Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam Kolegów,

 

proszę o małą podpowiedź, pogubiłem się trochę z interfejsami. Które auta wymagają D-CAN, które K+D-CAN? Do czego służy K LINE?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Linia CAN (czyli w opisie i w nazwie Diagnostyka CAN stąd nazwa D-can) jest w BMW od 2007 do dzisiaj roku w rożnych modelach w różnych miesiącach wprowadzona w e90 dokładnie 2007/03 podobnie w e87 w niektórych modelach np e83 jest tylko D-can dla silnika i skrzyń jest w obd na pinach 6 i 14

i do tego jest INTERFEJS D-can (jak również K-dcan jest to ten sam interfejs tylko do niego dołożona jest starsza linia diagnostyczna K na pinie 7 tak aby obsługiwał też ten interfejs starsze modele na lini K (czyli na pinie 7)

Linia K jest na pinach 7 i 8 jest gdzieś od 96 roku do 2007 roku (w niektórych np e83 jest pin 8 dla reszty modułów do końca produkcji X3)

E60 E65 , E70 , E87 ,E90 do 2007 roku ma do diagnostyki tylko pin 7 w OBD (pojecie linia K jest trochę mylące dla tych modeli, w nich jest tylko CAN podobnie jak w nowszych D-can różnią się tylko modułem głównym ZGM i JBBE to przez te moduły jest diagnostyka, pewnie po wymianie na nowsze można by ich diagnozować przez D-can interfejs

W , e38, e39, e46 , e53, e83 (z wyjątkiem tym co opisywałem wcześniej ) mają linie diagnostyczną K (obd 2 ) na pinach 7 i 8

w OBD 2 na pinie 7 jest silnik i skrzynia aut, a na pinie 8 reszta modułów

 

Interfejs K-dcan ma piny

pin 1 - zapłon po stacyjce +12V (tylko dla zapłonu po kluczyku w starszych modelach na lini K)

pin 4 i 5 - masa

pin 6 D-CAN ( Low-Speed CAN) wolny CAN (od 25kb/s do 124kb/s)

pin 7 linia diagnostyczna K ( 10kb/s) dla diagnostyki starszych modeli (e38,e39,e46,53,e83) łączy sie z pinem 8 w interfejsie (niektórzy robia sobie przełącznik

załączający pin 8 i rozłączający pin 8 (dla F-serii i tych co mają CIC w e-serii, ponieważ na pinie 8 jest port ethernet i napięcie na tym pinie odcina diagnostykę

d-can w w nowszych modelach )

 

pin 14 D-can (High-Speed CAN od 125kb/s do 1000 kb/s ) szybki CAN

pin 16 napięcie +12V z akumulatora

 

 

Zwykły interfejs KK-L (jest do 2007 roku linia diagnostyczna K

pin 1 napięcie po zapłonie +12V

pin 7 linia diagnosrtyczna K (silnik i skrzynia w starszych a w nowszych od e60 do e90 cały samochód tylko do roku 2007 )

pin 8 linia diagnostyczna K

pin 16 napięcie +12V akumulatora

i jest też pin 15 dla starszej linia L

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam pytań.

 

Podziękować Koledze :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bierz pod uwagę że oni raczej się nie znają, tylko sprzedają interfejsy , często prosto z Chin

raczej nie kłamie pisze tez że od 1998 roku obie linie więc piny 7 i 8 są połączone i gdzieś w 2009 roku było w E-serii CIC, a do cic jest port ethernet na pinie 8 i połączenie tych pinów 7 z 8 zaburza diagnostyke nowszych modeli z CIC na D-can uruchomiając port ethernet, ale odłączenie pinu 8 i wstawienie tam przełącznika powinno pomóc w diagnostyce nowszych modeli cytuje :

 

"Najlepsza cena INPA CAN BMW K + Chip z FT232RL diagnostyczna BMW Full od 1998 do 2008

 

Interfejs USB OBD2 do BMW - INPA / Ediabas - K + DCAN umożliwia pełna diagnostyka BMW od 1998 do 2008 (wszystkie funkcje jak w Omnitec Interface). Wbudowany 2 linie K i D-Can Magisterium

 

BMW INPA K + funkcje mogą:

1. Odczyt i kasowanie błędów

2. Zmiany

Programowanie 3. Sterownik

4. Applu kodowanie

- I inni...

