Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

 

Jestem nowy na forum i mam kilka pytan na które nigdzie nie moglem znaleźć odpowiedzi...

 

Posiadam BMW E61 z Silnikiem 2,5 d o mocy 177km ze skrzynią automatyczną ( wsyzstko od roku chodzi jak nalezy , oprocz nieszczelnosci ktora pojawila sie jakis tydzien temu )

Mam odlozone troche funduszy ale nie na tyle zeby zmienic moje e61 na model wyzej czyli F , i w tym momencie pojawia sie pytanie

chcialbym jezdzic jeszcze tym autem (bo nie stac mnie na f) aleeee... chcialbym zmienic motor na 3,0d bądź 3.5d biturbo.

Jakie są koszta takiej wymiany ?

Co trzeba wymienic?

Czy ktoś juz kiedyś robil takie rzeczy ?

Czy jest jakis magik w polsce ktory sie tego podejmie

 

Może tanszym rozwiazaniem bylo by wywalenie skrzyni automatycznej i wmontowania 3.5 d z manualna skrzynia ?

 

 

 

Zakładając - mam na ten cel ok - 20 tys zł :)

Opublikowano
chłopie masz taki sam silnik jak 535d :)

Trochę się zapędziłeś. Może część komponentów ze "słupkiem" i pojemność skokowa są takie same, ale osprzęt jest już inny: wtryski, turbiny, IC, co do tłoków i kolektorów to się nie wypowiem :)

 

Może tanszym rozwiazaniem bylo by wywalenie skrzyni automatycznej i wmontowania 3.5 d z manualna skrzynia ?
Może się zmieścisz w 20 tys? Nie wiem...

Najlepiej: sprzedać ta i kupić 535 :)

Albo: udać się do tunera na chip'a i zobaczyć, czy będzie lepiej

Albo: udać się do Tunera i wsadzić inne turbo (hybrydę?), inne wtryski, inną skrzynię, większy IC, większe tarcze hamulcowe i zaciski, oraz klocki - może uda się zamknąć w 20K?

 

P.S: 525D, 530D i 535D to silniki 3.0 :)

Opublikowano

z tego co mnie uswiadomili w serwisie po nr VIN mam motor o pojemnosci 2500cm3 ( faktycznie motory 2,5 , 3,0 i 3,5 to motory o pojemnosci 3000cm3 )

 

W kazdym badz razie nie do tego dąże , motory 525 wychodzily - 163ps , 177ps i 196ps ?

jezeli zmienie motor na ten z oznaczeniem 3.5d musze wymianiac sterownik , skrzynie biegów , most , hamulce bo auto staje sie bardzije dynamiczne tak ?

 

Poprostu pytam o szczegóły takiego zabiegu ale chyba spotykam sie z krytyka :)

Opublikowano
W nieautoryzowanym serwisie BMW we wrocławiu czlwoiek ktory ze mna rozmawial , uswiadomil mnie ze do wymiany jest caly uklad wydechowy wraz z filtrem czastek stalych bo jest calkowicie inny w 535 niz w 525 , skrzynia biegów jezeli nie uda sie jej przeprogramowac bo ona scisle wspolpracuje z silnikiem i abs , do tego jeszcze pare innych rzeczy , ale liczylem , ze dowiem sie tego od Was :)
Opublikowano
iii jeszcze jedno - jezeli czesci z 525 i 535 roznia sie całkowicie to skąd krytyka na temat wymiany silnika ( Bo jest taki sam - 3000cm3 ) - WIDOCZNIE NIE JEST TAKI SAM :) :lol:
Opublikowano
do tego jeszcze pare innych rzeczy
Tak - dolot, turbiny, IC, pompa paliwa(?) sterowanie tym wszystkim...
ale liczylem , ze dowiem sie tego od Was :)
To dość zaawansowana modyfikacja i rzadko się ją spotyka. Więc pewnie mało kto coś wie?

Po lifcie skrzynie w 525 były takie jak w 520 - więc słabe... (nie wiemy, z jakiego roku masz auto - brak info w sygnaturce) więc w przypadku zmiany na 535 wymiana skrzyni będzie koniecznością.

Opublikowano

wszystko rozumiem :)

 

Pytanie nr 2 :)

 

Czy silnik w modelu 525d (177ps)koncowka roku 2005 , mozna jakos modzić ? Jezeli tak to gdzie znajde osobę ktora zajmuje sie BMW :)

Opublikowano

Temat ciekawy.... ;) Bedę śledził ale obawiam się że umrze śmiercią bezbolesną - bo nagle ;) No ale nic....

 

 

 

Jak ktoś mi powie jak przebudować 530d na 535d stawiam dobrą flaszkę :8) I nie chodzi mi o mechanikę.... tylko bardziej o stronę elektryczną jak i programowanie ;)

 

Powód ? Bi-Turbo na hybrydach robi 420-430ps ;) Single turbo max 380-390ps ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

szkoda zachodu z takimi zmianami.. sprzedaj swoją dołóż te 20k i kup zadbaną 535d w Msporcie i M pakiecie jak znajdziesz po lifice 286KM tam juz można samym chipem bez innych modyfikacji osiągnąć 350KM.

535 tak jak 550 mają najmocniejsze skrzynie waly , mosty, przeguby, wieksze hamulce, chłodnice, inne zawieszenie,

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

z grubsza niby tak (jest skrzynia GA6HP26Z) ale wg aso sa inne numery katalogowe czesci pt "skrzynia biegow" wiec roznice jakies pewnie sa (moze nieistotne)

 

Sam konwerter w LCI ma ten sam numer katalogowy w 530D i 535D..ale nie w 525D (czyli slabsza 3L - bo 525D w LCI jest 3litrowka)

"V102 24407585539" (konwertet e60 530D/535D LCI)

"T126 24407588747" (konwerter e60 525D)

 

W przed LCI ale z okolic 2005r (pewnie 231/272ps) 530D/535D - konwerter ten same ale inny niz w LCI

"F85 24407557757" (530D/535D e60 nonLCI)

 

W starszych 530D (2003 wzialem w realoem - pewnie jakies 218)

jest "Z83 24407559124" i to bylo wsadzane w 525D i 530D

 

W nowszych 525D ale nie LCI jest jeszcze cos innego

"C82 24407551821"

Jednym slowem odpowiedz, ze "w 530D jest to samo co w 535D" jest obarczone ryzykiem bledu :)

Pozdrawiam,

PRzemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

a więc z tym wszystkim jest za duzo babraniny i mysle , ze raczej nikt sie tego nie podejmie... bo podczas przekladki moze wyjsc mnostow niewiadomych..

 

Znalazłem w internecie cos takiego :

 

BMW 525d E60 177 KM 177 KM 240 KM 400 Nm 500 Nm

 

Tzw chiptunnig , z wykresami , hamownia i bez gotowca( program pisza pod dany samochod) , tylko zastanawia mnie czy po uwczesnym sprawdzeniu stanu technicznego mojego pojazdu i po zrobieniu tego chipu na 240 km ten samochod pojezdzi chociaz rok ? jest to dosc duzy skok - 63 km i 100Nm wiecej... jak to sie wszystko ma do turbiny ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.