Skocz do zawartości

E46 330D Kombi WBAAP91040JH86267


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jestem nowy na forum, i dopiero rozglądam się za BMW. Szukam kombi serii 3 lub 5 - z silnikiem 3.0. Moja uwagę przykuło to ogłoszenie:

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-330d-kombi-skory-mpakiet-felgi-18-bogata-wersja-unikat-ID6y7UVP.html

 

Co sądzicie?

Do tej pory jeździłem Vectra c z 2004 ale właśnie się kończy. Potrzebuje nowego auta, na bank kombi i raczej Diesel (robię około 25-30 tys km rocznie).

Vectra za dużo czasu spędziła u mechanika, i szukam czegoś w co nie trzeba będzie ładować często kasy w naprawy, a jednocześnie będzie komfortowe i dawało przyjemność z jazdy.

 

Mam 20 tysi. Myślicie że warto się ładować w e46 za tą kasę?

 

Wszelkie sugestie będą mile widziane.

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra za dużo czasu spędziła u mechanika, i szukam czegoś w co nie trzeba będzie ładować często kasy w naprawy, a jednocześnie będzie komfortowe i dawało przyjemność z jazdy.
Jeśli masz takie oczekiwania to na pewno nie pchał bym się w 15 letniego diesela z nie wiadomo jakim przebiegiem, bo możesz zatęsknić za Oplem :)

Jak już chcesz koniecznie 330 którym na pewno jeździ się wspaniale, to dorzuć pieniędzy i kup coś z roczników poliftowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, a czy polifty nie miały silników ze zwiększoną mocą i jakimiś problemami z klapkami w kolektorze?

 

Za oplem nie zatęsknię, bo ostatnio podliczyłem ile w niego włożyłem przez ostatnie 5 lat...

od 2003 roku(nie pamietam miesiąca) masz 204 KM i skrzynie 6b, polifty przed 2003 rokiem również będą miały 184KM. Zawsze możesz uderzyć w 320D 150 KM, również od 2003r skrzynia 6b, fajnie jeździ a koszta będą mniejsze. Klapki posiadają, następnego dnia ich mogą nie mieć to żaden problem i nie strasznie drogie każdy mechanik sobie z tym poradzi. Jaki silnik miałeś w vectrze? Przetestuj sobie 330d i 320d i pomyślisz co bardziej Ci odpowiada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 2.2 DTI 120 KM. Mi nawet nie chodzi o moc, tylko by autem sie dobrze jezdzilo i bylo trwale, bo w tym budzecie to na małe przebiegi nie mam co liczyc.
to 320D będzie jak rakieta przy tym :D no musisz mieć 25k pewnie, żeby kupić coś powyżej 20 i jakiś serwis na początek zrobić.

Wiem że nie to forum, ale na Twoim miejscu zastanowił bym się nad audi a4 B6 w 1.9 TDI, też może być ciekawa opcja, chyba że jesteś nastawiony na BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że pewnie 320 będzie dużo lepsze, tylko jak w 5 lat zrobilem 150000 km to mi bardziej zalezy na trwałości silnika i tym, by nie ladowac w auto jak w Vectre.

 

Czytalem duuuuzo o tym 330d i wyszło mi że jest to super silnik który dużo wytrzyma. Stąd moje pytanie właśnie o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, a czy polifty nie miały silników ze zwiększoną mocą i jakimiś problemami z klapkami w kolektorze?

 

Za oplem nie zatęsknię, bo ostatnio podliczyłem ile w niego włożyłem przez ostatnie 5 lat...

 

I myślisz że 15 letnie BMW 330d z niewiadomym przebiegiem (te idealne kosztują dużo więcej) będzie tańsze. Raczej pomnożyłbym koszty Vectry x1.5 :wink:

Może lepszym rozwiązaniem będzie benzyna R6 + lpg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Vectre włożyłem przynajmniej drugie tyle za ile ja kupiłem, wiec myślę ze gorzej już nie będzie - jeśli nie kupie trupa oczywiście.

