Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie doszedł lek na astmę :)

 

 

http://s1.tufotki.pl/2015/08/17/o7fdd-cE2A8Z.JPG?v=2

 

http://s1.tufotki.pl/2015/08/17/o7fdd-G5Q1cz.JPG?v=2

 

no i założyłem nowe koła na próbę ... ;)

http://s1.tufotki.pl/2015/08/17/o7fdd-x4w6gi.JPG?v=2

eSKa

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nowe świeczki platynowe zamówiłem od pawelos666 leżą już od piątku w urzędzie pocztowym...ale oczywiście czekać muszę do poniedziałku. Nagram filmik to

wrzucę. Kierunki pomarańczowe przód jak ktoś posiada chętnie odkupie.

eSKa

Opublikowano
Dokladnie tak, dlaczego pytasz?ze gra nie warta świeczki? Zawsze to 10 kucy (teoretycznie) do przodu :)

eSKa

Opublikowano

teoretycznie :) dobrze napisałeś :) tuning wolnossącego silnika bez przeróbek mechanicznych nie ma sensu. Nawet przeróbki wychodzą sporo słabiej niż kupno np. 2.8 i swap :)

 

zmienisz dolot, zmienisz wydech, zmienisz regulator paliwa na wydajniejszy, zrobisz jakieś wtedy strojenie i zyskasz 10 koni. Mógłbyś szaleć i kombinować z kolektorami z m50, jakieś ostre wałki wsadzać z m3 ( z usa wersji chyba pasują), przesuwać odcinke paliwa, a przyrost mocy bedzie niewielki do poniesionych nakładów :)

 

to nie diesel z ktorego robisz 200 koni ze 150 w serii.

 

Najlepsza opcja to kupujesz silnik większy 2.5 czy tam 2.8, koszty pewnie ponad 2tys, swój sprzedajesz. Doliczasz koszty mechanika jeśli samemu nie czujesz się na siłach. I wtedy taka operacja nie wychodzi drogo a masz zysk +40 koni od strzała. m52b28 też potem niewielkim kosztem można poprawić na ponad 200 spokojnie.

 

według mnie gra nie warta świeczki, a strojenie jakie planujesz wykonać raczej wiele nie poprawi. Nie wiem czy cokolwiek odczujesz po zmianie :) ale jakbyś zrobił to podziel się wrażeniami.

szukam
Opublikowano
Kość ze zmienionymi ustawieniami kosztuje tyle co świece platynowe więc nie są to jakieś wielkie koszty więc postanowiłem spróbować, oczywiście podzielę się wrażeniami, postaram się również w jakiś obiektywny sposób to zweryfikować...

eSKa

Opublikowano
Pomiar na hamowni był by wskazany ale pewnie tego nie zrobię,jednak może jakiś pomiar przyspieszenia0-100 przed i po? Z resztą jak nie będzie jakiegoś przyrostu mocy to może przebieg krzywej momentu będzie bardziej odpowiedni

eSKa

Opublikowano
No ale inaczej niż na hamowni tego nie sprawdzisz. Pomiar 0-100 możesz oczywiście zrobić, ale jest tak wiele czynników które mają wpływ na wynik, że porównanie będzie bez sensu (szczególnie przy obecnym i spodziewanym przyszłym przyspieszeniu - oba czasy stosunkowo długie, a oczekiwana różnica jeżeli będzie to minimalna). Większy wpływ na czas będzie miało kilka litrów paliwa w baku mniej/więcej.
Opublikowano
Jeżeli odczucia lepsze będą czysto subiektywne to i tak będzie dobrze. Oczywiście nie zaprzeczam że mam chętke na mocniejszy motor ale jak narazie...to nie tak hop siup,nie mogę kupić klapy i zderzaka pod kolor w dobrym stanie a co dopiero silnik.

eSKa

Opublikowano

Pany, po ciężkich bojach z pocztą odebrałem w końcu świeczki. Zrobię kawę i idę zamontować.

 

http://s1.tufotki.pl/2015/08/17/o7fdd-0cZnmC.JPG?v=2

 

http://s1.tufotki.pl/2015/08/17/o7fdd-joxUHq.JPG?v=2

eSKa

Opublikowano

Właśnie dotarła kość, dzisiaj już niestety nie dam rady wymienić ale jutro nie omieszkam tego nadrobić. Po waszych opiniach jestem dość sceptycznie nastawiony ale :mrgreen: ... Sportowy filtr k&n kosztuje 200zl a odczuć żadnych poza lepszym samopoczuciem. Natomiast co do świec to zero poprawy, w dalszym ciągu nie zachwyca z zapłonem ale to już może nie wina świec muszę poszukać...

 

 

http://s1.tufotki.pl/2015/08/17/o7fdd-gP8Lpg.JPG?v=2

eSKa

Opublikowano

Po lekkich komplikacjach udało się zamontować nową kość i przetestować modyfikację. Generalnie napisze ze jest w CI.KĘ, różnica jest na pewno zauważalna . Dużo lepiej wydane pieniądze niż na świece. Pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne, mam tylko nadzieję że nie będzie to okupione dużym zużyciem paliwa. Pozdrawiam BAGORA.

