Skocz do zawartości

e60 530i automatyczna skrzynia biegów lekko szarpie


krystian907

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakupiłem parę dni temu auto z silnikiem jak w temacie (M54) z przebiegiem 145000km. I zauważyłem problem tzn. Niekiedy przy władaniu z R na D w skrzyni jest lekkie szarpniencie, po puszczaniu hamulca auto lekko się toczy tak jak powinno. Przy jeździe często ale nie zawsze czuć przełożenie biegu na wysokich obrotach i na niskich. Jest tak ze niekiedy nawet nie czuć że jest wyższy bieg bądź niższy a niekiedy jest to odczuwalne.

Dodam że prawdopodobnie olej nie był wymieniany od nowości w skrzyni. Kolejny problem to niekiedy faluja obroty np z 1500 do 1600. Czy problemem jest to że nie był wymieniany olej? Czy coś innego. W mojej okolicy nie mam speca od tego i musiałbym około 100 km dojechać do Łodzi gdzie się ktoś tym mógłby zająć. Prosiłbym o napisanie przybliżonych kosztów naprawy. I przy okazji jeżeli ktoś wymieniał olej mógłby powiedzieć ile płacił za taką przyjemność

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni to: :search: :search: :search: :search: :search:

 

i jak najbardziej polecam od tego zacząć. Ale musisz pamiętać, że nieprawidłowe zachowanie skrzyni, szarpnięcia, lagi itd, często wynikają z nieprawidłowych parametrów pracy silnika, np. uszkodzone wtryski, pompa paliwa, bardzo często przeplywka itd. przykłady można mnożyć w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam błąd od zaworu egr. Jest do wyczyszczenia bądź do wymiany. Czyli bardzo możliwe że nawet to jest przyczyną tego wszystkiego? Olej w silniku też mam do wymiany bo nie ma pięknego złociste koloru.

Orientujesz się może ile teraz wołają za wymianę oleju w skrzyni biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To delikatne szarpanie przy wrzucaniu D i R to normalka. szczególnie to czuć kiedy silnik jest zimny.

Nie ma co się przejmować.

Co do tej wymiany oleju, mam trochę inne zdanie. Zrobiłem już 200 kkm na oleju i nic się nie dzieje.

Myślę sobie, że jest to trochę nakręcane przez mechaników i producentów części. Jakby nie było koszt takiej wymiany to ponad 1000 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak takie delikatne szarpanie to normal, najlepiej jak sie czlowiek przejedzie drugim autem z ta sama skrzynia (ja przy pierwszej mojej 530d w automacie tez myślałem ze cos jest nie tak a teraz mam 3cia e60 z zf6 i jest tak samo zalezy w ktorym momencie jak mocno odpusci sie hamulec itp.)

Co do wymiany oleju to tysiac roznych opini ale ja napisalem do zf i jak najbardziej co 100 tys trzeba wymienic i co mnie zdziwilo statycznie odradzaja wymiane dynamiczna.

W mojej 530i n53 112 000km po wymianie, stary olej koloru slomkowego i magnesy czyste (lekki osadzik nawet nie opilki). Roznicy brak przed i po wymianie skrzynia perfect!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To delikatne szarpanie przy wrzucaniu D i R to normalka. szczególnie to czuć kiedy silnik jest zimny.

Nie ma co się przejmować.

 

Nie. Szarpanie przy D<->R nie jest normalne przy zdrowej skrzyni!

 

co do falowania obrotów - to rozumiem że przy stałej prędkości i wciśnięciu gazu obroty coś tam skaczą.. Jeśli tak to może oznaczać początkowe problemy z konwerterem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To delikatne szarpanie przy wrzucaniu D i R to normalka. szczególnie to czuć kiedy silnik jest zimny.

Nie ma co się przejmować.

 

Nie. Szarpanie przy D<->R nie jest normalne przy zdrowej skrzyni!

 

co do falowania obrotów - to rozumiem że przy stałej prędkości i wciśnięciu gazu obroty coś tam skaczą.. Jeśli tak to może oznaczać początkowe problemy z konwerterem..

