Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jestem świeżo po naprawie napędu x-drive, od początku jak kupiłem auto napęd nie działał. Jak ruszam z miejsca, wbijam bieg puszczam sprzęgło wolniutko jadę i nagle zaczynam przyspieszać czuje jak załącza się napęd bo jest taki efekt szarpnięcia (żadnego odgłosu nie słuchać). Dodam że auto jest w manualu, szarpnięcie nie jest jakieś mocne ale jest odczuwalne na pewno przed naprawą napędu tego nie było. Czy to normalny objaw? czy załączenie napędu nie powinno być odczuwalne?. Szarpnięcie mogę porównać do zmiany biegów przez automat. Dzieje się tak na 1-3 biegu na 4 prawie wogóle a 5-6 nie odczuwalne. Mi się wydaję że gdzieś misi być luz na wale. Proszę o pomoc co to może być.

 

pozdrawiam

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, na ile ja się orientuję to napęd x-drive jest spięty cały czas.
Opublikowano
Z tego co gdzieś czytałem jest rozpinany na czas manewrów parkingowych oraz prędkości autostradowych(???), ale nie wiem ile w tym prawy, nie potrafię powołać się na żaden oficjalny dokument.
Opublikowano

Mechanik który składał rozdzielacz od napędu mówił mi że w normalnych warunkach napęd jest na sam tył, w chwili na przykład mocnego przyspieszania załącza się napęd na przód i przekazuje odpowiednią ilość mocy w zależności od zapotrzebowania

 

pozdrawia

Mariusz

Opublikowano

A skąd wiadomo, że te stuki to od załączania xDrive'a?

Mechanik dobrze mówił: xDrive załącza się przy ruszaniu, skrętach, poślizgu. Załączenie powinno być niewyczuwalne. Odłącza przy jeździe po prostej (przy słabym skręcie).

Szarpnięcie może powodować luz na dowolnym elemencie związanym z przekazaniem napędu na przód: od przekładni wewnątrz skrzynki rozdzielczej, przez luzy na przednim dyfrze po luzy na przednich przegubach lub zawieszeniu z przodu. Nie wiedząc, jak mocne są te stuki anie, ze na pewno pochodzą z xDrive'a - trudno wyrokować.

 

Proponował bym odłączenie bezpiecznika odpowiedzialnego za xDrive i zrobienie testu. (Uwaga - wtedy odłączą się wszystkie systemy kontroli trakcji! ) Jeśli szarpanie zniknie - pewnie xDrive ma w tym udział. Wtedy szukał bym dalej: albo w skrzynce albo w kolejnych elementach przeniesienia momentu obrotowego na koła.

Sam xDrive jest dośc prostej budowy - może powodować szarpnięcia, jeśli jest uszkodzony jeden z jego elementów (sprzęgło, nastawnik...).

Opublikowano

Usterka na pewno pochodzi z x-drive ponieważ przed zrobieniem napędu nic takiego nie występowało. Samo szarpnięcie jest

nie wielkie chyba zacznę wymianę elementów od "Tarczy przegubowej"(łącznika wału) 26 11 7 573 276.

 

pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

naped xdrive to naped na tyl pernamentny oraz przod dolaczany poprzez dociskanie sprzegla wielotarczowego przez taki silniczek elektryczny (acukator czy jaos tak). Auto na luzie na wlaczonym silniku nie ma "zapietego" przodu i dzieki temu np mozna jechac spokojnie na stacje diagn gdzie np na rolkach kreca nam jedna osia testujac hamulce (inaczej auto by wyjechalo z rolek : ) ).... gdy tylko jednak zapniemy bieg przod jest dolaczany i dlatego marketingowcy wymyslili zeby pisac, ze to naped pernamentny.

To jak mocno przod jest "dociskamy" zalezy poza predkosciami obr kol takze od tego jak cisniemy gaz...(defaultowo 40% chyba ) w zakrecie przy skrecie na maxa jak daje w pelny palnik czuje ze idzie sztywno. Jak mialem opony roznych marek na przodzie i tyle o roznicy obwodzie (2cm roznicy obwodach mimo ze ten sam rozmiar)) to gdy jechalem "normalnie" bylo ok.. a jak z butem to kierownica drgawek dostawala bo przod mocniej byl dopinany i uslizg na tarczkach nie byl mozliwy.

U mnie w sedanie LCI kolo aku jest skrzynka z bezp... po wyciagnieciu bezp oznaczonego (w pdf - bo przy bezp oznaczen nie mialem) jako transfer case chyba auto nie ma napedu na przod (nie ma tez pelnego wspomagana kier, nie ma absu, nie dziala predkosciomierz) - idzie jak duzy fiat... krotko: mozna sprawdzic czy po odlaczeniu tego ustana objawy (zapali sie choinka cala ale po wlozeniu bezp wszystko znika)

Przemek

xdrive to taki inny haldex znany ze skody. Roznica jest taka, ze haldex w skodzie (bo sa tez implementacje dla przodu) steruje dolaczaniem tylu a xdrive przodem. Haldex dociska tarczki sprzegla cisnieniem oleju a xdrive elektrycznym silniczkiem... haldex zaleznie od wersji jak jedziesz prosto po drodze to trzyma tyl rozlaczony lub zalaczony chyba w 5% a xdrive w 40%

 

mam manuala... nie potrafie opisac jak ale wyczuwam taka sztywnosc jak w zakrecie puszczam sprzeglo powoli. na prostej raczej nie ma niczego

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Przemek - zgadza się. Jednak w przypadku braku uślizgu kół - załączenie przedniej osi nie powinno generować szarpnięcia. (chyba, ze dołączenie powoduje zaistnienie nowych, znacznych oporów - na przykład w wyniku różnicy obwodów kół z przodu i z tyłu?)
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie, na wale od reduktora do dyferencjału z przodu auta jest luz jakiś 0,5 centymetra to normalne czy nie ?.

Chodzi mi i to że na postoju kiedy jest zaciągnięty ręczny można obrzucać ręką wał o jakieś 0,5 centymetra. Myślę że to

od tego może być to szepnięcie podczas załączenia się przedniej osi. Dodam jeszcze że szarpnięciu nie towarzyszy żaden dźwięk.

 

pozdrawiam

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.