Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam taki oto problem.

Po 5 dniach bez jazdy bez wcześniejszych jakichś objawów wyskoczył mi błąd aktywnej kierownicy od razu po ruszeniu kierownicą. Dodam, że przestawiła się ona o jakieś 5 do 10 stopni w prawo.

 

Po podłączeniu inpy wyszło, że jest 5 błędów z tym związanych:

5f62 - brak komunikacji dsc z afs (coś takiego)

93cc - SERVOTRONIC- Nominal current invalid (AFS) (tego nie wiem)

93cd - SERVOTRONIC- ECO-Nominal current invalid (AFS) (tego też nie znam)

612c - HARDWAREFEHLER STEUERGERAET (coś z modułem??)

614a - Motor Position angle not initialized (jakiś czujnik do kalibracji??)

 

Próbowałem je skasować, ale nic z tego nie wychodzi.

Próbowałem także zrobić disem od nowa kalibracje, ale gdy dochodzę do ustawienia kół na wprost to mimo kręcenia kierownicą dis pokazuje -1891 stopni, jakby jakiś czujnik padł i pokazuje jakąś nierealną wartość.

 

Szukałem już chyba wszędzie co to może być, ale nic nie znalazłem konkretnego :/

Obstawiam że to może być wina:

-czujnika kąta skrętu kierownicy, chociaż nie pasuje mi to bo kierunkowskazy odbijają normalnie, dsc też działa

-jakiś przewód przetarty przy maglownicy?

-czujnik kąta silnika?? nie wiem nawet gdzie go szukać dokładnie

-sterownik AFS??

-czujnik prędkości obrotowej???

 

Zdejmowałem nadkole od strony pasażera, ale tam wszystkie przewody są całe...

Ogólnie wychodzi na to, że nie ma komunikacji kierownicy z kołami tak jakby... chyba, że się mylę.

Sam już nie wiem co to może być... jakby ktoś mógł mnie naprowadzić :)

 

Dodam, że jakiś rok temu miałem wodę pod fotelem pasażera. Mógł delikatnie być zalany moduł AFS, nie wiem... Może być, że teraz to wychodzi?? Jak to sprawdzić, czy moduł jest ok??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podładuj baterie i sprawdź lądowanie.

Kalibracja zrobisz tylko DIS-em albo ista d

Iste (rheingold) mogę Ci udostępnić.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Mam disa także z kalibracją sobie poradze.

Ładowanie mam na pewno dobre bo ok. 1,5 roku temu wymieniałem alternator...

Spróbuje jeszcze podłączyć go na kilka godzin pod prostownik. Może to pomoże...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak byś mógł zczytac błędy Po niemiecku to może więcej Ci powiem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj jeszcze następującej procedury:

- odłącz akumulator na min. 30 minut

- włącz silnik i przekreć kierownicę do końca w obie strony albo przyjedź się kawałek.

- wyłącz silnik, włącz zapłon, skasuj błędy, odpal silnik

- kręć kierownicą, powinno już działać.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Okazuje sie ze prawdopodobnie jak kolega wyzej napisal modul afs do wymiany.

 

I teraz koledzy mam taka zagwozdke. Musze szukac modulu o tych samych numerach, czy moge kupic modul z innymi numerami i go przekodowac??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj na realoem.com pod swój nr. VIN

Ważne żeby nr. Sie zgadzał bo nie wiem czy były robione różne moduły do różnych roczników ale no i później zakodować.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej szukaj z tymi samymi numerami.Ostatnio robiłem to u kumpla,zmiana,kodowanie,flash i działa jak należy.
Opublikowano
a co mogło się w tym sterowniku ASF zepsuć ? to jest wielki sterownik na na dodatek płyta jest zlepiona na stałe a wtyk szczelnie zamknięty i dociśnięty uszczelką
Opublikowano
a co mogło się w tym sterowniku ASF zepsuć ? to jest wielki sterownik na na dodatek płyta jest zlepiona na stałe a wtyk szczelnie zamknięty i dociśnięty uszczelką

 

 

Ponad rok temu miałem w miejscu gdzie jest ten sterownik wode... Widocznie musiała coś w nim uszkodzić. Wilgoć robi swoje.

 

Kupiłem nowy sterownik wg. realoem po numerach pasujacy.Pochodzi z e90 i jest z Dynamic drive, którego nie mam.

w Inpie po podłączeniu wyskakują właśnie błędy o DD i po jakiejś minucie błąd sumy kątów. Dodam, że nie mogę zrobić inicjalizacji...

Teraz dwa pytanka. Czy po podmiance modułu muszę zrobić kalibrację disem?? I czy da radę pozbyć się DD z modułu??

 

Zrobiłem już:

-kodowanie pustym plikiem MAN modułu afs

-wszystkie moduły zostały zresetowane przez ncs

-aktualizacja i zmiana nr.vin modułu afs przez winkfp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mysle ze musial bys zrobic zmiany w nettodaten

 

Tutaj jest fajna instrukcja jak zrobic to przez ncs Dummy musisz wybrac tylko swoj Modul

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=720667

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.