Skocz do zawartości

Przeplywomierz bmw e61 520d


Zagorek

Rekomendowane odpowiedzi

Zauwazylem spadek mocy i szarpanie na postoju a jestem po wymianie filtra powietrza zakladam iz mechanik albo zepsul przeplywomierz lub zle zamontowal filtr powietrza i na cieplym silniku lapie lewe powietrze i szarpie i ma opozniona reakcje na pedal gazu za usluge oczywiscie zaplacilem bo bylem zbyt leniwy zeby zrobic to samemu no cóz, mam pytanie bo zastanawiam sie nad wymiana przeplywomierza oplaca sie brac zamiennik czy tylko oryginal polecacie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Człowiek z natury jest leniwy, ale żeby aż tak? Chcesz wydać kasę, a nie chce Ci się sprawdzić czy mechanik dobrze poskładał obudowę filtra?

Toż to kilka śrubek i może godzina roboty z przerwą na fajkę i piwko. Mechanicy często źle składają obudowę filtra, pierwsza oznaka, to silnik zaczyna chodzić bardziej basowo, jakby rozłączył się gdzieś tłumik.

Jeśli jednak to nie to, jeśli to jednak przepływka, to tylko bosh. Zamienniki/chińczyki nie działają.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie rozebralem i zlozylem wszystko do kupy wszystko wyglada dobrze filtr dobrze zalozony a samochodem szarpie jak szarpalo i nie wiem czy to przeplywomierz czy moze cos innego luzna mam gume na pierwszym zdjeciu z zielonymi napisami, nie wiem czy tak powinno byc czy nie prosze o jakies rady mysle iz to nie konwerter bo wymieniony razem z olejem nie tak dawno skrzynia oby tez nie. Ta guma z zielonymi napisami ze zdjecia pierwszego jest bardzo luzna i nie wiem czy to moglo by sie przyczynic do szarpniec na cieplym silniku

 

 

http://i296.photobucket.com/albums/mm170/zagor1988/20150706_174201_zpsx3lg3a3z.jpg

http://i296.photobucket.com/albums/mm170/zagor1988/20150706_174408_zps3in0pmvh.jpg

http://i296.photobucket.com/albums/mm170/zagor1988/20150706_174202%20-%20Kopia_zpsx8n0etuy.jpg

 

Pojezdzilem samochodem i zauwazylem pewna anomalie jesli stoi prosto to trzesie paka lekko na krzywym nic moze to byc wina poduszki ? I jak sprawdzic poduche w automacie ?

Gdy wlacze klimatyzacje wszystkie objawy ustepuja jak reka odjal i tak sie zastanawiam czy to co z paliwem moze byc

 

Chyba zmienie filtr paliwa raz jeszcze moze wadliwy albo cos no bo nie mozliwoscia jest ze po wymianie filtrow tak sie stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego Zagorek na tych zdjęciach co wrzuciłeś wyżej osłona filtra powietrza w ogóle nie jest założona, chodzi o tą wielką szparę przez którą widać nowy filtr. Przypuszczam że wiesz o tym ale na wszelki wypadek piszę, poniżej masz fotkę jak to powinno wyglądać kiedy jest poprawnie zamontowane.

 

 

http://i61.tinypic.com/16204zm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem bo sprawdzałem filtr później dopiero poskręcałem

Dziś podepnę pod kompa zobaczymy

 

Martwi mnie to szarpanie i nie wiem czy to może przepustnica, poduszki skrzyni lub silnika lub cos z rozrządem

Ale dlaczego podczas załączenia klimatyzacji wszystkie szarpnięcia ustępują chyba cos z rozrzadem moim zdaniem ktos cos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto błędy jakie wyskoczyły w INPA

 

           C O M M E N T
          -----------------

2015.07.12
bledy
-------------------------------------------------------------

          E R R O R   M E M O R Y
          ---------------------------------------

Date:      12.07.2015 14:46:29
ECU:       D60M47A0
JobStatus: OKAY
Variant:   D60M47A0
-------------------------------------------------------------

RESULT:    7 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

4222  4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

Error counter:    49
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
  Mileage                                 195296     km
  Motordrehzahl                              772.31  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        75.22  °C
  Raildruck Ist                              401.72  bar
  Einspritzmenge                              11.03  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     485.22  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
  Pedalwertgeber                               0.00  %
  Batteriespannung                         14174.58  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Zustand der Glühanzeige                      0.00  -

