Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno kupiłem Bmw E46 z silnikiem 1.9 105 km. Po kupnie zaczęły pojawiać się problemy z olejem, mianowicie chodzi o to że rano jak odpalam samochód silnik głośniej chodzi (klekocze) i świeci się czerwona kontrolka od oleju. Po jakiejś minucie i dodaniu gazu kontrolka znika i silnik zaczyna pracować równo i cicho.

Olej wymieniłem na Shell Helix 10w40 wraz z filtrem i filtrem powietrza ale nic to nie dało, rozrządu nie ruszałem ponieważ mechanik mówił ze silnik ładnie chodzi i nie ma takiej potrzeby ( o tej usterce mu nie mówiłem)

Problem pojawia się najczęściej rano lub jak dłużnej postoji . Jak jest już rozgrzany problem się nie pojawia.

Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym robić.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to co podpiąć pod komputer z INPĄ, a nie czekać na wróżby. Może jakiś czujnik zdechł. Czekaj dalej w końcu to tylko smarowanie silnika - mało ważna rzecz :duh:
Opublikowano

Z pobieżnego opisu to by wynikało że po nocnym postoju cały olej Ci ucieka do miski i zanim system się zapełni to klekocze bo pracuje na sucho.

Ten temat był już wałkowany, poszukaj.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
...rano jak odpalam samochód silnik głośniej chodzi (klekocze) i świeci się czerwona kontrolka od oleju. Po jakiejś minucie i dodaniu gazu kontrolka znika i silnik zaczyna pracować równo i cicho.

Komputer nic nie pokaże jak usterka jest mechaniczna, z opisu wynika ewidentnie brak ciśnienia oleju, a minuta nim pompa "nabije" ciśnienie to stanowczo za dużo.

 

Hałas silnika wynika z braku ciśnienia oleju klekocze ponieważ klepią "puste" hydropopychacze, film olejowy z panewek szybko zostaje przerwany - a z braku ciśnienia wzrasta temperatura zestawienia panewka - czop, a czym to pachnie nie muszę chyba pisać, to samo z wałkiem rozrządu, gdyby kolega miał turbo to aż strach pomyśleć co by się stało.

 

Dobrze by było zmierzyć ciśnienie oleju, przy rozruchu aby potwierdzić przypuszczenia.

 

Miałem kiedyś podobnie w 320d z tym że kontrolka po rozruchu świeciła się max. 2 -3 sekundy w moim przypadku winna była podstawa filtra oleju.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Chlopacy no co wy, przeciez wszem i wobec wiadomo, ze dodawanie gazu to magiczna czynnosc naprawcza. Nie ma smarowania? Gazu! Szklanki stukaja? Gazu w opor!

 

:D.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
najlepiej same hejty. Ja chce opisac najdokladniej usterke. Jak by mi nie zalezalo to nie zawracal bym wam glowy i nie jezdzil od mechanika. Bylem u mechanika, powiedzial ze do czyszczenia smog, to taka rura z filtrem co ciagnie olej z miski. Koszt roboty 250 zl bo trzeba zawieszenie sciagac i kolyske
Opublikowano
smog, to taka rura z filtrem co ciagnie olej z miski.
nawet przy dużej dawce wyobrazni

smog nie zamieni się w to co masz na myśli-czyli SMOKA.

Drugi raz Tobie piszę : po polskiemu masz napisane co zrobić.Jeśli ta wersja Tobie nie odpowiada-nie zawracaj .......czegoś tam, :mrgreen:

Opublikowano
najlepiej same hejty. Ja chce opisac najdokladniej usterke. Jak by mi nie zalezalo to nie zawracal bym wam glowy i nie jezdzil od mechanika. Bylem u mechanika, powiedzial ze do czyszczenia smog, to taka rura z filtrem co ciagnie olej z miski. Koszt roboty 250 zl bo trzeba zawieszenie sciagac i kolyske

 

Faliszewice wskazał prawdopodobną przyczynę. Na schemacie masz pokazaną podstawę filtra http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL11-EUR-06-2000-E46-BMW-316i_19&diagId=11_1568. Smok raczej odpada bo gdyby był zapchany nie miałbyś ciśnienia także na ciepłym silniku.

Opublikowano
Witam własnie odebrałem auto od mechanika. Proponował się się ze pierw wyczyści smoka bo i tak uszczelka pod miska jest w kiepskim stanie to sie przy okazji wymieni. Gdy ściągnął miskę powiedział ze było "Najebane opiłków " prawdopodobnie panewki ... . Jestem załamany nie wiem co dalej robić czy szukać nowego silnika czy naprawiać te panewki.
Opublikowano

Opiłki w misce mogą świadczyć o wytarciu panewek jeżeli mają miedziano / złoty kolor.

Do weryfikacji czopy główne i korbowodowe wału, pompa oleju, czopy i gniazda wałka rozrządu + czyszczenie układu olejowego.

 

Niestety kolego remont silnika nieunikniony ew. wymiana silnika ze sprawdzonego źródła.

Z doświadczenia wiem że decydując się na remont wyjdzie jeszcze kilka niespodzianek np: w kolegi przypadku rozrząd.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.