Skocz do zawartości

Momentami brakuje przyśpieszenia / ciągu 320d M47n


Avenged

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj postanowiłem potestować na trasie trochę jak moje świeżo nabyte auto jeździ. I generalnie czasem jak cisnąłem pod 4 tys obr - przy 100, 120 raz przy 140 km.h jakby przestał dalej przyśpieszać. Tak jakby turbina przestawałą dawać ciąg, albo coś innego - dopiero jak zwolniłem trochę to jakby się "odtykał" i jechał dalej, przyśpieszał. Nie było tego problemu jak startowałem autem i zmieniałem biegi przy ok 3 tys obr. Ale jak trzymam dłużej to czasem takie rzeczy się dzieją..

 

Co może być przyczyną? Turbosprężarka dająca powoli sygnały że chciała by być zregenerowana ? Pompa wtryskowa? Czy może przepływka, albo coś jeszcze innego? Jak i czym to sprawdzić ?

 

320d, M47n 150 KM , 264 000 km przejechane, 2005 r. touring.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lord simon - no właśnie objawy niemal identyczne :) do k 3 tys. idzie i stop - ale tylko czasami. Mi się check engine nie załączał.

Ile wyniosło Ciebie zrobienie wszystkich tych rzeczy? Kosztowna sprawa czy raczej w granica 200-300 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym też zauważyłem - że odkąd kupiłem auto (ponad tydzień temu) na tablicy wyświetla się średnie spalanie cały czas 7.0 l ... i nie zmienia się, mimo że nieraz jujż agresywnie jeździłem, czasem ekonomicznie, trasa / miasto - różnie. A tam cały czas 7.0. Zresetowałem przyciskiem na tabloicy rozdzielczej ilośc bieżących przejechanych km ale nic to nie zmieniło..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co pamiętam to za wszystko 400zł już z kupieniem zaślepek. Z tym, że problem robiła ta uszczelka za 30zł, więc to jedna z tych awarii, gdzie robocizna kosztuje więcej niż części :)

Mi spadło spalanie o 0,5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie resetuje się przyciskiem BC znajduje się po środku manetki z lewej strony tam gdzie włączasz kierunkowskazy.

 

Spalanie musisz sprawdzić dystrybutorem dodam że ja np mam mega dziwny komputer spalanie w mieście ok 9-11 l a w rzeczywistości 6-7 to samo trasa 7,5-8,5 a realnie 5-6 ale to chyba mój komputer jest ewenementem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak średnie spalanie nie kasowane od tysięcy km to ciężko będzie tak jechać, żeby się zmieniło coś po paru dniach. Średnia to średnia :P Skasuj średnie spalanie: przytrzymaj dłużej przycisk BC na manetce.

E: Mój komp chyba też jakiś ewenement ale w drugą stronę, bo pokazuje dokładnie tyle i spala realnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie... to średnie spalanie z kompa zawsze pokazuje mało realnie :P więc będę od dystrybutora śledzić :)

Ok zatem pogrzebię przy tym przełączniku do resetowania średniego spalania :). I zrobię to wszystko co Ty zrobiłeś lord - mam nadzieję że pomoże :) Bo ogólnie jak turbina się zaczyna psuć to inne są objawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uszkodzone turbo może np. puszczać olej i wtedy dymi z wydechu na biało. U mnie było widać wyciek oleju z tej uszczelki kanału powietrznego do turbiny, bo był trochę zarzygany kompresor klimy. Podjedz na kanał i szukaj wycieku, a najlepiej znajdź kogoś na forum z okolicy, co ma kompa z INPĄ i może sprawdzić parametry podczas pracy silnika. Czyszczenie dolotu, EGR na pewno nie zaszkodzi ale czy rozwiąże problem to nie wiem. U mnie wyciek i nieszczelność robiła robotę. O klapkach w kolektorze poczytaj i sam podejmij decyzję czy wywalić. Powodzenia z naprawą! :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wywalenie klapek polecam zrobić samemu, przyjemna robótka na wolną sobotę, wystarczą podstawowe narzędzia + klucz dynamometryczny (śruby dokręcamy z siłą bodajże 10Nm, jest gdzieś na forum). Wszystko porządnie wyczyścisz, nie jak warsztat byleby zrobić..koniecznie wymień przewody podciśnienia na silikonowe 3mm (przy zdjętym kolektorze łatwy dostęp do wszystkich).

