Skocz do zawartości

Spore spalanie oleju E46 silnik N42


merck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z BMW e46 318 ti silnik N42. Jeżdżę już nim dwa lata, zawsze brał 1L na 1000km oleju 5W30, ale ostatnio już 1L wystarcza na 500km. Do tego kopci na niebiesko szczególnie po wrzuceniu wstecznego. Obawiam się że to uszczelniacze i w związku z tym czy w pobliżu Katowic może ktoś polecić warsztat który zrobi mi to bez demontażu głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wiązało się to praktycznie z remontem silnika.

600 pln zrobienie głowicy, planowanie itp. (były luzy na prowadnicach zaworów)

1500 pln robocizna

1900 pln części (w tym nowy rozrząd i kompletna odma)

 

W takiej sytuacji można się zastanowić nad swap'em. Kompletny swap na M54B22 170KM to koszt 5 tyś. (w Groupe A.I.E.) więc wychodzi podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak juz zrobisz ten swap na m54, to od reki musisz wywalic mniej wiecej podobna ilosc sos na remont tegoz m54, bo pewnie bedzie bral podobne jak nie wieksze ilosci oleum...

 

Remontuj to co masz, albo kupuj m54 i tez remontuj - fantastyczna alternatywa, nie ma co...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie są to pierścienie, zależy jak jeździsz.. Przy normalnej jeździe 1l / 1000km to norma.

Przy ostrej = długie trasy = autobania = 140km/h+ to zejdzie do 500-700 na 1000km.

 

Koszt naprawy uszcelniaczy do 550-600zł max.

Zabawa z pierścieniami max do 2 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wiązało się to praktycznie z remontem silnika.

600 pln zrobienie głowicy, planowanie itp. (były luzy na prowadnicach zaworów)

1500 pln robocizna

1900 pln części (w tym nowy rozrząd i kompletna odma)

 

W takiej sytuacji można się zastanowić nad swap'em. Kompletny swap na M54B22 170KM to koszt 5 tyś. (w Groupe A.I.E.) więc wychodzi podobnie.

 

Kompletny to znaczy razem z układem zawieszenia i hamowania, czy piszesz o samym silniku z osprzętem?

 

Zgadzam się z przedmówcą najpierw wymień uszczelniacze i odmę. Ja na początku zrobiłem same uszczelniacze, a odma była niby ok i ostatnio beta zaczęła mi pobierać około pół litra na 2 tysiące kilometrów. Odma zmieniona (stara była jeszcze fabryczna) i póki co przejechałem z 600-700km i nie zauważyłem ubytków oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko jeszcze nikt nie podał gdzie w pobliżu Katowic to zrobić. A mechanik do którego jeżdżę nie za bardzo chce się podjąć tej wymiany. Bo podobno udaje się na 50%.

 

Poradził żeby zmienić olej z 5W30 na 10W30 :( Castrol Magnatec. Sprawdził w katalogach Castrola i wg nich mogę lać półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

Poradził żeby zmienić olej z 5W30 na 10W30[/q

Uszczelniaj a nie zagęszczaj oleju

To tak robią handlarze przed sprzedażą

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowy, koledzy mam taki sam problem kopci na niebiesko przy wrzuceniu wstecznego, puści niebieski dymek i na tym się kończy, zazwyczaj gdy rano odpalę samochód.

O jakich uszczelniaczach mówicie ? wiem, ze mam uszkodzony wąż od odmy. może być to przyczyną ?

Z góry DZIĘKUJĘ.

PS. silnik n42 143km 274k km 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.