Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio mam problem z moim dieslem, ogólnie gdy odpala to czekam chwile aż się zagrzeje tak chociaż troche ale pełną temperature osiąga po przejechaniu 10 km, zanim się zagrzeje tak do 90 st. C. nie cisne go specjalnie, ale fakt faktem turbo kręcę bo jade na około 3k obrotów. po osiągnięciu 90 st. C, traci moc, jakby turbo zupełnie nie istniało :c

nie dojdzie do 2k obrotów a gdy chce przekroczyć 2 dusi się i szarpie :/ raz próbowałem czy kręci na wyższych obrotach i od niecałych 4k zaczyna normalnie ciągnąć. dodam jeszcze że kolejną uwagą która może wpłynąc na diagnoze jest to że zaczyna szarpać gdy wskazówka spalania dochodzi do 10l/100km.

 

wymieniłem:

olej i filtr oleju

filtr powietrza, pomogło ale na krótko

filtr paliwa (myslałem że to problem z dopływem paliwa)

 

myśle że to może być coś z turbo ale pewności nie mam (nie jestem pewien ale mogą być to objawy turbo dziury?)

ew może nie dostaje wystarczającej ilości paliwa..

 

z góry dzięki za pomoc

Karol K. Pozdrawiam ;)

Opublikowano
może być to problem wynikający ze złego ustawienia zapłony? słyszałem że jeśli odpala się diesla z popychu to może tak być...
Opublikowano

Nie zapłon lecz kąt wyprzedzenia wtrysku. To raczej nie,bardziej dawka-jak kolega powyżej pisze.

Posprawdzaj,czy masz dobrze popodpinane wężyki podciśnieniowe.

I dobrze by było podpiąć kompa i sprawdzić dawkę i inne parametry.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
był podpięty pod kompa, wyskoczyły jakieś błędy ale raczej nie związane z tym bo skasowanie ich nie pomogło :/ to co zauważył znajomy mechanik, to to, że auto jakby gubi zapłon o ile dobrze pamiętam, bo mogłem coś przekręcić.
Opublikowano
Jaka dawka wyszła na kompie? Jakieś wahania kąta wtrysku?
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
na komputerze wyrzuciło błąd wtrysku, ale po ustawieniu wiele się nie polepszyło, zauważyłem że lepiej jeździ ale szarpanie i problem z mocą nadal występuje. Teraz jak jeżdżę do pracy, to nie ma większego problemu osiągnąć prędkość ponad 100km/h ale nie ma kopsiura, wciskam gaz i nie ciągnie tak jak powinien :/ na kompie zauważyliśmy wahania zapłonu... znajomy powiedział mi że to może być przepływomierz (nie wiem czy dobrze pamiętam, wiem że coś na p) bynajmniej twierdzi że to wynika ze złej dawki paliwa i nie tyle że dostaje go za mało, a za dużo i zalewa go, ostatnio rzeczywiście zauważyłem większe spalanie.
Opublikowano

Może chodziło mu o przepustnice? Może jest walnięty czujnik położenia przepustnicy. Odepnij czujnik i sprawdź jak będzie jechać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak już to przepływomierz ale te silniki były go pozbawione . Sprawdź:

- wężyki podciśnieniowe(map sensor, turbina),

- węże powietrzne od filtra do kolektora ssącego łącznie ze szczelnością intercoolera

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza

- zawór egr

pytanie jak auto pali na ciepłym i zimnym silniku ? zwróć uwagę czy jak mu dajesz w podłogę to kopci na czarno?

eSKa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.