 

ps. Nie miałbym odwagi kręcić do 4000 obr./min. nie wiedząc czy ktoś wyrzucił wcześniej klapki czy nie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w tym temacie polecają użytkownicy warsztat Raf-Mar viewtopic.php?f=10&t=5739 Więc tam się przejadę żeby zajrzeli czy nie ma owego wycieku itp. Lubię grzebać przy aucie, chociaż dużej wiedzy i doświadczenia nie mam - przy poprzednim sobie dłubałem co nieco. Ale skoro mówisz że poradzę sobie z klapkami ;) - no to chętnie bym spróbował. Są gdzieś w necie poradniki / instrukcje jak to zrobić prawidłowo ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jaki sens krecic diesla do 4 czy ponad 4krpm ? "

 

 

Z tego co czytałem tu i ówdzie - przy 4 tys osiąga maksymalną moc.

 

Ponad 4 tys nie kręciłem go ani razu.

Zna ktoś może (mikan?) kogoś Bydgoszczy / okolic kto by sprawdził inpa/dis jakoś niedrogo :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie tylko mocą autko jedzie a w szczególności diesel.

Slyszales o czymś takim jak moment obrotowy ?

Chyba się gibek zakręciłeś trochę, bo czym ma jechać jak nie mocą? Miało chyba być obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w warsztacie Raf-Mar. Pan Rafał podłączył pod kompa - i wstępnie wykryło że może być uszkodzenie w sterowniku turbiny. Ale też ocenił na oko - oring / uszczleka pod tym kanałem powietrznym nie wygląda, żeby się pociła i zeby było rozszczelnienie. Zauważył lekki wyciek oleju w dolnej lewej części intercoolera - jednak po późniejszych badaniach na komputerze (w czasie jazdy) nie wykazało że to jest przyczyną ( znikoma). Ciśnienie dobre w turbinie i generalnie tylko chwilami były lekkie dysonanse w tych wartościach na komputerze - ale nawet nie odczuwalne. A tak to wszystko w porządku. W każdym razie wskazał na sterownik turbiny - ale żeby to ocenić trzeba by wyjąć ową i zobaczyć.

 

Więc na chwilę obecną ciężko coś konkretnie powiedzieć.

 

A z tymi klapkami kolektora- jeśli sam je zdemontuję, to pytanie czy będę sam umiał zamontować zaślepki ? Chodzi o prawidłowe zamontowanie, żeby nie wleciały do środka i nie zniszczyły silniika.. bo czekając na diagnostykę rozmawiałem z innym kolesiem, który przyjechał e46 320d 150 KM i mówi że urwały mu się i musiał zrobić remont za prawie 6 tys zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Będziesz umiał..odkrecasz dwie śrubki i wyjmujesz klapkę z "mocowaniem", wkładasz zaślepkę i wkręcasz te same dwie śrubki i tak jeszcze trzy razy. Poczytaj poradniki w dziale zrób to sam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten film:
i faktycznie nie wygląda to na coś nad zwyczaj skomplikowanego.. ale rozumiem, że aby te klapki zdemontować to i tak trzeba ten kolektor cały wydobyć z auta.. nie ma opcji zrobienia tego bez demontażu kolektora? A co do wyczyszczenie wlotów do kolektora, które są zamykane przez te klapki - czym to najlepiej wyczyścić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie da się bez demontażu, możesz użyć płynu do mycia silników i potraktować myjką środek kolektora.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trochę pogmerałem w autku - wyczyściłem sobie zawór EGR ale wymontowania kolektoru trochę się obawiam - że coś uszkodzę przypadkiem.. albo później źle podłączę :/ .. nie chcę czegoś zepsuć - z kolektorem jest znacznie więcej zachodu niż z wyjęciem EGR..

 

Ale myślę żeby podjechać do mechanika i żeby on zobaczył stan klapek kolektora.

 

Czy można te klapki usunąć po prostu, bez montowania zaślepek ? Czy zaślepki są wymagane zamiast klapek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można, wywalasz klapki razem z trzpieniem a w ich miejsce wkręcasz (najlepiej na klej do połączeń śrubowych nierozłącznych) śrubkę imbusową bodajże M5 i gotowe. Jest stary temat na bmw-sport, poszukaj w google.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.