Skocz do zawartości

BMW X5 E53-3.0d- 2001 Maglownica


kierowcabmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie.Mam pytanie. Czy tak zwany krzyżak układu kierowniczego jak już kończy swoją żywotność może objawiać się stukaniem przy powolnej jeździe i kręceniu kierownicą. Mam problem gdyż mam pewien nieprzyjemny stukot który pojawia się przy ruszeniu ( i przekręceniu kierownicą dochodzący gdzieś właśnie po stronie kierowcy ) ujawniający się tylko przy powolnej jeździe i czasami przy delikatnym hamowaniu. Dodam Panowie że auto sprawdzone w kierunku zawieszenia ( czy nie wydobywa się stukot z stamtąd ) nie dało negatywnych rezultatów. Jednym słowem wszystko jest w zawieszeniu OK. To samo po sprawdzeniu napędu - Wszystko Ok. No i jest zagadka która zaczyna mnie strasznie irytować. Na domiar tego ustawiłem ponownie zbieżność co nie przyniosło żadnej poprawy. No i wyczytałem i usłyszałem gdzieś aby przyjrzeć się temu krzyżakowi układu kierowniczego. Co sadzicie Panowie o tym. Może jakaś drobna sugestia bo jeszcze trochę i mnie do Tworek zabiorą. :D Edytowane przez kierowcabmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO powiem szczerze że mam cosik podobnego jednak tylko przy skręceniu dość mocnym ale ja obstawiam łożyska amortyzatora.

 

Co do krzyżaka to pierwsze słyszę. Jest to konstrukcja prostą i raczej wieczna w tego typu miejscach pracy i jakby się zuzyla to halasowaloby cały czas jak to łożysko. Możesz spróbować odkrecic osłony i nasmarowac krzyżak. Jak na jakiś czas ustanie to będzie to a jak nie to poszekasz dalej. Orydynarnie tawotem lub smarem teflonowym. Odradzam wd40 bo za szybko wypłynie.

 

A tak ode mnie to probowales jeździć bez plastikow ?? Tzn osłon?? Bo może ktoras stuka albo jak coś robiles czy robili pomineli srubke i stuka. Tak miałem w e36 i też dużo się nawymienialem zawiechy :mad2:

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem ci że amortyzatory sprawdzone na szarpakach i tego typu innych urządzeniach i nic nie wypływa akurat w tym momencie ( sprawdzania ) Nic nie stuka. A szarpana dość mocno była i to nawet prze zemnie. A co sadzisz o tkz przekładni kierowniczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tkz?? Powiem, że nie wiem. A za tydzień wracam do roboty to sie mogę dowiedzieć jak tam przekładnie sobie radzą. Pamiętam tylko że w A6 jak sie miało przekładnie ZFa to jak sie zużywała to był taki efekt stukania bo tulejka prowadząca sie wycierała ale to cały czas był taki stukot. Z tego co pamiętam to na zapłonie ( bez włączonego silnika ) przy szybkich ruchach kierownicą przy otwartej masce było słychać stukoty.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie tez puka, zdecydowanie z przekladni i jeszcze dodatkowo gdzies u gory, przy kierownicy. Zajme sie tym pod koniec roku przy okazji wymiany pompy oleju. Bedzie dojscie. U mnie to u gory puka jesli lekko kierownica ruszam lewo-prawo a na dole jak mocniej :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to jest taki PUK :D jak np skręcam w ulice i auto się lekko przechyla dlatego przekładnie odrzucam bo przy kręceniu w miejscu czy manewrowaniu nic nie słychać.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to jest taki PUK jak np skręcam w ulice i auto się lekko przechyla dlatego przekładnie odrzucam bo przy kręceniu w miejscu czy manewrowaniu nic nie słychać.

 

Panowie BMW to nietypowe auto, ostatnio w swoim e46 regenerowałem maglownice a objawy były nietypowe dla przekładni, pykało przy hamowaniu i ruszaniu także przy przychylaniu, a przy kręceniu kierownicą było cicho.... A też wszyscy stawiali na krzyżak.

