Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem właścicielem bmw e36 m50b20 vanos

Zauważyłem że podczas ruszania ze swiateł na rozgrzanym silniku zostawia białą chmurkę, Ale co najdziwniejsze nie dzieje się to za każdym razem, dodam że auto niema kata. i jeździ na oleju 10w30,

I teraz mam pytanie czy odrazu trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe żeby pozbyć się problemu ? a może to co innego?

Czy można zacząć od wlania 15w40 i montażu katalizatora. I czy olej 15w40 nie wpłynie źle na vanosa?

A i mam 2 pytanie, przestał nagle działać lewy kierunkowzkaz na błotniku i z tyłu

Jak to jest rozwiązane w e36 z przerywacz na na lewy kierunek idzie oddzielny na przód i na tył?

Opublikowano

biała chmurka to nie spalanie oleju tylko płynu chłodniczego.

 

olej 15w nie jest dobry do żadnego wspolczesnego silnika.

 

sprawdziłeś zarówki chociaż przy tych kierunkach ?

szukam
Opublikowano

Ale płynu nie ubywa.

A jak zakopci na biało to jest typowy gryzący zapach oleju,

żarówki są OK.

Opublikowano
Najciekawsze jest to ze tylko podczas delikatnego wciskania gazu sie to pojawia. tzn jade dynamicznie miedzy 4/5tys obr. zatrzymuje się na czerwonym ruszam ze swiateł i raz sie pojawi ten dymek raz nie, takto moge go krecic do 6tys i nic
Opublikowano

jeśli mogę coś podpowiedzieć to można podłączyć kompa i sprawdzić wachania lambdy bo moze to być uboga mieszanka

paliwowa miałem podobna sytuacje ale w kia ceed

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem trase 60km jechałem max 80km/h wjechałem do miasta zatrzymałem się na światłach jak ruszyłem to 2 samochody zamną całe w dymie.... i płynu chyba jednak troche ubywa

Na bank głowica do zdjęcia, Jest tu gdzieś na forum instrukcja rozpięcia rozrządu ? planuje za tydzień ja zdjąć zawieść do planowania i sprawdzenia płaszcza wodnego

Opublikowano

Generalnie auto ma moc odpala cielpy zimny wszystko z nim ok temperature trzyma, niema wycieków

Jedyne objawy to delikatnie ubywa plynu, i jak sie mocno rozgrzeje to przy ruszaniu zostawia bialy dym, albo jak wchodze w zakret wbije 3 przy 40kmh i wcisne gaz do konca(pod obciazeniem) to tez zakopci

Jak sie nagrzeje to przewody sa twarde, dopiero jakies 5/10min po zgaszeniu robia sie miekkie

W aucie jest sekwencja.

Na co stawiacie ? glowica? czy uszczelka pod nią ?

Opublikowano
to i tak jedno czy drugie wymaga zdejmowania i dowiesz sie po zdjeciu :) czyli jednak na biało to chłodniczy pali a nie olej. Olej jak pali to na ciemno, niebiesko, czasem czarno.
szukam
Opublikowano
to już wiesz dlaczego ktoś sprzedał :P jak miał wywalić z 1.5tys na głowice to wolał sprzedać :) czesto tak jest. Przy gazie ryzyko ogromne trafienia na takie coś. Dlatego zazwyczaj lepiej ponieść koszta i samemu zalozyć jesli sie planuje autem dluzej pojeździć.
szukam
Opublikowano

Mam BMW już 2 tyg i jestem pewien że łyka oliwę, i podkapca na niebiesko. Początkowo myslalem że to plyn, ale widocznie był za powietrzny, bo poziom płynu się ustabilizowała i stoi.

Czytałem trochę na ten temat i wywnioskowalem że to pierscienie, aczkolwiek wymienienie najpierw uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy.

Ale jest jeszcze 1 rzecz która mnie martwi i nie wiem jak to powinno być. Obok bagnetu wychodzi metalową rurka na której jest gumowy przewód uciety i zaślepiony. Co to jest gdzie to powinno być podłączone HEelp

Opublikowano
Już wiem co jest spierdzielone. Nie mam wogule separatora oleju. Tzn odma z pokrywy zaworów idzie prosto do przewodu gumowego przed przepustnicą. :duh: a na dole z separatora powinien isci przewód do rurki wychodzącej obok bagnetu z miski.
Opublikowano
Teraz bym potrzebował schemat podlaczenia odmy separatora bo umnie wszystko na krótko i pozaslepiane, może dlatego kopci na niebiesko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.