 

Może to tylko efekt placebo...

eSKa

Opublikowano
no jeździj testuj. Mogłeś przed założeniem zrobić pomiar jakiś chocby głupie 80-120 na 3 albo 4 biegu i potem zrobić to samo po zmianie. Byłyby jakieś wartości do porównania :)
szukam
Opublikowano (edytowane)

Piszecie jakby było testowane coś "nowego", a tak wcale nie jest, bo modyfikacje do silników wolnossących robię już od wielu lat. Opinii też jest pełno, wykresy też można znaleźć. Polecam użyć wyszukiwarki, bo nie jest to jedyne forum (sporo opinii na tym forum zostało niestety usuniętych), na którym można znaleźć opinie. Dla przykładu wykres z silnika M50: http://bmwklub.szczecin.pl/forum/viewtopic.php?p=139521#139521

 

Wklejam go tutaj jakby komuś nie chciało się logować na tym forum, ale warto żeby przeczytać pełny opis.

 

http://i.imgur.com/46slOlL.jpg

 

To nie jest tylko potwierdzenie na papierku, ale auto teraz objeżdża na 1/4 mili teoretycznie mocniejsze auta.

 

Modyfikuję dużo nowsze auta - turbo benzyny jak i turbo-diesle - ale robienie modyfikacji do silników wolnossących sprawia mi przyjemność, bo jest to dużo większe wyzwanie uzyskania dobrego przyrostu, niż w samochodzie z turbiną. Do tego potrzebna jest wiedza i umiejętności.

 

mam tylko nadzieję że nie będzie to okupione dużym zużyciem paliwa.

Spalanie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy pozostaje na tym samym poziomie.

 

Może to tylko efekt placebo...

Za dużo sugerujesz się opiniami ludzi, którzy nie mają pojęcia o chiptuningu silników wolnossących. Tacy ludzie czerpią wiedzę tylko z for internetowych i bezmyślnie powielają te same informacje. To już się ciągnie od lat i pewnie nigdy się nie zmieni. Trzeba myśleć samodzielnie. Na szczęście chociaż na forach amerykańskich jest dużo większa wiedza na ten temat.

 

Pozdrawiam BAGORA.

Też pozdrawiam :)

Edytowane przez Bagor
Opublikowano

Jeżdże już czwartym bmw e36 i w kazdym zamawialem program u Bagora.

Zaczęło się od kupna 325i M50B25 na vanosie, auto robilo na racelogicku 8,1 s.do 100 i jak to w 2.5 brakowalo mu dołu. Koledzy z mojego bmw klubu zrobili swapy z 320 na.323 zostawiajac krotkie mosty, niektorzy mieli 328 i od wszystkich mniej lub bardziej przegrywalem na 400m.

Napisalem do Bagora prosbe o ostry program do scigania z przesunieta odcinka na 7000, przyspieszenie na racelogicku poprawilo sie na 7,3 s oraz elastycznosc w calym zakresie rowniez, auta z ktorymi dostawalem.regularnie 1-2 dlugosci zaczalem objezdzac na 400m.

 

Potem kupilem na chwile 318i M40B18 ktore bylo padaczka jak kazde M40, dla beki zamowilem najostrzejszy program pod Pb98 jaki mozna zrobic i Bagor mi taki wyslal - efekt? Kazdy kto sie przeiechal byl pod wrazeniem a objechanie np E46 1.9 118 KM czy grubo dlubanej 316 e36 (program, walek, dolot k&n, wydech dedykowany Ultera) nie stanowilo problemu.

 

Aktualnie mam 325i e36 bez Vanosa ktore wyplulo na hamowni 218KM i 283 Nm i na ostatnich 2 zlotach zrobilo lepszy czas na 1/4 mili niz wszystkie e36 i e46 jakie przyjechaly, a byl spory wybór:

328 zdrowa seria

328 po mapie i moscie od 320 i kolektorze M50

323 compact

328 compact z lekkim kolem zamachowym

325 po mapie

To wszystko e36, a e46 328 zjadam o 2-3 dlugosci bez problemu. Raz nawet zrobilem 330Ci w manualu.

 

Aktualnie programy od Bagora ma ponad polowa aut z bmw klub szczecin i kazdy sobie chwali

Opublikowano

Pany, co wy na ten felunek?18/8" Tyle że zamiast złotego był by niebieski z białym rantem.

 

http://s1.tufotki.pl/2015/08/15/K6HHa-6keKIW.JPG?v=2

eSKa

  • 5 tygodni później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Temat felunku dalej nie rozwiązany w związku z tym pytanie który?

http://s1.tufotki.pl/2015/08/15/K6HHa-z6IODk.jpg?v=2

 

http://s1.tufotki.pl/2015/08/15/K6HHa-Cyh7FL.jpg?v=2

eSKa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.