Skocz do zawartości

M57 330D , nierówna praca na wolnych obrotach, INPA,


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wydaje mi się , że przejrzałem już wszystko na forum , więc zwracam się z prośbą o pomoc.

 

 

Pacjent e46 , M57 2000r. , problemem są drgania silnika na wolnych obrotach , po dodaniu gazu , drgania się zmniejszają , po mocniejszej (ostrzejszejsza jazda) , drgań nie ma na wolnych obrotach. Podczas jazdy właściwie drgania nie odczuwalne. Drgania te nasilają się na drążek zmiany biegów , oraz wyczuwalne na fotelu kierowcy (całej karoseri) Samochód trochę podkapca na czarno przy mocniejszej jeździe , ale moc trzyma , nawet ponad przeciętna bym powiedział (możliwe , że poprzedni właściciel zmieniał program)

 

Wymieniłem trochę części które miały by w moim przekonaniu wpływ na te drgania.

 

-Koło pasowe (tłumik drgań)

-Świece

-Filtr odmy

-Poduszki silnika , skrzyni biegów

-Sprzęgło , dwumas

-Zregenerowane wszystkie 6 wtryskiwaczy

-Wymieniona pompa progowa

 

 

W programie INPA , zrobiłem na rozgrzanym silniku sprawdzenie wtryskiwaczy (zaznaczam , że są po regeneracji)

 

- Cylinder 1 (-2,28)

- Cylinder 2 (-0,48)

- Cylinder 3 (-2,66)

- Cylinder 4 ( 4,60)

- Cylinder 5 (-2,27)

- Cylinder 6 (-0,09)

 

Ponadto błąd 5651

 

 

Już jako laik widzę , że jest zbyt duża rozbieżność , stąd moje pytanie. Czy wtryski są do wywalenia ? Czy istnieje jakaś adaptacja wtryskiwaczy ? Jeśli tak , to jak to przeprowadzić? Czy po regeneracji wtryskiwaczy w moim M57 , powinno się przeprowadzić korektę wtryskiwaczy ? Może problem mój leży gdzie indziej ? Brak mi już pomysłu i koncepcji ... Prosił bym szanowne grono o pomoc.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś nie poszła ta regeneracja :roll: masz papier na to?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No niby gwarancję mam na to rok czasu , ale stawiam pytanie czy należy robić jakąś korektę wtrysków po ich regeneracji , ewentualną adaptację ?
Opublikowano

Niestety do tych samych wniosków doszedłem . M57 ma sterownik DDE 4.0 , w 4.0 nie ma możliwości przypisania kodów IMA .

 

 

 

Póki co , w czwartek jestem ustawiony z gościem od wtrysków , zobaczymy co mi powie. Prawdopodobnie jednak wtryski są wywalone.

 

 

Dzięki za wszelaką pomoc , pozdrawiam

Opublikowano

Duża korekta na plus oznacza zatarcie wtrysku, przedmuch powietrza lub najgorsze kłopoty z kompresją na tym cylindrze.

Ujemna korekta oznacza "lanie" wtrysku.

Opublikowano

Dla potomnych , winowajca 4 wtryskiwacz.

 

 

 

Wtryski uznane na gwarancji , więc usługa odbyła się bezproblemowo

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie , i dzięki za pomoc :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:cool2: z ciekawości ile płaciłeś za regenerację i co zrobili?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :) (3k za 6).

Wymienili stare graty na nowe (podobno cały środek został złożony na nowych zamiennikach, razem z końcówkami). Przyznali się do błędu , że to z ich winy jeden wtryskiwacz się zepsuł, a mianowicie prawdopodobnie podczas montażu wtryskiwacza , wtryskiwacz nie chciał wejść do głowicy i starali się go na siłę włożyć. Tym sposobem uszkodzili końcówkę , a końcówka się "rozciągnęła" ( o ile dobrze zrozumiałem).

 

Takie tam fachmajstry :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie jest tak ze one własnie nadganiały ten wtrysk? Teraz pewni wszystkie sa zbliżone korektami do siebie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Korekty na 1, 3 i 5 też nie wyglądają zbyt dobrze jak na wtryski po regeneracji :?

 

 

Tak jak kolega wyżej się wypowiedział. Wtrysk 4 powodował , że silnik dostawał na jeden z cylindrów zbyt dużo paliwa/zbyt mało, a reszta nadganiała inną dawką , aby silnik "w miarę" równo pracował - chociaż nie koniecznie mu to wychodziło ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.