 

BMW INPA K + Czy protokołów

Szybkie Magisterium i D-PT-CAN CAN (500 kbit / s)

Powolne CAN K Magisterium (100 kbit / s)

Standardowy protokół BMW (BMW interfejs OBD).

 

D-CAN

- E60, E61 from 03/2007

- E83 from 09/2006

- E81, E87 from 03/2007

- E90, E91, E92, E93 from 03/2007

- E70 (nowy model X5)

- R56 (nowy model MINI)

 

PT-CAN, K-CAN - przełączana prędkość pełni CAN Arbitrów - można zdiagnozować sterownik bez samochodu

 

Protokół "Interfejs BMW OBD" dla starszych samochodów

 

- Od 1995 do 1998 (nie trzeba K-line).

- Od 1998 do 03/2008 (wszystkie modele)

 

Lista pakietów:

 

BMW INPA 1 szt x K + CAN kabel

Sterownik CD 1 szt x "

 

Normalnie K-dcan jest dla modeli od

E60, e65, e70, e87 ,e90

ma tylko piny dla obd 2

1, 4,5 ,6 ,7 ,14,16 nie jest przeznaczone dla starszych modeli i w takiej konfiguracji jest dla wszystkich d-can

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

w takim razie który interfejs będzie najlepszy? który można śmiało polecić do E91 320D N47?

ja znalazłem 2 na allegro:

 

http://allegro.pl/interfejs-usb-bmw-k-d-can-gt1-inpa-dis-obd2-i5215124404.html#thumb/2

 

oraz

 

http://allegro.pl/bmw-interfejs-usb-k-dcan-obd2-inpa-gt1-dis-k-d-can-i5716047614.html

 

chciałbym mieć także dostęp do ulrytych funkcji oraz kodowania

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytam i mam pytanie.

 

Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.

 

 

Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

Opublikowano

Bierz pod uwagę że oni raczej się nie znają, tylko sprzedają interfejsy , często prosto z Chin

raczej nie kłamie pisze tez że od 1998 roku obie linie więc piny 7 i 8 są połączone i gdzieś w 2009 roku było w E-serii CIC, a do cic jest port ethernet na pinie 8 i połączenie tych pinów 7 z 8 zaburza diagnostyke nowszych modeli z CIC na D-can uruchomiając port ethernet, ale odłączenie pinu 8 i wstawienie tam przełącznika powinno pomóc w diagnostyce nowszych modeli cytuje :

 

"Najlepsza cena INPA CAN BMW K + Chip z FT232RL diagnostyczna BMW Full od 1998 do 2008

 

Interfejs USB OBD2 do BMW - INPA / Ediabas - K + DCAN umożliwia pełna diagnostyka BMW od 1998 do 2008 (wszystkie funkcje jak w Omnitec Interface). Wbudowany 2 linie K i D-Can Magisterium

 

BMW INPA K + funkcje mogą:

1. Odczyt i kasowanie błędów

2. Zmiany

Programowanie 3. Sterownik

4. Applu kodowanie

- I inni...

 

BMW INPA K + Czy protokołów

Szybkie Magisterium i D-PT-CAN CAN (500 kbit / s)

Powolne CAN K Magisterium (100 kbit / s)

Standardowy protokół BMW (BMW interfejs OBD).

 

D-CAN

- E60, E61 from 03/2007

- E83 from 09/2006

- E81, E87 from 03/2007

- E90, E91, E92, E93 from 03/2007

- E70 (nowy model X5)

- R56 (nowy model MINI)

 

PT-CAN, K-CAN - przełączana prędkość pełni CAN Arbitrów - można zdiagnozować sterownik bez samochodu

 

Protokół "Interfejs BMW OBD" dla starszych samochodów

 

- Od 1995 do 1998 (nie trzeba K-line).

