

 

Po zaprogramowaniu tylko EPS uruchomilem INPA i poszperalem w odczytach z EPS i byla tam informacja ze moja E90 jest bez SA216. Teraz wróciłem do ustawień domyślnych, jutro będę kontynuował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj powtorzylem probe zakodowania, ale nie wydaje mi sie zeby kierownica jakos lzej pracowala. Ponadto probowalem cos zresetowac w INPIE i wyskoczyl mi blad wspomagania dotyczacy chyba blednej kalibracji z tego co zrozumialem.

 

Update:

Okazało się, że zresetowałem kalibracje - wystarczylo od nowa skalibrowac czujnik kąta skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.