Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka dni temu wykonalem troche zabiegow:

- nowy intercooler (stary byl zapocony - nieszczelny)

- czyszczenie dolotu (weze, EGR, kolektor na blysk!)

- czyszczenie czujnika cisnienia w kolektorze

- nowe uszczelki kolektora i miedzy EGR a kolektorem

Uklad ogolnie nie byl 100% szczelny, jak wspomnialem jakas nieszczelnosc musiala byc w intercoolerze, bylo tez zapocone na laczeniu kolektora z glowica (uszczelki pewnie nigdy nie wymieniane), do tej pory zamiast klapek mialem wkrety ktore tez byly zapocone a wiec tez troche tamtedy cisnienie uciekalo.

Dodam ze auto nie chodzilo wcale zle, wrecz moim zdaniem bardzo dobrze, nie kopcilo, spalanie w normie, osiagi tez (v-max 230km/h licznikowe - auto po chipie).

Po w/w zabiegach bylem pewny ze moze byc tylko lepiej... Niestety wszystko jest ok, poza tym, ze wciskajac gwaltownie but w podloge jest jakas dziwna zwloka. Predzej auto wyrywalo od razu do przodu, teraz rozwija ta moc nie od razu i jakby bardziej stopniowo. Czy moze to byc spowodowane teraz wieksza pojemnoscia calego dolotu? Wiadomo wszystko czyste, a wiec po usunieciu calego nagaru zwiekszyla sie "pojemnosc" calego dolotu i teraz jest on napelniany dluzej?

Czy moze po takich zabiegach powinienem zresetowac ECU aby auto od nowa zaprogramowalo sobie wszystkie czujniki?

Dodam ze zaworek podcisnienia od turbo mam nowy, kupiony od kolegi z forum od 335i, z reszta przed czyszczeniem jak wspomnialem predzej, auto reagowalo na wcisniecie gazu w podloge natychmiast!

Prawde mowiac nie odczytywalem jeszcze bledow po tych zabiegach, ale majac teraz chwile wolna przy kompie, postanowilem zapytac gdzie szukac w pierwszej kolejnosci przyczyny.

Opublikowano

Program robiłeś na nieszczelnym, tak ?

Ten lag jest zawsze ?

 

Ogólnie lag nie jest czymś dziwnym w dieslu, ponoć czym większy fmic ( intercooler ) tym większy lag.

Bierz też pod uwagę że jak gorąco to bywa gorzej z lagiem, klima itd

Opublikowano

Program byl robiony 3 lata temu przez TC (na odleglosc).

Lag jest zawsze.. Moge przytoczyc taki przyklad - przed czyszczeniem przy bucie w podloge na 2 biegu zapalala mi sie czesto kontrolka trakcji, teraz ta moc jest tak jakos lagodnie rozwijana ze tego nie ma.

Intercooler kupilem dokladnie taki sam jak moj oryginal, pasowal p&p.

Testy przeprowadzalem glownie wczoraj, nie bylo jakos upalnie, klime mialem wylaczona. Przychodzi mi do glowy jescze ze moze ktorys wezyk podcisnienia troche gdzies jest lekko zalamany. Moze tez uda mi sie dzis odczytac bledy.

Opublikowano

wykonaj najlepiej live data, błędy sprawdz, napisz jak czyściłeś czujnik doładowania - moze zbyt ostro, coś zle mierzy...

 

ustaliłeś że stary IC był nieszczelny ? Czy sugerowałeś sie zapoceniem na bokach ? Często puszczany jest olej na łączeniach IC, gdy oleju jest dużo zacieka na IC dając przypuszczenia o jego nieszczelności

Gdybyś stary IC miał naprawdę nieszczelny to auto nie jechałoby jak należy, kopciło itp a nepewno po wymienie nie gorzej jak na starym IC

Mocno ten kolektor był zalepiony ? Twoja teoria o zalepeieniu i mniejszej pow. do zapełnienia powietrzem pod ciśnieniem troche naciągana ale logicznie myślać jest to możliwe i zgodne z prawami fizyki :wink:

 

Generalnie to 2.0d z dołu jedzie słabo ma ten lag do 2tys obr, nie wiem jak TC robił program ale z dołu za dużo nie działasz, zresztą nie warto tego robić aby oszczędzać dwumasę itp. Warto sprawdzić stan wszystkich wężyków oraz zrobić live data.

Może szukasz problemu gdzie go nie ma ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Czujnik cisnienia czyscilem zgodnie z opisem gdzies na forum igla, jednak kolega potraktowal go jeszcze plynem w spay'u do czyszczenia hamulcow - podobno szybko odparowuje... nie bylem zadowolony, bo to dosc wrazliwy element...

