Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Wiem, że temat się już przewijał na forum, ale dalej nie do końca jestem w stanie zrozumieć jak działa Servotronic w BMW. Mam E90 pre-LCI z 2008 i z tego co się orientuję ma on wspomaganie elektro-hydrauliczne. Jak wygląda doposażenie takiej wersji w Servotronic? Czy wiąże się to tylko z zaprogramowaniem tej funkcji czy trzeba coś jeszcze fizycznie dołożyć do samochodu?

Opublikowano

Nie ma wspomagania elektryczno-hydraulicznego.

Jak masz elektryczne- wtedy nie masz pompy wspomagania, paska a masz silnik elektryczny w maglownicy.

Jak masz hydrauliczne to masz zwykły magiel z pompą paskiem itd...

 

Można przerobić na elektryczne poprzez wyrzucenie pompy,paska i założenie elektrycznej maglownicy podłaczeniem jej i zakodowaniem...

Robota nie jest za mocno skomplikowana było opisane na forum jak i co trzeba zrobić, koszty nie za duże zależne za ile znajdziesz magiel na allegro od 500zł z górę.

Opublikowano

W E90 monotwane były 3 rodzaje przekładni:

 

1. Przekładnia hydrauliczna

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1509

 

2. Przekładnia hydrauliczna z aktywnym wspomaganiem (AFS) - opcja S217 ("elektryczno hydrauliczna")

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1562

 

3. Przekładnia elektryczna (EPS) - opcja S1CBA

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1660

Opublikowano

Info o AFS:

1. (e90)

http://www.shrani.si/f/1y/5A/2O3V7DUc/e90-dynamic-driving-syst.pdf (str. 48)

2. (e60)

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/228041d1366041786-m5-m6-s85-recall-tech-service-bulletin-service-information-bulletin-technical-docs-thread-one-stop-shop-06_e60-active-front-steering.pdf

 

Jeśli chcesz się upewnić, sprawdź w INPIE czy możesz skomunikować się z modułem -> Chasis/Active Fron Steering. Ew zdekoduj VIN (http://www.bmwvin.com/) i sprawdź czy masz opcję 217.

 

Opcja dla HYDRO STEERING-SERVOTRONIC to S216. Możesz spróbować dodać do VO i przekodować auto.

 

(Ncs dummy twierdzi że są jakieś ustawienia w module AFS odnośnie servotronic do modyfikacji. Ale niestety nie mam pojęcia do czego służą. Pozostaje tylko zmiana VO i przekodowanie )

Opublikowano

Dzięki za linki, poczytam wieczorem jak będę miał więcej czasu. Wczoraj dopiero kupiłem interfejs i próbowałem skonfigurować INPE ale jeszcze mi się nie udało, więc muszę najpierw to ogarnąć zanim zdiagnozuję przez interfejs. Dekodując VIN nie znalazłem ani opcji 217, ani 216. Chyba, że miałeś na myśli to, że opcję S216 mogę spróbować doprogramować.

 

Może to lekki offtop, ale jak już zeszło na tematy kodowania to warto spytac - http://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-gt1-inpa-we-wtyku-obd2-16pin.html czy ten interfejs zadziała też z NCS Expert? Próbowałem puki co go używać z Carly/BMWhat i działa perfekcyjnie.

Opublikowano
Wydaje mi się, że u mnie występuje opcja nr. 2.

 

Po rozkodowaniu VIN mam takie części na liście: http://i.imgur.com/u78E7ta.png

 

W 320d chyba nie było nawet AFS, ale pewien nie jestem. Ty masz zwykłe elektryczne wspomaganie EPS, czyli mozesz dokodować Servotrnic.

 

Przed silnikiem widać coś, co wygląda jak element 1 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-11-2009-E90N-BMW-330d&diagId=32_1660 więc może faktycznie jest to EPS.

 

Dokodowanie Servotronic'a wiąże się z dokupieniem jakiegoś kodu czy można to zrobić samodzielnie przy pomocy jednego z dostępnych programów?

Opublikowano
Potrzebujesz modul który nie wymaga płatnych FSC kodow. Wtedy tylko zakodujesz za pomocą Ista P i IBAC kodu albo NCS expert.
Londyn
Opublikowano
Jesli masz auto z 2008 roku nie potrzebujesz kodu FSC. Dodajesz opcje 216 do VO i przekodowujesz EPS (mozna to zrobic za pomocą NCS w ciagu max 2min :)). Dla EPS po 2009.09 potrzebne są kody FSC.
Opublikowano
Dzięki Panowie, jak znajdę tylko trochę więcej czasu to pobawię się w konfiguracje wszystkich programów i spróbuję zaprogramować tą opcję. Z tego co rozumiem wystarczy ISTA/P + IBAC albo NCS Expert. Na pewno podzielę się tutaj efektami pracy lub ewentualnymi dodatkowymi pytaniami :)
Opublikowano

Wystarczy NCS (viewtopic.php?p=1057393).

