Skocz do zawartości

M57 problem z odpaleniem


djgismo1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum, więc jeśli powielam temat to proszę o odesłanie do właściwego działu. Posiadam e39 z silnikiem m57 3.0d 193km i od 2 tygodni borykam się z problemem: Jadąc spokojnie do pracy auto zgasło i nie chciało odpalić,na lawecie pojechałem do warsztatu, na miejscu odpalilo na "strzał" po czym po kolejnych pięciu minutach zgasło samo. podłączenie pod kompa wykazało niskie ciśnienie "rail pressure Control at start" błąd 2550,ciśnienie na rail-u 90bar,pompa wstępna 3,08bar "rail pressure build up"- błąd obecny. jako że z pompy cieklo dosyć wyraźnie to wyszarpalem pompę i do uszczelnienia, a wtryski do sprawdzenia. wtryski wykazały wszystkie pomiary w normie,zarówno przelewy,korekcje, jak i rozpylanie,pompa po uszczelnieniu w serwisie wróciła do auta jako "sprawna",uszczelki oryginalne,założyłem nowy zawór drv,poskladalem i ... zonk, po odpowietrzeniu wtryskow auto nie uruchomiło się,kompresja sprawdzona,filtr paliwa wymieniony,pompka progowa podmieniona na oryginał z jezdzacego auta,pompa w zbiorniku sprawna,czujnik na rail-u podmieniony a auto dalej nie pali,w zbiorniku ponad 15 litrów paliwa,pompa progowa daje 4,08-4,20bar,w przewodzie nie ma pęcherzyków powietrza,a pompa wysokiego ciśnienia pokazała nawet 20bar! o jakieś 230 za malo, nie wiem czy rwac pompę i zawieźć do kogoś innego na sprawdzenie? Proszę o porady bo już kończą mi się pomysły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie wygląda na to, że coś niedomaga ta pompa wysokiego ciśnienia. Skoro wymieniłeś na niej zawór regulacji ciśnienia i ona po uszczelnieniu daje 20 bar to lipa. Wcześniej miałeś też padakę na pompie progowej - 3,08 bara to straszna porażka. Ona pod obciążeniem nie powinna spadać poniżej 3,8-3,7.

Może regenerację tej pompy głównej coś spartolili...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tego się obawiam,mimo iż facet który uszczelnial twierdzi że na stole było 1600bar i nie było z nią problemu, jutro biore manometr do 1000 i sam sprawdzę jak to hula,tylko dziwi mnie jak w autoryzowanym serwisie może pracować ktoś kto takiej prostej pompy nie potrafi poskładać. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dlatego na 5er.pl napisałem Ci już:

 

pompa wstępna 3,08bar

To bym traktował jako główną przyczynę problemu z odpaleniem. Za odpalenie silnika jest głównie odpowiedzialna właśnie pompa wstępna/progówka. Jeśli ona jest padnięta to i może być mniejsze ciśnienie na pompie głównej. Czy na tyle mniejsze, że spada do 90bar to nie wiem. W każdym razie sprawna progówka powinan na postoju dawać ciśnienie na poziomie 4,00-4,10 bar a pod obciążeniem jak spada do 3,65-3,70 to jest max. U Ciebie na wolnych obrotach miała 3,08bar więc sam widzisz, że kiepsko. Bez pompy progowej auto nie odpali. Jak już uda się odpalić to pompa główna wytworzy na tyle duże podciśnienie, że silnik będzie chodził ale przy mocnym wciśnięciu pedału gazu może zabraknąć ciśnienia i albo zgaśnie, albo będzie spory muł (nie jest zalecane długie jeżdżenie z padniętą progówką bo mocno w tyłek dostaję pompa główna).

Oczywiście może być też tak, że progówka jest ok ale ogranicznik ciśnienia paliwa w okolicy filtra paliwa jest padnięty. Wygląda tak (to białe ustrojstwo):

 

http://www.sklepbmw.com/52-95-large/ogranicznik-cisnienia-paliwa-e39-25-30-diesel.jpg

 

Jak będziesz miał auto podłączone do INPA i pod parametry LIVE DATA to patrząc na parametr ciśnienia pompki progowej zaciśnij palcami przewód gumowy za tym ogranicznikiem (czyli między nim a tym trójnikiem z obrazka jaki Ci wyżej wrzuciłem). Jeśli po zaciśnięciu palcami ciśnienie podniesie się do tych 4,00 bar to winowajcą będzie właśnie ten ogranicznik (analogicznie - jeśli ciśnienie się nie zmieni to obstawiałbym na 99% progówkę).

Cena jest chora bo sprzedawane jest to w całości i coś koło 500pln kosztuje - a to tylko zwykły zaworek zwrotny. Na niektórych forach ludzie opisywali, że znaleźli jakieś zaworki zwrotne powszechnie dostępne w sklepach, które reagują na podobne ciśnienia a kosztują od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Można też rozebrać ten zaworek i dorzucić tam odpowiednią podkładkę (zaworek pada bo sprężynka w nim się ugniata i przepuszcza paliwo przy dużo niższym ciśnieniu niż powinno - dlatego trzeba między sprężynkę a dół tego "kielicha" od zaworka dać podkładkę, żeby znowu było to bardziej sprężyste) tylko jest trochę zabawy z tym bo potem trzeba to skleić i zagnieść ten metalowy kołnierz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Troche odswieze temat, zrobilem testy przelewowe wtryskow i powiedziano mi ze 4 z 6 wtryskow leja a na inpie mam dobre korekcje, komu wierzyc?

 

najlepiej zrób test przelewowy sam, jeśli wolisz nie robić sam to podjedź do jakiegoś warsztatu żeby zrobili to przy tobie.

Korekcje nie pokazują wszystkiego, także jest to możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na teście przelewowym leją, to jest to jednoznaczne, znikąd to paliwo się nie bierze.

Jestem świeżo po regeneracji i jestem bardzo zadowolony z rezultatów. Samochód pali na dotyk, nigdy od samego początku mojego użytkowania tak błyskawicznie mi nie odpalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jest tez tak ze odpale i dojade do swiatel to rzuca silnikiem ale to podobno wina swiec zarowych lub sterownika

 

Moim zdaniem niemożliwe. Świece są po to, żeby dać temperaturę w momencie odpalenia. Jak silnik już pracuje, to ich rola się kończy. Oczywiście w ekstremalnie niskiej temperaturze na początku będzie pracował głośniej i gorzej, bo jest bardzo zimny, ale i tak nie powinno nim rzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.