 

Co to znaczy r6 z LPG - możesz podać jakiś przykład auta o którym myślisz? Wybaczcie jeśli głupie pytanie, ale nie znam się na BMW ;-)

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW nie jest to wcale trudne. Części na pewno masz o wiele droższe niż do Vectry. Sprawdź sobie sprzęgło, dwumas, tarcze, klocki, elementy zawieszenia, gumy, tuleje, zupełnie podstawowe elementy eksploatacyjne. Nie mówiąc o awariach różnego rodzaju czujniczków, sensorów itd. a w 15 letnim aucie licz się z tym na 100%. Szczególnie do 330 gdzie wiele elementów podchodzi tylko do tego modelu (tarcze, klocki, ilość oleju, koła min.17'' itd.). Uwierz mi miałem 330i przez 7 lat i wiem że jeżeli ktoś świadomie nie nastawi się na wyższe koszty utrzymania to będzie później niezadowolony. Oczywiście z całego serca polecam BMW e46 z silnikiem R6 bo jest to najmilej wspominane przeze mnie auto :cool2:

 

R6

Chodzi o silniki sześciocylindrowe. Bardzo dobre niezniszczalne jednostki. No i tańsze w serwisowaniu niż diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że pewnie 320 będzie dużo lepsze, tylko jak w 5 lat zrobilem 150000 km to mi bardziej zalezy na trwałości silnika i tym, by nie ladowac w auto jak w Vectre.

 

Czytalem duuuuzo o tym 330d i wyszło mi że jest to super silnik który dużo wytrzyma. Stąd moje pytanie właśnie o to.

Jedz obejrzyj jakieś 330d i ew. 320d porównaj, policz czy wyrobisz się finansowo sprawdz w warsztacie i bierz bo dopóki nie przejedziesz się, nie sprawdzisz czy w ogóle Ci podpasuje, nie wiem czy siedziałeś w e46 w ogóle to możesz się zastanawiać długo.

 

P.S. Musiałeś trafić na słaby egzemplarz vectry, mój brat ma coś podobnego bo 2.0 DTI fakt da się go objechać rowerem, ale przez 230 tys(samochód ma lekko ponad 300 tys) które zrobił już nim dołożył tylko sprzegło i dwumas, więc byłem mega zaskoczony wytrzymałością opla. Dla porównania bo ja posiadam 320d touring, to jak brat ze mną jeździ to mówi że e46 w porównaniu z vectrą jest jak klatka. Każdemu pasuje co innego w vectra bardziej przestronna, e46 jest ciaśniejsza, dla mnie jest to zaletą dla innego wadą.

 

viewtopic.php?f=5&t=276959 w dziale giełda jest ciekawe ogłoszenie.

Edytowane przez legionista6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale koledzy.. przecież "z legendarnym silnikiem 3.0, najbardziej niezawodna jednostka na świecie!!! Spalanie w granicach 6-7l !!!". Za taki egzemplarz z legendarnym silnikiem prawie nic nie palącym paliwa to warto i 50 tys. złotych dać. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem e46 i bardzo mi podpasowało. Myślałem o 330d bo podobno jest super wytrzymaly silnik - oczywiscie jesli sie o niego dba. Nie wykluczam 320D. Ma to być samochód do jeżdzenia, głównie w trasy do roboty - jestem fotografem - ale chce też by był wygodny, mało awaryjny a jeżdzenie nim dawało frajde - inaczej kupiłbym reno Kangoo ;-)

 

Dzięki za wszystkie rady, są mega cenne. Dopiero zaczynam swoją przygodę z BMW i sorry, jeśli to co pisze części z was wydaje się po prostu głupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup 320d. To jest bardzo dobry i również bezawaryjny silnik, a osiągi Cię zaskoczą pozytywnie. Za te same pieniądze kupisz dużo lepszy egzemplarz niż 330d.

Jeśli piszesz że robisz sporo km rocznie, zależy żeby był trwały i nie zabijał kosztami utrzymania to wybór jest prosty i logiczny. 320D.