 

no właśnie szarpanie a odczucie zapinania biegu w szczególności jak za szybko puści się hamulec. to chyba akceptowalne? miałem to samo w 535d 530d i 530i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez wystepuje lekkie szarpniecie ale tylko przy zapieciu R i to tez nie zawsze. A teraz ciekwostka bo robilem jakis czas temu adaptacje skrzyni (kasowanie inpa i jazda adaptacyjna) i powiem ze przez ok 2 miesiace nie mialem ani jednego nawet najdelikatniejszego szarpniecia po wrzuceniu R. Niestety znow powrocilo tylko jestem ciekawy dlaczego??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też potrafi szarpnąć jak wrzucę na R, ale nie zawsze. Mam wrażenie, że to się dzieje jak za szybko puszczę hamulec, ale zawsze zapominam sprawdzić. Ja też do tej pory myslałem, że ze skrzynią jest coś nie tak, wydawało mi się, że szarpie przy zbijaniu biegów, ale dałem się przejechać znajomemu ojca, jest mechanikiem, generalnie naprawia wszystkie auta, ale prywatnie do niczego innego niż BMW nie wsiada. Powiedział, że jest to normalne zachowanie przy redukcji bo to nie szarpie skrzynia tylko auto lekko przyhamowuje, skrzynia zbija na niższy bieg i auto hamuje silnikiem. Próbowałem obserwować licznik i faktycznie w momencie szarpnięcia prędkość spada gwałtowniej. Co ciekawe, ma E60 545i, przebieg 230 tyś i olej w skrzyni nie ruszany od nowości! Jak do tego się odniesiecie? Trochę mnie to zdziwiło, powiedział, że póki skrzynia będzie chodziła dobrze to nie zamierza oleju ruszać i w innych BMW też nie ruszał. Miał też krótki epizod z Passatem B6 ( a właściwie jego żona) z DSG i po wymianie oleju skrzynia zaczęła szaleć, ale mówi, że jej pad i tak by miał miejsce bo auto miało już prawie 200 tyś a te skrzynie nie były zbyt wytrzymałe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Tak jak pisałem kilka postów wcześniej, w moim E60 olej w skrzyni ma już przejechane około 200 kkm i na razie nie zamierzam go ruszać.

To mniej więcej tak jak w skrzyni manualnej czy też moście napędowym. Czy słyszał ktoś żeby tam wymieniać olej ??? Rozumiem w fazie docierania ( pierwsze 10-20 kkm ), to tak, ale później, po co ???

Skrzynia to nie silnik spalinowy, gdzie w wyniku spalania paliwa różnego rodzaju związki siarki, itd. dostają się do oleju i pogarszają jego właściwości smarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że w skrzyniach manualnych wymienia się olej! zwłaszcza w nowoczesnych konstrukcjach, gdzie producenci mają za priorytet obniżenie w niej tarcia. Mój sąsiad kupił alfa romeo 156 2.4 diesel. Skrzynia mu haczyła, musiał wbijać biegi na siłę. Pojechał reklamować auto w serwisie alfy w którym ją kupił. W ramach gestu wymienili mu gratis olej w skrzyni ręcznej i terazchodzi, że miód malina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lekkie szarpniencie jest wyłącznie z P/N/R na D lecz nie zawsze natomiast ze D na R jest to nieodczowalne. Rozumiem że to falownie obrotów przy stałej prędkości to konwerter? Lecz to falownie nie występuje na trybie M/S (sport) wyłącznie przy D, kiedy skrzynia ma obciążenie typu obroty 2/3 tys tego problemu nie ma. Zastanawiam się czy w momencie falownia czasami skrzynia nir zastanawia się czy np ma być 3 czy 4 i tak skacze pomiędzy biegami bo w momencie wciśnięcia gazu skrzynia redukuje bieg i falownie mija. Wczoraj wyświetlil mi się błąd co mnie bardzo niepokoi pojawiło się to gdy musiałem ze 140 chamowac do 0. Błąd to zębate czerwone kółko z wykrzykniekiem w środku i napis transmission fault. Ostatnio też jadąc na autostradzie trochę się bawiłem tzn włączyłem sport i co zauważyłem że przy obrotach 6tys auto mi się zastanowiło około 3 sekund żeby wrzucić większy bieg (skrzynia się spóźnia) tak samo jak jechałem na D i chciałem wyprzedzić i wcisnalem gaz a on dwa razy tak jak by mi zrzucił bieg z opóźnieniem nie wiem co to było ale towarzyszyło temu zjawisku dosyć mocnawe szarpniencie. Auto kupiłem tydzień temu i jutro jadę do kolesia który mi sprowadzal to auto z Niemiec bo tak nie może być żeby dawać tyle kasy za auto i teraz jeszcze we wszystko inwestować. Przecież jakieś prawa chyba mamy jako kupujący..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.