2. Umweltsatz
  Mileage                                 200488     km
  Motordrehzahl                              799.89  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        22.01  °C
  Raildruck Ist                              433.23  bar
  Einspritzmenge                              16.94  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     548.23  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                          994.46  mbar
  Pedalwertgeber                               0.00  %
  Batteriespannung                         14174.58  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Zustand der Glühanzeige                    139.00  -

  Unterbrechung
  Testbedingungen noch nicht erfüllt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Fehler nicht im Shadow eingetragen
  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
  Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)

Error code: 42 22 74 06 00 00 31 28 5F 5C 1C 7D 33 1C 4D 69
           00 57 00 00 61 E5 1D 48 37 2B 57 65 00 57 00 8B
-------------------------------------------------------------

4232  4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

Error counter:    49
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
  Mileage                                 195296     km
  Motordrehzahl                              772.31  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        75.22  °C
  Raildruck Ist                              401.72  bar
  Einspritzmenge                              11.03  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     485.22  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
  Pedalwertgeber                               0.00  %
  Batteriespannung                         14174.58  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Zustand der Glühanzeige                      0.00  -

2. Umweltsatz
  Mileage                                 200488     km
  Motordrehzahl                              799.89  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        22.01  °C
  Raildruck Ist                              433.23  bar
  Einspritzmenge                              16.94  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     548.23  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                          994.46  mbar
  Pedalwertgeber                               0.00  %
  Batteriespannung                         14174.58  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Zustand der Glühanzeige                    139.00  -

  Unterbrechung
  Testbedingungen noch nicht erfüllt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Fehler nicht im Shadow eingetragen
  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
  Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)

Error code: 42 32 74 06 00 00 31 28 5F 5C 1C 7D 33 1C 4D 69
           00 57 00 00 61 E5 1D 48 37 2B 57 65 00 57 00 8B
-------------------------------------------------------------

4242  4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

Error counter:    49
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
  Mileage                                 195296     km
  Motordrehzahl                              772.31  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        75.22  °C
  Raildruck Ist                              401.72  bar
  Einspritzmenge                              11.03  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     485.22  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
  Pedalwertgeber                               0.00  %
  Batteriespannung                         14174.58  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Zustand der Glühanzeige                      0.00  -

2. Umweltsatz
  Mileage                                 200488     km
  Motordrehzahl                              799.89  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        22.01  °C
  Raildruck Ist                              433.23  bar
  Einspritzmenge                              16.94  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     548.23  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                          994.46  mbar
  Pedalwertgeber                               0.00  %
  Batteriespannung                         14174.58  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Zustand der Glühanzeige                    139.00  -

  Unterbrechung
  Testbedingungen noch nicht erfüllt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Fehler nicht im Shadow eingetragen
  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
  Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)

Error code: 42 42 74 06 00 00 31 28 5F 5C 1C 7D 33 1C 4D 69
           00 57 00 00 61 E5 1D 48 37 2B 57 65 00 57 00 8B
-------------------------------------------------------------

447B  447B Lambdasonde

Error counter:    1
Logistic counter: 40

  Mileage                                 195336     km
  Motordrehzahl                             2234.18  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        61.17  °C
  Raildruck Ist                              527.75  bar
  Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     523.03  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                         1073.23  mbar
  Sauerstoffkonzentration                      0.19  -
  Batteriespannung                         14500.43  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                    119.43  km/h
  Umgebungsdruck                            1004.31  mbar

  Sauerstoffkonzentration unplausibel niedrig (im Schubbetrieb)
  Testbedingungen noch nicht erfüllt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Fehler nicht im Shadow eingetragen
  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
  Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Error code: 44 7B 72 02 00 00 01 28 5F 61 51 6F 43 00 53 6D
           D1 59 79 66
-------------------------------------------------------------

4667  ????
FS_LESEN_DETAIL: IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED
-------------------------------------------------------------

49F2  ????
FS_LESEN_DETAIL: SYS-0010: INITIALIZATION ERROR
-------------------------------------------------------------

4992  4992 Botschaft (STAT_KOMBI, 0x1B4)