Częsci będą tańsze niż w 330D, spalanie będzie sporo niższe, a moc i tak wystarczy Ci w 100%. Będziesz miał dużo większy wybór aut, w lepszych pieniądzach bo nie ma się co oszukiwać 330D jest drogie, ale w tym przypadku zupełnie Ci nie potrzebne. Musisz znaleźć zadbany egzemplarz, wyrzucić klapki i cieszyć się jazdą :)

 

Ostatnio znajomy kupił 320d touring z 2002 roku, nie wiem czy miał chipa jakiegoś ale za*ierdalał tak że moja 320d chipowana na 160 km nie miała żadnych szans, spalanie ~5l/100 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bzdura jakas. Przedlift ma silnik bez commona oparty o zwykla pompe rotacyjna. Uwazac to musisz na wszystko ogolnie bo te auta (e46 po lifcie) wad nie maja specyficznych. Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z wad e46 przed liftem było słabe mocowanie sanek. Choć raczej nie słyszałem o takim przypadku w nadwoziu touring.
dokładnie ja mam 320d przedlift i wiekszość które oglądałem to dyfer ledwo trzymał się podłogi fakt że były to głównie sedany, nawet była akcja serisowa że wstawiali nowy kawałek podłogi podobno, u mnie skończyło się na wymianie jednej poduszki na szczęście, byłem przekonany że ten problem dotyczy wszystkich wersji nadwozia, jeśli nie to znaczy że nie potrzebnie się tak martwiłem :)

Ponadto problemy ze smarowaniem(smok słaby) i auto musi jeździć na pełnym syntetyku, przy gęściejszym oleju mogą być problemy, ja jeżdżę na 5w40 i też czasem zapala się kontrolka że stan oleju za niski. I często wysypują się pompy wtryskowe, z tego co słyszę po znajomych.

Na plus podobno mają wytrzymałe dwumasy, ale to też pewnie zależy od stylu jazdy.

Dynamika jak dla mnie bez porównania na korzyść polifta.

W przedlifta się nie pchaj, większa szansa że kupisz zajechanego, stylistycznie polift wygląda świeżej.

 

W poliftach chyba jedynym problemem mogą być klapki, ale to jest do zrobienia przecież.

Edytowane przez legionista6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legionista6 - w polifta się nie pchać czy w przed lifta? bo troche się pogubiłem ;-)

Opisuję Ci wady przedlifta, którego sam użytkuję dokładnie rok 2000 :)

Wady które ponoć w poliftach nie występują, dodam że te dotyczą one 320D przed liftem nie wiem jak jest w 330D przed liftem.

Sam brałbym polifta, ale przedlift trafił mi się z pewnych rąk.

Wszystko zależy od egzemplarza, kolega nie dawno kupił 320D w touringu po lifcie za chyba 12 tysięcy, wsadził sporo pieniędzy a na zwieńczenie pękł mu wał korbowy i musiał szukać drugiego silnika. Także wszystko zależy od egzemplarza który kupisz, jak kupisz zajechanego polifta to też będzie skarbonka, po prostu wymieniłem Ci wady 320D przed liftem ;)

Reasumując, poszukaj zadbanego polifta i myślę że Ci posłuży, wrzucałem Ci w którym poście e46 wystawione na forum, możesz podpytać właściciela o nią.

 

Teraz już widzę, z pośpiechu napisałem źle już poprawiłem we wcześniejszym poście.

 

http://allegro.pl/bmw-e46-lift-individual-full-m-pakiet-320d-navi-i5512717079.html Na pierwszy rzut oka wygląda super, cena fajna, wyposażenie jak na 3er mocne, z przodem coś się mogło dziać, może ktoś się wypowie jak coś widzi po zdjęciach, z pewnością godne zainteresowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenia M-Pakietowego się nie bój nie jest wcale takie twarde na jakie wskazuje nazwa :wink: Komfort nawet na 18'' jest dobry, chyba że masz zamiar śmigać po szutrach :mrgreen: Na zawieszeniu M auto prowadzi się bardzo fajnie czuć te kilkanaście mm w dół, zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu zakrętów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.