Jesli chodzi o stary IC to nie sprawdzalem jego szczelnosci, sugerowalem sie tylko zapoceniem. Dosc mocno byl zapocony, cala lewa strona i caly dol.

Koletor nie byl mocno zalepiony, tak samo jak EGR, bylo tam moze 3-4mm osadu (mysle ze to niewiele porownujac zdjecia na necie).

Generalnie wiem ze 2.0d nie jedzie z dolu, zalozylem ten temat bo jest roznica przed i po, niestety na niekorzysc "po". Moze cos sie wyjasni po odczycie bledow i live data

Opublikowano
Dołacze się do tematu tak na szybko bo mam małe pytanko będę pomagał koledze czyscić kolektor i czujnik ciśnienia doładowania i czy można tam w środku trochę igła i wacikiem robić czy jak się tam wtyknie to coś się przebije ?
Opublikowano
Dołacze się do tematu tak na szybko bo mam małe pytanko będę pomagał koledze czyscić kolektor i czujnik ciśnienia doładowania i czy można tam w środku trochę igła i wacikiem robić czy jak się tam wtyknie to coś się przebije ?

Gdzies jest post na forum, ze ktos czyscil igla (ta strona gdzie nawlekasz igle), wacika nie ma tam szans wetknac, dziurka jest na tyle mala ze nie wetkniesz tam nawet zapalki.

Czyscic kolektor polecam na myjni samoobslugowej, program z ciepla woda i piana a potem plukanie - mnie to kosztowalo 5zl :) a kolektor jak nowy :mrgreen:

Opublikowano

@sampras preparat w sprayu mogł niestety uszkodzić czujnik, rozpuścil syf i wdmuchał do środka ale to tylko gdybanie, nalezy na live data sprawdzić odczyty

jesli nie był on zalepiony, czyli dziurka była widoczna to jego czyszczenie w 99% nic nie zmienia, oczywiście prawidłowe czyszczenie czyli delikatnie igłą, wkładając max 1cm (moze więcej, trzeba wyczuć), wyciagamy brud

 

odnosnie IC to raczej był on szczelny a olej pochodził z łączeń, które w większości diesli (w tym tez bmw) pocą się ale nie mają wpływu na to czy auto jedzie

każda nieszczelność szybko wyszłaby na kompie czy nawet bez kompa (zalezy jak duża i gdzie), w wolnej chwili mozesz sprawdzić szczelność starego IC dla pewności ;)

 

w tej chwili pozostaje komp, live data, mozna gdybać ale po co

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Dziurka od czujnika byla zalepiona w 1/3 jego srednicy, faktycznie ten spray to nie byl dobry pomysl :mad2:

Dzis udalo mi sie tylko odczytac bledy, jest on od klapy gaszacej (Boost pressure sensor), ale jutro odlacze klape i sprawdze czy blad sie pojawia bez niej - jesli tak to czujnik do kosza.

Sprawdze tez live data i dam znac.

A stary IC tez z ciekawosci sprawdze w wolnej chwili :wink:

Opublikowano

Juz sam nie wiem, moze szukam dziury w calym... Po odlaczeniu klapy gaszacej blad czujnika w kolektorze nie pojawia sie wiec czujnik raczej ok. Nagralem krotki film z live data, w sumie kilka razy dalem but w podloge od 2000 obr/min na roznych biegach. Wyglada chyba wszystko OK?

 

Opublikowano
Jak czyściłeś zawór EGR, nie podważałeś tego grzybka śrubokrętem? Jeśli tak to mogłeś go skrzywić i lag wynika ze złej pracy zaworu EGR. Na próbę możesz zaślepić zawór EGR, ale nie odpinając podciśnienie, tylko zamykając dopływ spalin uszczelką bez otworu przy wyjściu z chłodnicy spalin, albo blaszką przed samym EGR-em.
Opublikowano

Nie podwazalem. EGR czyscilem szczoteczka do zebow plynem do mycia silnikow i plynem do mycia hamulcow. Na koniec rozruszalem troche trzpien ktory sie porusza w EGR - polozylem EGR na ziemi otworem w ktory wpadaja spaliny do gory, wlozylem tam rekojecs malego mlotka i naciskalem aby rozruszac trzpien i sprezyne. Nie pracowalo to lekko, ale z tego co wyczytalem tak powinno byc. Sprobuje zaslepic egr do testow. Czy z tego filmiku wynika ze egr zle dziala? Nie wiem czy wspominalem, ale mam ograniczony egr w DIS dlatego (chyba) przeplywka mierzy wiecej niz oczekuje ECU.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.