Error counter:    1
Logistic counter: 7

  Mileage                                 197608     km
  Motordrehzahl                              827.47  1/min
  Kühlmitteltemperatur                        78.23  °C
  Raildruck Ist                              393.85  bar
  Einspritzmenge                               6.30  mg/Hub
  Luftmasse pro Zylinder                     485.22  mg/Hub
  Ladedruck Istwert                          994.46  mbar
  Pedalwertgeber                               0.00  %
  Batteriespannung                         11567.76  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Umgebungsdruck                             984.62  mbar

  Signal(e) in Botschaft nicht gueltig
  Testbedingungen noch nicht erfüllt
  Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Fehler nicht im Shadow eingetragen
  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
  Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Error code: 49 92 34 02 00 00 01 07 60 7D 1E 80 32 10 4D 65
           00 47 00 64
=============================================================

A tutaj skrzynia

           C O M M E N T
          -----------------

ssss
ssss
-------------------------------------------------------------

          E R R O R   M E M O R Y
          ---------------------------------------

Date:      12.07.2015 14:48:33
ECU:       GS19B
JobStatus: OKAY
Variant:   GS19B
-------------------------------------------------------------

RESULT:    1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

51AD  Botschaft (Raddrehzahlen) von der DSC fehlt

Error counter:    1
Logistic counter: 5

  Mileage                                 197608     km
  Zustand WK                  Wandlerkupplung offen  0-n
  Schaltart                      Schaltart P nach P  0-n
  Abbtriebsdrehzahl                            0.00  1/min
  Turbinendrehzahl                           960.00  1/min
  Mittl. Radgeschw. ang.Raeder                 0.00  km/h

  CAN-Signal eines Antriebsrades ist fehlerhaft
  Testbedingungen noch nicht erfuellt
  Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 51 AD 34 00 00 00 00 01 05 60 7D 1E 00 1E 00 00
           00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A gdy skasowałeś błędy, to wyskoczyły ponownie, czy nie kasowałeś?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kasowałem jeszcze w sumie a czy mowia wam cos te błedy ? Wyglada na świece ale pali na dotyk takze nie wiem na cieplym widoczny spadek mocy tzn zalezy czy ruszam z miejsca czy juz jade bo jak ruszam to jest moc ale jesli juz jade to widoczny duzy spadek i nie wiem czy wymienic cos na próbe czy szukac jakiegos znachora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymień sondę lambda

I z czujnikiem DSC jest cos nie tak, albo wtyczka, kabel albo sam czujnik walnięty. Tu byś musiał jeszcze Po skanowaniu zrobić rundkę w koło komina i dopiero zczytac.

Świece też do wymiany ale jest ciepło to dobrze pali.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spoko jaki mam czujnik kupic ? zamiennik oryginal polecacie jakis ? swiece kupie beru i ten czujnik w sumie tez moge kupic i zobacze czy pomoglo najbardziej zalezy mi na zlikwidowaniu tego szarpania na cieplym silniku jak stoje na biegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podaj VIN to Ci wyszukam nr. OEM do sondy.

Najlepiej kupić oryginalną ale kto ja produkował to nie wiem, jeśli ori będzie za droga to

NGK, Bosch, Denso, Delphi znajdziesz odpowiednią po nr. OEM myślę że to ta sama jest winna bo błąd pojawił się przy 100km/h wiedz z ciepłym silnikiem się zgadza i od tego czasu dostajesz złą mieszankę paliwa i powietrza.

 

PS. Jeśli Dobrze trafiłem twój rocznik jest to część nr. 1

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC31-EUR-04-2006-E60-BMW-520d&diagId=18_0759

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardziej obstawiał bym padnięty sterownik świec żarowych ale to i tak nie ma związku ze spadkiem mocy, bardziej to sonda lambda może być winowajcą problemów z szarpaniem i mocą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zazwyczaj wszyscy piszą że sterownik jest do wymiany jak jest błąd wszystkich świec a tu brakuje z pierwszego cylindra. Sam problemu nie przekazałem wiedz wiem tylko tyle co z forum.

Przy błedach świec jest dodadkowy opis: brak sterowania swiecy ale przy tym przebiegu można od razu i świece wymienić (oczywiście nie chce narażać nikogo na koszta).

 

Co do sondy symptomy się zgadzają, błędny odczyt na ciepłym silniku = złej mieszańce powietrza z paliwem bo dopiero po rozgrzaniu DDE odczytuje dane z sondy lambda

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zazwyczaj wszyscy piszą że sterownik jest do wymiany jak jest błąd wszystkich świec a tu brakuje z pierwszego cylindra.

