Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z BMW e46 318 ti silnik N42. Jeżdżę już nim dwa lata, zawsze brał 1L na 1000km oleju 5W30, ale ostatnio już 1L wystarcza na 500km. Do tego kopci na niebiesko szczególnie po wrzuceniu wstecznego. Obawiam się że to uszczelniacze i w związku z tym czy w pobliżu Katowic może ktoś polecić warsztat który zrobi mi to bez demontażu głowicy?

Opublikowano

U mnie wiązało się to praktycznie z remontem silnika.

600 pln zrobienie głowicy, planowanie itp. (były luzy na prowadnicach zaworów)

1500 pln robocizna

1900 pln części (w tym nowy rozrząd i kompletna odma)

 

W takiej sytuacji można się zastanowić nad swap'em. Kompletny swap na M54B22 170KM to koszt 5 tyś. (w Groupe A.I.E.) więc wychodzi podobnie.

Opublikowano

I jak juz zrobisz ten swap na m54, to od reki musisz wywalic mniej wiecej podobna ilosc sos na remont tegoz m54, bo pewnie bedzie bral podobne jak nie wieksze ilosci oleum...

 

Remontuj to co masz, albo kupuj m54 i tez remontuj - fantastyczna alternatywa, nie ma co...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Dlatego wybrałem pierwszą opcję (chociaż podobno dokładnie sprawdzają silniki przed wsadzeniem). Prawda jest taka, że każda z tych opcji jest ekonomicznie bezsensowna, ale przy sprzedaży (uczciwej) straciłbym jeszcze więcej...
Opublikowano

Niekoniecznie są to pierścienie, zależy jak jeździsz.. Przy normalnej jeździe 1l / 1000km to norma.

Przy ostrej = długie trasy = autobania = 140km/h+ to zejdzie do 500-700 na 1000km.

 

Koszt naprawy uszcelniaczy do 550-600zł max.

Zabawa z pierścieniami max do 2 tys

Opublikowano
Jeżdżę spokojnie, 80% po mieście. Przez dwa lata palił około 1L/1000km , ale od miesiąca 1L/1000km. Na trasie spalił 0,5L/700km przy szybkości do 130km/h.
Opublikowano
U mnie wiązało się to praktycznie z remontem silnika.

600 pln zrobienie głowicy, planowanie itp. (były luzy na prowadnicach zaworów)

1500 pln robocizna

1900 pln części (w tym nowy rozrząd i kompletna odma)

 

W takiej sytuacji można się zastanowić nad swap'em. Kompletny swap na M54B22 170KM to koszt 5 tyś. (w Groupe A.I.E.) więc wychodzi podobnie.

 

Kompletny to znaczy razem z układem zawieszenia i hamowania, czy piszesz o samym silniku z osprzętem?

 

Zgadzam się z przedmówcą najpierw wymień uszczelniacze i odmę. Ja na początku zrobiłem same uszczelniacze, a odma była niby ok i ostatnio beta zaczęła mi pobierać około pół litra na 2 tysiące kilometrów. Odma zmieniona (stara była jeszcze fabryczna) i póki co przejechałem z 600-700km i nie zauważyłem ubytków oleju.

Opublikowano

Tak, tylko jeszcze nikt nie podał gdzie w pobliżu Katowic to zrobić. A mechanik do którego jeżdżę nie za bardzo chce się podjąć tej wymiany. Bo podobno udaje się na 50%.

 

Poradził żeby zmienić olej z 5W30 na 10W30 :( Castrol Magnatec. Sprawdził w katalogach Castrola i wg nich mogę lać półsyntetyk.

Opublikowano

To w takim razie to nie jest mechanik tylko kretyn. Pewnie ktoś jest i znajdź go.

 

PS: Jeździleś 2 lata z tym problemem tylko nie pisz na forach że silnik jest awaryjny..

Opublikowano

Piszesz

Poradził żeby zmienić olej z 5W30 na 10W30[/q

Uszczelniaj a nie zagęszczaj oleju

To tak robią handlarze przed sprzedażą

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jeździłem ponad dwa lata. W instrukcji jest napisane że może wziąć 1L/1000km, byłem w serwisie BMW potwierdzili że taka norma. Ale 1L/500km to już przesada.
Opublikowano

Witam

Jestem nowy, koledzy mam taki sam problem kopci na niebiesko przy wrzuceniu wstecznego, puści niebieski dymek i na tym się kończy, zazwyczaj gdy rano odpalę samochód.

O jakich uszczelniaczach mówicie ? wiem, ze mam uszkodzony wąż od odmy. może być to przyczyną ?

Z góry DZIĘKUJĘ.

PS. silnik n42 143km 274k km 02'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.