Jeśli jesteś z Wa-wy mogę Ci pomoc.

 

Żeby upewnić się czy masz EPS, spójrz pod maskę. Jeśli nie masz zbiorniczka na płyn do wspomagania, oznacza to że masz EPS.

http://i.imgur.com/QDhRiTo.jpg

Opublikowano

Zeby nie zastanawiac sie gdzie wrzuciłeś pliki sp daten, do update'u użyj bmw coding tool. Ew. sciagnij image vmware'a trandolf'a z chomika i nic update'uj, tylko przekoduj moduły (prawdopodobnie nie potrzebujesz najnowszych spdaten).

Pamietaj żeby:

1. W ncs uzyc profilu expert (w gotowcach np. expermodus)

2. plik man powinien być pusty.

Opublikowano
Właśnie problem jest w tym, że korzystałem dokładnie z tego image vmware'a, który wymieniłeś i nie byłem w stanie nic zakodować. Nie pamiętam już dokładnych różnic w błędach przed i po aktualizacji spdaten, ale na żadnych nie był nic w stanie zdziałać. Próbowałem np. tylko odczytywać dane z CAS, EPS itp. i też nie potrafił tego zrobić. VIN i FA odczytuje w porządku więc połączenie jest na 100%.
Opublikowano
Zainstalowałem cały pakiet programów na starym laptopie z Windowsem XP. INPA w końcu zaczela dzialac, moge czytac informacje z roznych modulow. Problem jest dalej z NCS Expert, dostaję taki sam blad jak wczesniej. To sie dzieje po aktualizacji SP DATEN, bez aktualizacji SP DATEN w ogole nie chce zaczytac FG/FA na samym poczatku bo dostaje error ze nie wie co to feature #0308. Juz troche czasu nad tym spedzilem i zaczyna mnie to delikatnie irytowac :?
Opublikowano
Zainstalowałem cały pakiet programów na starym laptopie z Windowsem XP. INPA w końcu zaczela dzialac, moge czytac informacje z roznych modulow. Problem jest dalej z NCS Expert, dostaję taki sam blad jak wczesniej. To sie dzieje po aktualizacji SP DATEN, bez aktualizacji SP DATEN w ogole nie chce zaczytac FG/FA na samym poczatku bo dostaje error ze nie wie co to feature #0308. Juz troche czasu nad tym spedzilem i zaczyna mnie to delikatnie irytowac :?

 

OK, no to może zainstaluj jeszcze raz "Bmw standard tools", ściągnij inne (może starsze) SP daten, i zrób update za pomocą " bmw coding tool" (nie rób tego ręcznie!).

Opublikowano
Właśnie robię coś w tym stylu. Ściągnąłem jeszcze na próbę NCSE 4.0.1, ale narazie nie chce mi się to odpalić. Spróbuję z innymi SPDATEN starszego NCSE. Btw powinienem kodować tylko EPS czy jeszcze jakiś inny moduł?
Opublikowano
Udało się w końcu coś zakodować! Nie jestem tylko pewien czy powinienem kodować coś więcej niż EPS, jest to ostatnia informacja którą potrzebuję :) ewentualnie jeszcze jak mogę potwierdzić czy funkcja się zaprogramowała i działa.
Opublikowano
Udało się w końcu coś zakodować! Nie jestem tylko pewien czy powinienem kodować coś więcej niż EPS, jest to ostatnia informacja którą potrzebuję :) ewentualnie jeszcze jak mogę potwierdzić czy funkcja się zaprogramowała i działa.

 

Jesli dobrze pamietam to tylko EPS (ew DSC). W dużym skrócie, z servotronic kierwonica na postoju bedzie chodziło lekko, wraz z prędkością bedzie sie usztywniac .

 

Wklej plik TRC.

Opublikowano

Dzisiaj powtorzylem probe zakodowania, ale nie wydaje mi sie zeby kierownica jakos lzej pracowala. Ponadto probowalem cos zresetowac w INPIE i wyskoczyl mi blad wspomagania dotyczacy chyba blednej kalibracji z tego co zrozumialem.

 

Update:

Okazało się, że zresetowałem kalibracje - wystarczylo od nowa skalibrowac czujnik kąta skrętu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.