- Od 1998 do 03/2008 (wszystkie modele)

 

Lista pakietów:

 

BMW INPA 1 szt x K + CAN kabel

Sterownik CD 1 szt x "

 

Normalnie K-dcan jest dla modeli od

E60, e65, e70, e87 ,e90

ma tylko piny dla obd 2

1, 4,5 ,6 ,7 ,14,16 nie jest przeznaczone dla starszych modeli i w takiej konfiguracji jest dla wszystkich d-can

 

No właśnie z tymi kablami tez jest zagadka. Jedne działają do 03.2008, a inne nawet do 2013 (E84). Kable nie mają zlutowanych pinów 7 i 8. Sprzedawca mówi prawdę. Opis jest właściwy. Otwierałem takie kable i nie widziałem różnicy. Chętnie się dowiem o co tutaj chodzi, choć nie mam zamiaru się w to zagłębiać. Mam kable, które działają z samochodami powyżej 03.2008 i zawsze takie zamawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Ja kupiłem na Allegro za 99zl z przelacznikiem mostkujacym pin7i8, K+ Dcan i w E71 działa na cic, bynajmniej diagnoza inpą, nie sprawdzałem jeszcze w e53
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój kabel ma zlutowane piny 7 i 8, e46 i e60 do 2006 łączy, teraz pytanie czy nie będzie problemu z e90 2009r. n43? To samo pytanie do e87 2008r. n47? Zrobić przełącznik czy powinien działać?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie ogarniam przełącznik w swoim kablu, powinno być dobrze :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przełącznik jest potrzebny tylko wtedy, jak jest pin 8 w obd samochodu od portu ethernet , modele bez cic nie mają portu ethernet i wtedy przełącznik nie ma znaczenia pin 8 jest luźny i nie blokuje

D-can

 

No właśnie z tymi kablami tez jest zagadka. Jedne działają do 03.2008, a inne nawet do 2013 (E84). Kable nie mają zlutowanych pinów 7 i 8. Sprzedawca mówi prawdę. Opis jest właściwy. Otwierałem takie kable i nie widziałem różnicy. Chętnie się dowiem o co tutaj chodzi, choć nie mam zamiaru się w to zagłębiać. Mam kable, które działają z samochodami powyżej 03.2008 i zawsze takie zamawiam.

Nie wiem co może być przyczyną że niektóre interfejsy K-dcan po 2008/03 nie działają

sama diagnostyka po 2007 jest przez JBE, inne sterowniki nie mają znaczenia

a JBE_70 jest to samo w 2007/03 dla dcan jak i później po 2008/03 więc nie wiem, tylko pojawienie portu ethernet może blokować diagnostykę jak zasili się pin 8

ale jak twierdzisz że oba interfejsy mają luźne piny 8 to nic nie powinno zablokować diagnostyki

oprócz hardware interfejsu K-dcan jest jeszcze oprogramowanie procesora jak i samego interfejsu szeregowego FDTI może tu tkwi problem ??

Opublikowano

tez mialem taki przypadek ze z autem z 2008 r jeden kabel dzialal a inny nie (oba to d can przezroczyste, w srodku to samo)

Tak jak kolega din76 pisze problem moze tkwic w software

zgrywalem oprogramowanie z kilku kabli kkl oraz z kilku d can i praktycznie w kazdym parametry byly poustawiane inaczej.

kilka dni temu mialem problem z zainstalowaniem jednego chinczyka, wrzucilem mu wsad z innego i wszystko poszlo ok.

wiec to moze byc to o czym mówimy

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Czytam i mam pytanie.

 

Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.

 

 

Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

 

tez sie zastanawialem kiedys czy wrzucenie wsadu z kabla d can Bmw do d can Vag spowoduje ze podziala z Bmw.Ale nie sprawdzalem.

 

a co DDt2000 to swietnie z tym chodzi kkl Bmw tylko wsad trzeba zmienic pod Renie :) z d can ten program nie wspolpracuje

sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytam i mam pytanie.

 

Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.

 

 

Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

 

tez sie zastanawialem kiedys czy wrzucenie wsadu z kabla d can Bmw do d can Vag spowoduje ze podziala z Bmw.Ale nie sprawdzalem.

