Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam pytanie od jakiegoś czasu moje e36 (2L M50) na wolnych obrotach zaczyna pracować dość nierówno a dodatkowo się "buja" delikatnie na lewo i prawo. Ta nierówna praca jest dość równa (wiem, że brzmi to śmiesznie chodzi mi o to, że jest to dość rytmiczne) ale obroty są ustawione na 600-650 (podczas nierównej pracy obroty sie nie zmieniają) a drążek biegów zaczyna drgać.

Kiedyś miałem już takie objawy ale one po pewnym czasie ustały (bez ingerencji mechaników - samo się zaczeło i samo się skończyło). Sondę mogę wyeliminować bo mam ją od roku wyłączona.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim (w warsztacie proponowano mi już sprawdzenie i wymianę prawie wszystkiego od świec które ok 5tyś km temu wymieniłem prze czujnik polożenia wału a na przepływomierzu skończywszy - idąc tym tropem to wymienił bym już wszystko :))

Opublikowano
Witam,

mam pytanie od jakiegoś czasu moje e36 (2L M50) na wolnych obrotach zaczyna pracować dość nierówno a dodatkowo się "buja" delikatnie na lewo i prawo. Ta nierówna praca jest dość równa (wiem, że brzmi to śmiesznie chodzi mi o to, że jest to dość rytmiczne) ale obroty są ustawione na 600-650 (podczas nierównej pracy obroty sie nie zmieniają) a drążek biegów zaczyna drgać.

Kiedyś miałem już takie objawy ale one po pewnym czasie ustały (bez ingerencji mechaników - samo się zaczeło i samo się skończyło). Sondę mogę wyeliminować bo mam ją od roku wyłączona.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim (w warsztacie proponowano mi już sprawdzenie i wymianę prawie wszystkiego od świec które ok 5tyś km temu wymieniłem prze czujnik polożenia wału a na przepływomierzu skończywszy - idąc tym tropem to wymienił bym już wszystko :))

 

A czemu masz wyłaczoną, :?: po to ona jest żeby była właczona :!:

bez niej komp przechodzi w tryb awaryjny i auto jako tako jeździ ale nie możesz w/g mnie powiedzieć że coś silnik zaczyna kuleć ale to nie sonda bo jest odłączona,

takie moje zdanie.

Opublikowano
Niedawno miałem podobnie tylko tyle że komp wykazał mi usterkę czujnika położenia przepustnicy. Wymieniłem też świece i mocno się poprawiło ale idealnie nie jest. Jak znajdę ostateczne rozwiązanie to dam znać.
Tomek
Opublikowano

A czemu masz wyłaczoną, :?: po to ona jest żeby była właczona :!:

bez niej komp przechodzi w tryb awaryjny i auto jako tako jeździ ale nie możesz w/g mnie powiedzieć że coś silnik zaczyna kuleć ale to nie sonda bo jest odłączona,

takie moje zdanie.

 

Wyłączona jest poniewaz padła - jakiś czas temu auto zaczelo dziwnie się zachowywać tj na wolnych obrotach obroty zaczynały dość mocno falować tj między 650 a 3000. Pojechałem z autem do JET-TRONIC we wrocławiu którzy to zdiagnozowali usterkę i w taki sposób ją wyeliminowali - ale tak bardziej z mojej winy bo nie miałem nowej sondy. Od tego czasu auto zachowywało się normalnie tj obroty przestały skakać (swoją drogą to w moim mieście Lubinie nie mogli się w warsztatach podłączyć do kompa więc każdy z "mechaników" odpowiadał - komputer do wymiany - w JetTronic już tej informacji nie usłyszałem o wynianie kompa a usłyszałem to: nie można się podłączyć bo jest masa nie dokręcona :) "). Tak czy siak wiem jaki wpływ może mieć sonda ale nie jest to jej wina - auto zachowywało się tak jak ona była włączona i była sprawna i teraz też tak jest

Opublikowano
a o co chodzi z tą masą ,może to jej wina?

Poprostu kiedyś po odebraniu auta od lakiernika zaczeły mi skakać obroty. Udałem się po 2 dniach do mechaników (ELEKTRONIKÓW :) - tak było napisane ps jeden z nich to oficjalny autoryzowany przedstawiciel BOSCH) którzy kolejno stwierdzali po godzinnej zabawie: "nie mogę połączyć się z komputerem - pewnie jest uwalony - trzeba wymienić komputer na 100%" a tak jak pisałem nie była dokręcona masa więc rzeczywiście komp nie odpowiadał po podłączeniu (to co mogłem sprawdzić to sprawdziłem tj świece, kable masowe i prądowe) - takich przypadków naprawy BMW u "fachowców" mogę podać bardzo wiele.

Opublikowano
takie bujanie to typowy objaw niedopalania w jednym z cylindrow mieszanki paliwowej lub duza rożnica w ciśnieniu sprężania z pozostałymi cylindrami. Nie wiem czy sprawdzałeś cisnienia, jezeli tam to spójrz na to i zobacz czy nie ma większych róznic ni 3 atm, powyżej tej róznicy moze juz bujać.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.