 

Podobnie miałem przy przegubie przednim koła, stukało tylko jadąc wolno na wprost, na skręconych kołach nic nie stukało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie - REGENERACJI - przekładni kierowniczej.Wymianie oleju hydraulicznego oraz po ustawieniu zbieżności nie ma żadnych stuków. Od razu lepiej się jeździ.Komfort psychiczny to podstawa.Nie ma żadnych stuków , pykań , strzelań i tym podobnych dźwięków. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

 

podepnę się pod temat. ( Złoty szpadel roku już mam ::) )

 

 

Sytuacja jest taka że naprawiam auto, zrobiłem turbinę wahacze przód, wyciek na reduktorze, wymieniłem sanki bo były zardzewiałe, zmieniam olej w skrzyni i teraz ,dostałem informację że maglownica jest do regeneracji ale wolę się upewnić czy aby na pewno :

 

https://drive.google.com/open?id=0B8ho3HDFu1FmQzFJV0NpdDgycng2bTMzV3lVMHB5LThoMkkw

open?id=0B8ho3HDFu1FmQzFJV0NpdDgycng2bTMzV3lVMHB5LThoMkkw

trzeba czy nie trzeba bo już mnie portfel zaczyna boleć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja ostatnio również naprawiałem maglownicę w moim X5 E53 3.0 D w firmie AUTOREGE w siedzibie w Kożuchowie. Poniżej link:

http://www.przekladniekierownicze.eu/kontakt/

 

Mają również swoje oddziały w Wałbrzych. Leszno i Zielona Góra. Jestem zadowolony, wymienili na zregenerowaną koszt 750 zł + demontaż i montaż wraz z wymianą płynu i ustawieniem zbieżności za 300 zł. Teraz można się cieszyć poprawną kulturą prowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam kolegów.

 

Mam ten sam problem tylko, że u mnie jest to zdiagnozowane w ten sposób ze "sztyca" która idzie od kierownicy do maglownicy obciera o element karoserii ( nie pamietam teraz dokładnie a nie chce wprowadzać w bład ) i zakładam ze w momencie skretu kiedy jest duże prężenie obtarcie zamienia sie w takie, że tak powiem STUK. Generalnie trzeba bardzo dobrze sie przyjrzeć - na drążku widać takie obtarcie.

 

Ponieważ nt maglownic mam większe pojęcie niż mniejsze do tego pytałem się u dwóch chłopaków którzy z tego żyją i to już długi czas to maglownica jako taka nic z tym w wspólnego nie ma. Jeżeli kierownica kręci sie lekko i gładko a na gumach nie ma wycieków to jest sprawna.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie znowu jest stukanie jak jadę prosto, małą prędkością, i np najadę na małą przeszkodę na drodze, przy skrętach takich objawów nie zauważyłem...

 

up.

Jestem po wymianie wahacza "prostego" i sworzni - stukanie ustąpiło :)

trzeci mechanik w końcu trafił w problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Podbijam temat. Od miesiąca borykam się ze stukaniem w zawieszeniu. BMW E53 3.0d 2006r. Przy skręconych kołach przy ruszaniu jest stuk. Czasem na nieròwnościach. Wymieniłem łączniki stabilizatora, wahacze, łożyska amortyzatorów i dalej stuki. Auto badało trzech mechanikòw. Twierdzą że wszysto trzyma. Została chyba tylko ta maglownica. Boję się tylko że wydam tysiąc złotych na regeneracje i nic to nie zmieni. Co możecie poradzić? Miał ktoś podobny problem? Jestem załamany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff. Obyło się bez remontu maglownicy. Zawieszenie w E53 jest specyficzne. Wszystko trzyma a stuk był. Mój mechanik (uparty) wreszcie po długich próbach zdiagnozował problem. Lewy wahacz. Z wyglądu nic mu nie dolegało. Dopiero po zmianie na nowy wszystko wróciło do normy i obyło się bez kosztownego remontu maglownicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.