 

Nawet gdy jest błąd jednej świecy to może być wina sterownika, było to już opisywane tu na forum.

 

EDIT:

 

Błąd jednej świecy może też oznaczać zepsuty sterownik.

 

Dokładnie!!

 

Sterownik może jak wiecie wprowadzać w błąd.

Może być sprawny a faktycznie świeca jest spalona ,lub świeca -świece będą dobre a sterownik będzie zapisywał błąd jednej lub większej ilości świec.

 

Co jest nie sprawne można zdiagnozować na kilka sposobów:

 

1 OPCJA -włożyć inny sprawny na 100% sterownik wykasować błędy i sprawdzić czy wrócą. Jeśli nie wrócą ..wiadomo podniety był sterownik. (NIESTETY TAKA DIAGNOSTYKA JEST DROGA KOSZT MINIMALNY STEROWNIKA TO OKOŁO 300ZL)

Na rynku wtórnym-allegro najczęściej są sprzedawane uszkodzone a ich cena waha się w okolicach 150zl-NIE POLECAM.

 

2 OPCJA- zdjąć kolektor ssący i sprawdzić świece (trzeba przy tym pamiętać że wszystkie silniki bmw z silnikiem CR maja świece żarowe zasilane napięciem do 5v. Sprawdzanie ich na tak zwaną iskrę ,jak w starych autach podając 12v z akumulatora zabija świece (przepala ją) Pomiar rezystancji nie jest również dobry , bo często bywa że gdy świeca zimna ma obwód zamknięty a gdy się nagrzewa ,przerywa swój obwód ja bimetal.

Idealną opcja była by wymiana wszystkich świec od razu w ciemno , jednak to kosztowna diagnostyka jedna świeca to koszt około 50zł do tego dochodzi przy braku doświadczenia potężne ryzyko ukręcenia świecy (przypadłość typowa dla bmw) więc koszt wychodzi w okolicach 200zl + koszt wymiany świec.

 

3 OPCJA- napisać do mnie PW lub zadzwonić . Ten krok może maksymalnie zminimalizować Twój wydatek.

Sterowniki naprawiam i daję na nie dożywotnią gwarancje.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To wiem ale zastanawia mnie jak Roger telefonicznie to chce zdiagnozowac :wink:

Wyslanie sprawnego sterownika tez kosztuje :mrgreen:

Przy wszystkich swiecach moze byc tez kabel idacy od alternatora ale to juz nie do tematu.

 

W sumie to dziwne ze nie da sie tego kompem jednoznacznie zdiagnozowac, szkoda ze BMW nie zrobilo jakiegos testu sterownika w sofcie diagnostycznym albo cos w tym stylu.

Ludzie wysylaja rakiety na ksiezyc a ze sterownikiem nie moga sobie poradzic :norty: pewnie jak sie wie co zmierzyc to i samemu dalo by rade to sprawdzic.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wiem ale zastanawia mnie jak Roger telefonicznie to chce zdiagnozowac :wink:

 

Uwierz w Rogera, mi już nie raz pomógł, przez telefon właśnie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę odłożyć naprawę na przyszły tydzień gość u którego zamówiłem wszystko gwarantować części na sobotę a teraz się okazało że dopiero poniedziałek wtorek także dopiero dam znać co jest grane w przyszłym tygodniu pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie wczoraj wymienilem lambde i sterownik swiec na swiece braklo czasu i powiem ze samochod duze lepiej sie prowadzi jezdzi jak szatan wczesniej na 4 5 biegu ledwo co przyspieszal a teraz bardzo ladnie przyspiesza szarpanie praktycznie ustalo zatankuje teraz pelen bak i doleje srodek do wtryskow Sea Foam Motor Treatment i zobacze czy to cos pomoze, jeszcze czasem szarpnie lekko ale pojezdze zobacze, ale dalej jak stoje w miejscu i wciskam pedal gazu rusza z opoznieniem czasem nawet obroty ida w gore a dopiero potem zryw samochodu do przodu moze to byc wina odmy lub turbo ?

 

Takze polecam wymienic sonde jesli komus szarpie na biegu tak jak mi calym samochodem pomaga w 100% dziekuje wszystkim i przepraszam ze tak pozno odpisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.