 

a co DDt2000 to swietnie z tym chodzi kkl Bmw tylko wsad trzeba zmienic pod Renie :) z d can ten program nie wspolpracuje

 

 

Czyli tak na szybko, trzeba osobny kabel kupic ?

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim przeźroczystym D+K działają wszystkie e60, f10, ale w e39 mogę tylko połączyć się z modułem silnika. Muszę stary kabel od Nerwusa podpiąć, aby na tym samym lapku działało e39 1999 rok (w poliftowym jest to samo).


Ktoś rozwiązał problem z połączeniem się z e39 przeźroczystego kabla?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Na zwyklym kablu mozesz nie ogarniesz tych aut bez przelacznika pomiedzy pinem 7 i 8.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Będzie się nadawać, masz DCAN już jak 2008 rok bez względu na silnik , przełącznik nie ma dla ciebie znaczenia w jakiej pozycji

2008 rok to nie ma ethernet w obd bedzie działać na każdej jak kupisz bez przełącznika k-dcan to też będzie wszystko działać

Opublikowano

Ktoś wie jak odróżnić kabel k-bus od D-can?


Nie jestem do końca pewien jaki mam. Używałem go do E39, więc na pewno jest to K bus, ale być może jest też d-can.


Tego właśnie nie wiem i nie mam pojęcia jak to sprawdzić.


Pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopię trochę temat.

Dziś wymieniłem jbbf ponieważ stary się usmażył. Nowy moduł to jbbf 2 z 2008 roku czyli wjeżdża już tutaj D-CAN. Pytanie czy muszę w e87 z 2006 skąś doprowadzić linię CAN na piny 6 i 14 czy to już powinno być w standardzie? Pytam bo na chwilę obecną nie mogę się połączyć z autem, a chciałem w jbbf zmienić vin i zakodować go do serii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkopię trochę temat.

Dziś wymieniłem jbbf ponieważ stary się usmażył. Nowy moduł to jbbf 2 z 2008 roku czyli wjeżdża już tutaj D-CAN. Pytanie czy muszę w e87 z 2006 skąś doprowadzić linię CAN na piny 6 i 14 czy to już powinno być w standardzie? Pytam bo na chwilę obecną nie mogę się połączyć z autem, a chciałem w jbbf zmienić vin i zakodować go do serii

tak w obd masz pin 7 do diagnostyki K-line już nie będzie działać

teraz musisz mieć dwie linie CAN podwójna skrętka CAN podpięte z obd d oJBE

pin 6 High speed CAN

pin 14 low speed CAN

rozplątanie nie powinno przekraczać 10cm więc uważaj z jbe musisz poprowadzić nowe przewody

dodatkowo pin 1 od KL15 (zapłon po kluczyku też modyfikacja ) KL15 jest po dcan z CAS jako informacja , ale to możesz zostawić

nie wiemm czy twój CAS będzie obsługiwał kl-15 z obd bez pinu 1

A4010a to własnie moduł JBE , N38b to CIC

8128fd42627d.jpg

piny 3, 8 , 11,12,13 możesz pominąć sa dla tych co mają CIC w idrive jest to port ethernet

piny JBE DCAN zobacz gdzie podłączyć

JBE to moduł master , moduł bramy gdzie podłączone są magistrale CAN i to ten moduł służy do przetwarzania informacji między magistralami can o różnej prędkości (K-can i pt-can)

Masz sie podpiąć bezpośrednio pod JBE z OBD , nie jak niektórzy sobie wyobrażają że magistrala K-can to lina K , nie jest to prawda

linia K w obd e87 do 2007/03 jest też podpięta pod JBE, to tylko interfejs diagnostyczny modułu JBE ,

