Skocz do zawartości

316ti - nie mogę skalibrować Valvetronic'a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Podmieniłem czujnik wałka mimośrodkowego i mam problem z kalibracją Valvetronica. Ista/D pokazuje komunikat, że

Valvetronic in emergency operates

 

w DIS'ie status Valvetronic, to

Limp - home operating mode

Mam jeszcze następujący błąd w pamięci komputera, którego nie można usunąć:

002850 DME: Variable valve gear - guide sensor

 

Co może być przyczyną tego, że nie mogę skalibrować Valvetronic'a?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Valvetronic działa w trybie awaryjnym wg co piszesz, a skoro w innym temacie pisałeś, że wymiana czujnika niewiele zmieniła stawiałbym na przetarty gdzieś wałek mimośrodowy.
Opublikowano
Valvetronic działa w trybie awaryjnym wg co piszesz, a skoro w innym temacie pisałeś, że wymiana czujnika niewiele zmieniła stawiałbym na przetarty gdzieś wałek mimośrodowy.

 

Czujnik zmieniłem, ponieważ mój powodował wypadanie zapłonu (2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3) ale możliwe było na nim zrobienie kalibracji.

Jednak przy wymianie czujnika był również wykręcony siłownik od VVT i właśnie poruszana sprężyna o której wspomnąłem w tym temacie:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=279972

Teraz, chyba będzie trudno stwierdzić, czemu ten wałek działa w trybie awaryjnym bez ponownej rozbiórki.

 

A czy jest możliwe stwierdzenie organoleptycznie, bez wykręcania wałka czy jest on przetarty?

Opublikowano

Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze powoduje też przytarty wałek valvetronica, kolega to ostatnio przerabiał w N42

Dopóki nie rozbierzesz i nie wyjmiesz wałka albo chociaż nie odkręcisz jego podpór to nie stwierdzisz tego.

Opublikowano
Nie robiłem tego osobiście, ale przed wymianą mechanik mi to zdiagnozował i na 100% go nie wyciągał, więc wygląda na to, że się da. Potwierdzam również post powyżej, że przetarty wałek może powodować wypadanie zapłonu.
Opublikowano
krzywki można obejrzeć bez wyciągania wałka, ale jeśli jest przytarty na łożysku tam gdzie jest podpora to bez wyciągnięcia podpory i kawałka łożyska nie zobaczysz czy są rysy czy nie.
Opublikowano
Czy do wymiany wałka mimośrodkowego, potrzebna jest jeszcze jakaś inna blokada, oprócz blokady rozrządu?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jesteś przekonany? mi mechanik wymienił bez blokad i powiedział że blokady to potrzebne na wałki ssący i wydechowy, gdzie tu jest prawda?
Opublikowano

Sorry za to pytanie, nie mam nic złego na myśli, ale AGATII wiesz co to są blokady rozrządu i do czego służą?

Bo z zadanego pytania wnioskuję, że nie wiesz.

Opublikowano
odpisywałeś w moim temacie to wiesz jaki mam problem - skoro ktoś teraz pisze że do wymiany wałka mimośrodowego jest potrzebna blokada a mój mechanik to zrobił bez to może przestawiony mam rozrząd i stąd moje problemy? szukam każdej możliwości
Opublikowano
AGATII blokady wałków i blokady rozrządu to jedno i to samo -tylko nazwa inna, da się to zrobić bez blokad - żadnych blokad, i ktoś kto wie jak zrobi to, ale jak ktoś robi to 1szy raz to raczej bez blokad się nie obejdzie, tyle.
Opublikowano
to pytanie - czyli jeżeli auto normalnie jeździ po odpięciu czujnika wałka ssącego, a po podłączeniu wypada zapłon na 3 i 1 cylindrze, to rozrząd raczej nie jest przestawiony? a wina jest w samym valvetronicu?
Opublikowano
Moim zdaniem jak dalej wypada, to założony wałek jest do kitu, ale dla świętego spokoju jeśli jest tak jak mówisz dałbym komuś ustawienie tego rozrządu do sprawdzenia.
Opublikowano
przed ingerencją czasami nie chciał odpalić jak był zimny - mój wałek i krzywki faktycznie były poprzycierane, teraz odpala ale wypada zapłon na 1 i 3, jak wypne czujnik na ssącym chodzi normalnie chociaż mam wrażenie że jest troszkę słabszy
Opublikowano
Jak wypiniasz czujnik to zaczynac chodzić pewnie w trybie awaryjnym, gdzie nie działa valvetronic, mam wrażenie, że mechanik się nie popisał albo coś jeszcze masz z tym valvetronickiem zrąbane
Opublikowano

ale po podpięciu do kompa pokazuje tylko błąd wałka ssącego - nie daje informacji że valvetronic jest w trybie awaryjnym

 

masakra - na sobotę oddaje mu znowu auto, zobaczymy co z tego wyjdzie, jak nie to muszę szukać kogoś innego :(

Opublikowano

A valvetronic wywala w ogóle błędy typowe dla pracy w trybie awaryjnym? Pytam bo nie spotkałem się z takowymi po prostu.

Ale jeśli przed naprawą było źle a po naprawie jest jeszcze gorzej, to wg.mnie mechanior dał ciała....albo ten nowy wałek valvetronica się nie nadaje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.