Skocz do zawartości

316ti - nie mogę skalibrować Valvetronic'a


mikon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Podmieniłem czujnik wałka mimośrodkowego i mam problem z kalibracją Valvetronica. Ista/D pokazuje komunikat, że

Valvetronic in emergency operates

 

w DIS'ie status Valvetronic, to

Limp - home operating mode

Mam jeszcze następujący błąd w pamięci komputera, którego nie można usunąć:

002850 DME: Variable valve gear - guide sensor

 

Co może być przyczyną tego, że nie mogę skalibrować Valvetronic'a?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvetronic działa w trybie awaryjnym wg co piszesz, a skoro w innym temacie pisałeś, że wymiana czujnika niewiele zmieniła stawiałbym na przetarty gdzieś wałek mimośrodowy.

 

Czujnik zmieniłem, ponieważ mój powodował wypadanie zapłonu (2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3) ale możliwe było na nim zrobienie kalibracji.

Jednak przy wymianie czujnika był również wykręcony siłownik od VVT i właśnie poruszana sprężyna o której wspomnąłem w tym temacie:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=279972

Teraz, chyba będzie trudno stwierdzić, czemu ten wałek działa w trybie awaryjnym bez ponownej rozbiórki.

 

A czy jest możliwe stwierdzenie organoleptycznie, bez wykręcania wałka czy jest on przetarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem tego osobiście, ale przed wymianą mechanik mi to zdiagnozował i na 100% go nie wyciągał, więc wygląda na to, że się da. Potwierdzam również post powyżej, że przetarty wałek może powodować wypadanie zapłonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
odpisywałeś w moim temacie to wiesz jaki mam problem - skoro ktoś teraz pisze że do wymiany wałka mimośrodowego jest potrzebna blokada a mój mechanik to zrobił bez to może przestawiony mam rozrząd i stąd moje problemy? szukam każdej możliwości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed ingerencją czasami nie chciał odpalić jak był zimny - mój wałek i krzywki faktycznie były poprzycierane, teraz odpala ale wypada zapłon na 1 i 3, jak wypne czujnik na ssącym chodzi normalnie chociaż mam wrażenie że jest troszkę słabszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po podpięciu do kompa pokazuje tylko błąd wałka ssącego - nie daje informacji że valvetronic jest w trybie awaryjnym

 

masakra - na sobotę oddaje mu znowu auto, zobaczymy co z tego wyjdzie, jak nie to muszę szukać kogoś innego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A valvetronic wywala w ogóle błędy typowe dla pracy w trybie awaryjnym? Pytam bo nie spotkałem się z takowymi po prostu.

Ale jeśli przed naprawą było źle a po naprawie jest jeszcze gorzej, to wg.mnie mechanior dał ciała....albo ten nowy wałek valvetronica się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.