Skocz do zawartości

Dziwny problem z olejem [318i]


Seria2

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór,

Jakiś czas temu a dokładnie 1000 km temu byłem zmuszony dolać 1l oleju do silnika N42B20.

Problem był taki, że zamiast 5W30 X-Clean LL-01 wlałem 5W40 X-Clean LL-04, nagle teraz po tej zmianie pokazuje mi sie zolta kontrolka oleju po 400 km! :cry:

Zawsze dolewałem litr i teraz nagle po zmianie takie coś.. Dodam, że mocy nie straciłem auto trzyma kompresje..

Na wymiane uszczelniaczy zaworowych byłem umówiony na wrzesień, a teraz.. mam robić pierścienie? :<

 

Mechanik doradził mi, aby wlewać teraz 10W40 do momentu usunięcia awarii a potem normalny olej 5W30.. Widać po rozmowie, że facet wie co to za silniki i naprawiał już takie.

99% to wina uszczelniaczy zaworowych po których ślad zużycia oleju spada do 0%..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że jak lejesz gęsty olej to masz słabsze smarowanie. Jak masz ubytki oleju to lepiej lać taki olej jak producent zaleca i dolewać kiedy trzeba , no i zrobić uszczelniacze.

Z pierścieniami to sie nie wyrywaj, bo to ostateczność.

Na zapieczone pierścienie to kiedyś zalewano naftą itd , ale dzisiaj kto by się w to bawił.

Żółta kontrolka ? to raczej padła sama z siebie, częsty przypadek.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup nowy bagnet... 80 zł w ASO, dziwne, że chcesz zrezygnować z tak podstawowego przyrządu pomiarowego, zwłaszcza w N42, który pije olej. Nie wiem jak możecie pisać, że nie ma się co przejmować żółtą kontrolką! Trzeba najpierw podłączyć auto pod kompa i sprawdzić, czy padł czujnik, czy może poprawnie wskazuje, że oleju jest za mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają ! Nie wiesz jaki jest poziom oleju a się skarżysz że żółta lampka się świeci. A jak tam panewki ? jeszcze całe ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie aż takim kretynem nie jestem. Sprawdzam bagnetem olej jest zaznaczone, ale niewyraźnie.

Wszystko z silnikiem jest ok, żadnych dziwnych dźwięku, z mocą tak samo. Tylko pytam..

 

Jeśli żółta się świeci, to musi być jakiś poziom minimum, aby ona się wyświetliła.

Czujnik jest sprawny sprawdzilem na komputerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, zdążyłem ten temat już przeczytać, bo wystraszyłeś mnie. Bagnet już zamówiony, chyba w każdym E46 jest taki sam (po lifcie)?

Kontrolka zapalała się zawsze co 1000km. Ostanio wlałem olej zamiast 5W30 na 5W40 przejechałem trochę km, ale nie 1000 by to poczuć, że znowu muszę dolać olej.

Pokazała się żółta kontrolka, dolałem 1l znowu 5W40 przejechałem 400.. zapaliła się żołta kontrolka. Czyli lejąc co 1000km zawsze od kilku miech było ok z kontrolką, rutynowo co 1000km około, może ciut więcej.

Może faktycznie kontrolka poszła do diabła i teraz szwankuje, albo mam za dużo oleju, albo mam za mało.. albo czujnik jest do dupy..

 

Chodzi mi o rutynę, o te 1000km głównie - zawsze tak się pokazywało. Bo z tego wątku wychodzi iż żółta kontrolka może się pokazać nawet gdy mamy full stanu oleju.

 

Po zgaszaniu się zapala, gdy dłużej będe jeździł to zapali się w trakcie jazdy.

 

 

 

Założmy, że czujnik jest ok, silnik prawie też ok (uszczelniacze). To kontrolka jeśli się zapali to musi jakiś poziom wykryć oleju? A jaki, żeby pokazywać iż trzeba go dolać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat żółtej kontrolki poziomu oleju można pisać ogólniki ale nic nie zastąpi dobrej diagnozy warsztatowej bo opisanych przypadków jest wiele, począwszy od niesprawnego czujnika do uszkodzonych kabli , brudnej wtyczki , zasyfiony sam czujnik i olej na nim nic nie pokazuje , chiński zamiennik itd.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie to walnięty czujnik.. Olej ma wpływ na ten czujnik jakiś bardzo?

Dzisiaj przejechałem ponad 100 km, jazda agresywna i normalna, silnik rozgrzany i tak dalej, był gaszony kilka razy i CO? Kontrolka się nie paliła.

Wrociłem do domu zrobiłem 3km po ostygnięciu i bach kontrolka.. :P Zapala się po zgaszeniu silnika..

No nic. Dzisiaj badam to inaczej..

 

Bagnet będzie pasował od każdego E46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.