Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Szukam kogoś z województwa lubuskiego kto dałby radę wymienić separator (inni mówią odma lub regulator ciśnienia oleju) w M54B22 170km. Przebieg 700kkm.

Niestety tu w Słubicach żaden mechanik nie chce się tego podjąć, niektórzy nie wiedzą nawet o czym mówię jak im tłumaczę...

Zrobiłbym to sam bo rzadko używam auta ale niestety mieszkam w bloku.

Auto żre 1l oleju na 1kkm lub troszkę więcej. Jeden mechanik pokazał mi jak sprawdzić czy to na pewno to: kazał odpalić auto na 5min, zgasić, i odkręcić wlec oleju, i sprawdzić czy silnik zaciagnie powietrze. Jeśli tak to znaczy że jest to separator na 99%. I tak też było, zaciaglo jak jakiś odkurzacz, z takim świstem.

 

Przepraszam za brak ładu w mojej wypowiedzi i czekam na wasze opinie i sugestie i czy wgl jest sens to robić skoro jeździ, pali na strzała i nie kopci a najbardziej to czekam na śmiałka który chce dorobić i sie tego podejmie :)

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

Cały komplet z wężami :liar: ?

Opublikowano
Masz 700.000 km przebiegu? U mnie odma też wydaje odgłos "słonia" czyli jest do wymiany, ale zużycie oleju nie przekracza 0,1 litra na 1000 km.
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

Cały komplet z wężami :liar: ?

 

Mechanicy Leszka Kuzaja wymienili skrzynię biegów w Subaru podczas rajdu w ...18 minut. Trochę wiary w ludzi...

Opublikowano

Na liczniku pokazuje 280 000 km ale po przekreceniu zapłonu i wcisnieciu przycisku od resetowania km (np. przy tankowaniu) pokazuję się napis --test-- i trzy razy się wciska ten przycisk i wyskoczyło 698 000km.

Się kur*a zdziwiłem. Że nie wiedziałem tego przy kupnie... A taka ładna w środku, 2004rok, a tu taki surprise. Znalazłem na innym forum opis jak to wymienić w 4 częściach, zajęło to gościowi kolo10h w warunkach domowych, w garażu

Opublikowano
Na liczniku pokazuje 280 000 km ale po przekreceniu zapłonu i wcisnieciu przycisku od resetowania km (np. przy tankowaniu) pokazuję się napis --test-- i trzy razy się wciska ten przycisk i wyskoczyło 698 000km.

Kto Ci powiedział, że to jest przebieg? Po opisie wnioskuję, że wchodzisz w testy OBC, a podana liczba nie jest przebiegiem a numerem czegoś, sądząc po liczbie kliknięć dotyczącym Instrument Clustera.

Opublikowano

Tu masz filmik 3 częściowy krok po kroku, wprawdzie jest po angielsku, ale nawet jeśli nie znasz to i tak po tym co widać się zorientujesz jeśli lubisz czasem coś dłubnąć:

 

 

Są też inne, wystarczy że wyszukasz zwrot z nazwą marki, kodem silnika i "Crankcase Ventilation System". Tyle tylko że bez garażu czy dachu nad głową to loteria pogodowa, a lepiej żeby nie zaczęło lać, coś też trzeba zrobić z wymontowanymi częściami.

Czy warto robić musisz odpowiedzieć sobie sam, wymontujesz po drodze disę (nie pokazali tego na filmiku, ale to raptem dwie śruby i wtyczka do odpięcia - możesz znaleźć też filmik z tym, zwrot "disa valve") - zobaczysz czy nie ma luzów na tej "klapce", wymontujesz też i przepustnicę, silniczek krokowy, będzie okazja by je przeczyścić, może pomoże jeśli falują obroty. W ogóle to ten może być pomocny:

 

 

 

W 700tys przebiegu nie wierzę, to auto musiałoby być naprawdę zmęczone, taki przebieg byś zauważył, chyba że ktoś wyłożył naprawdę sporo na wymianę wnętrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

Cały komplet z wężami :liar: ?

 

Mechanicy Leszka Kuzaja wymienili skrzynię biegów w Subaru podczas rajdu w ...18 minut. Trochę wiary w ludzi...

To odmę by wymienili w dwie minuty...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież lyssek ma w podpisie 318d..więc nic dziwnego, że zajęło mu to 20 minut :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak w lubuskim to jedź do Zielonej Góry, na Grzybowej, ale wjazd od Poznańskiej z głównej drogi masz warsztat, w którym robią prawie same BMW, jak na razie się nie zawiodłem. Umówisz się to zrobią Ci w jeden dzień.
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

 

...ale chyba nie w benzynie :mad2:

Opublikowano
W m54b30 wczoraj zacząłem, dzisiaj skończyłem, jakieś 10 godzin :duh: z czyszczeniem krokowca, przepustnicy, obiadem, poszukiwaniem śrub upadłych w czeluści silnika, zadumą nad sprawną disą przy 254tys.km przebiegu, którą jednak ktoś wymienił i wkurzeniem, że niepotrzebnie mękoliłęm odmę bo nie było nic przytkane, trochę jedynie na ściankach osadu. Ale wszystko chodzi po złożeniu jak powinno, więc duma +100 :D Mało miejsca, ciasno, łatwo coś uszkodzić, ale gorąco polecam :mrgreen:
Opublikowano

Mam nadzieję Panowie że z tym przebiegiem to macie rację i faktycznie się myliłem i nie ma 700kkm. Wnętrze nie wygląda na wymieniane, nic nie trzeszczy, wszystko przylega. Muszę to jeszcze sprawdzić. Na pewno skorzystam z waszych wskazówek, już nawet jeden kolega z ZG się odezwał z chęcią podjęcia się wymiany więc +50 do optymizmu :D zobaczymy jak z kasą, mam nadzieję że wyskrobie jesCze parę stówek (a tak btw. sprzedam sub ground zero gzrb 12bt 500rms+piec 340rms :lol: )

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
W m54b30 wczoraj zacząłem, dzisiaj skończyłem, jakieś 10 godzin :duh: z czyszczeniem krokowca, przepustnicy, obiadem, poszukiwaniem śrub upadłych w czeluści silnika, zadumą nad sprawną disą przy 254tys.km przebiegu, którą jednak ktoś wymienił i wkurzeniem, że niepotrzebnie mękoliłęm odmę bo nie było nic przytkane, trochę jedynie na ściankach osadu. Ale wszystko chodzi po złożeniu jak powinno, więc duma +100 :D Mało miejsca, ciasno, łatwo coś uszkodzić, ale gorąco polecam :mrgreen:

 

Uszkodzenie odmy nie polega na jej przytkaniu tylko pęknięciu membrany podciśnienia (w tej lejkowatej puszcze)

Opublikowano
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, świec, uszczelki pod podstawą filtra oleju, odmy wraz z przewodami oraz czyszczenie przepustnicy 6 h roboty bez opier......nia. Tyle mi to zajęło. Silnik M54 330i. W warunkach polowych pod blokiem będzie raczej trudno. Nie ma konieczności wykręcania Disy wręcz nie jest wskazane z uwagi na oring, który jest fabrycznie wprasowany w obudowę. Chyba, że ma się nowy. Wtedy warto sprawdzić stan zaworu. A i na marginesie watro wyposażyć się w magnesik.
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.