K-can to wolny can (też na podwójnej linii CAN , CAN_H i CAN_L) jest też podłączony do JBE , tak samo jak Can o większej prędkości też na podwójnej linii CAN CAN_H i CAN_L również podłączony do JBE , a diagnostyka DCAN jest to też tylko interfejs modułu JBE same magistrale CAN

się nie zmieniają w modelach przed 2007/03 jak i po 2007 roku

Plug connector overview
Number X-pin, colour Description 
X14270 47-pin, black Component connector Junction box 
X14271 54-pin, blue Component connector Junction box 
X14272 54-pin, black Component connector Junction box 



Pin assignments at plug connector X14270
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 A Signal, refrigerant control valve Control valve, refrigerant compressor 
2 -- Not used  
3 -- Not used  
4 -- Not used  
5 -- Not used  
6 -- Not used  
7 A Signal, refrigerant control valve Control valve, refrigerant compressor 
8 -- Not used  
9 -- Not used  
10 -- Not used  
11 A Signal, terminal 30G OBDII socket 
12 A Motor signal, unlock boot lid Central locking drive, boot lid 
13 A Signal, terminal 30G Luggage compartment lights 
14 A Signal, central arrest motor System lock, driver's door 
15 A Signal, central arrest motor System lock, passenger's door 
16 A Signal, ZV drive, fuel filler flap Central locking drive, fuel filler flap 
17 A Signal, lock motor System lock, passenger's door 
18 A Unlock motor signal System lock, driver's door 
19 A Unlock motor signal System lock, passenger's door 
20 A Signal, ZV drive, fuel filler flap Central locking drive, fuel filler flap 
21 A Activation Windscreen washer pump Windscreen washer pump 
22 A Activation Rear window washer pump Rear window washer pump 
23 M Ground Ground point 
24 A Open window signal Power window motor, rear driver's side 
25 A Close window signal Power window motor, rear driver's side 
26 A Open window signal Power window motor, rear passenger's side 
27 A Close window signal Power window motor, rear passenger's side 
28 A Signal, water jet heating Heated water jet, left 
29 A Voltage supply, outside mirror heating Outside mirror, driver's side 
30 -- Not used  
31 A Signal, water jet heating Heated water jet, right 
32 A Voltage supply, outside mirror heating Outside mirror, passenger's side 
33 A Signal, water valve Water valves 
34 A Signal, seat heating Driver's seat heating module 
35 A Signal, terminal 30G DC/DC converter 
36 A Signal, lock motor System lock, driver's door 
37 A Signal, auxiliary water pump Auxiliary water pump 
38 A Signal, seat heating Passenger's seat heating module 
39 -- Not used  
40 A Signal, terminal 30G DC/DC converter 
41 -- Not used  
42 A Signal, central arrest motor System lock, rear driver's side 
43 A Signal, central arrest motor System lock, rear passenger's side 
44 A Signal, lock motor System lock, rear driver's side 
45 A Signal, lock motor System lock, rear passenger's side 
46 A Unlock motor signal System lock, rear driver's side 
47 A Unlock motor signal System lock, rear passenger's side 



Pin assignments at plug connector X14271
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 E/A Signal PT-CAN high CAN-bus connector 
2 E/A Signal PT-CAN low CAN-bus connector 
3 E/A Signal F-CAN low F-CAN-bus connector  
4 E Signal, outside temperature sensor Outside temperature sensor 
5 E/A Signal PT-CAN low Junction box, electronics 
6 E/A Signal PT-CAN high Junction box, electronics 
7 E Signal Fuel level sensor, left tank half Fuel level sensor, left tank half 
8 -- Not used  
9 E Signal Fuel level sensor, right tank half Electric fuel pump 
10 E/A CAN bus low CAN-bus connector 
11 E Signal, boot lid contact Central locking drive, boot lid 
12 -- Not used  
13 E Signal, parking brake switch Parking brake switch 
14 E Signal, power window switch Power window switch, rear passenger's side 
15 E Signal, power window switch Power window switch, rear driver's side 
16 E Signal, AUC sensor AUC sensor 
17 E/A Signal, diagnosis CAN-High OBDII socket 
18 E/A Diagnosis signal DC/DC converter DC/DC converter 
19 E Signal, outside temperature sensor Outside temperature sensor 
20 E Signal, electric auxiliary heater Digital diesel electronics control unit 
21 E/A Signal F-CAN high F-CAN-bus connector  
22 E Signal Gearshift paddles Gearshift paddles 
23 A Pulse width modulation signal, blower Blower motor 
24 -- Not used  
25 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear passenger's side 
26 M Ground Coolant pressure sensor Coolant pressure sensor 
27 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear driver's side 
28 E Signal, power window switch Power window switch, passenger's door  
29 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear driver's side 
30 A Supply Coolant pressure sensor Coolant pressure sensor 
31 E Signal, washer fluid level Washer fluid level switch 
32 -- Not used  
33 E/A Signal, diagnosis CAN-Low OBDII socket 
34 E Signal Fuel level sensor, left tank half Fuel level sensor, left tank half 
35 A Return contact, wiper rest position Wiper motor 
36 A Return contact, wiper rest position Wiper drive, rear 
37 A Signal, central arrest motor Car access system 
38 E Signal Gearshift paddles Gearshift paddles 
39 -- Not used  
40 E Signal, hotel switch Car access system 
41 -- Not used  
42 E/A Signal PT-CAN low Junction box, electronics 
43 E/A Signal PT-CAN high Junction box, electronics 
44 E Signal Boot lid button Boot lid button 
45 A Wake-up signal, terminal 15 Connector , terminal 15 wake-up signal 
46 E/A CAN bus high CAN-bus connector 
47 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear driver's side 
48 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear passenger's side 
49 E Signal, power window Hall sensor Power window motor, rear passenger's side 
50 -- Not used  
51 E Signal Coolant pressure sensor Coolant pressure sensor 
52 E Signal Fuel level sensor, right tank half Electric fuel pump 
53 -- Not used  
54 E Signal, coolant level Coolant level switch 



Pin assignments at plug connector X14272
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes 
1 -- Not used  
2 E Signal, fanfare horn Steering column switch cluster 
3 A Terminal 30 Instrument cluster control unit 
4 E Deactivation DSC Hazard warning switch 
5 -- Not used  
6 M Ground Steering column switch cluster 
7 -- Not used  
8 M Ground Hazard warning switch Hazard warning switch 
9 M Ground Instrument cluster control unit Instrument cluster control unit 
10 E/A CAN bus high Heating/air conditioning system 
11 E/A CAN bus high Central information display 
12 E/A CAN bus low Heating/air conditioning system 
13 -- Not used  
14 -- Not used  
15 A Signal, outside temperature sensor Instrument cluster control unit 
16 A Signal, outside temperature sensor Instrument cluster control unit 
17 E/A Signal F-CAN low Steering column switch cluster 
18 A Pulse width modulation signal, blower Heating/air conditioning system 
19 -- Not used  
20 -- Not used  
21 -- Not used  
22 -- Not used  
23 -- Not used  
24 -- Not used  
25 -- Not used  
26 -- Not used  
27 M Ground Central information display Central information display 
28 -- Not used  
29 E/A CAN bus high Instrument cluster control unit 
30 E/A CAN bus low Central information display 
31 E/A CAN bus low Instrument cluster control unit 
32 -- Not used  
33 E Signal, central arrest motor Hazard warning switch 
34 E/A Signal F-CAN high Steering column switch cluster 
35 A Signal Gearshift paddles Transmission control 
36 E Signal, electric auxiliary heater Heating/air conditioning system 
37 A Signal, terminal 30G Glove compartment light 
38 -- Not used  
39 -- Not used  
40 -- Not used  
41 -- Not used  
42 -- Not used  
43 M Ground Glove compartment light 
44 -- Not used  
45 M Ground Heating/air conditioning system 
46 M Ground Hotel switch 
47 E/A CAN bus high Multiple restraint system control unit 
48 E/A CAN bus low Multiple restraint system control unit 
49 -- Not used  
50 A Wake-up signal, terminal 15 Steering column switch cluster 
51 -- Not used  
52 A Signal Gearshift paddles Transmission control 
53 E Signal, hotel switch Hotel switch 
54 -- Not used  

A to twoje obd do 2007/03 K-line

e9cd629d0e12.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.