Skocz do zawartości

[523iA] - Bierze olej - odma, czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To u mnie jest o tyle lepiej, że wiem którędy znika :-) tyle, że taniej jest jednak dolewać olej raz na jakiś czas :-)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
JakJak, sam nie potrafisz lub nie masz warunków by zrzucić skrzynie to lepiej chyba dać komuś za 300kogoś znajdziesz na wymianę uszczelnienia. Jakoś bym nie mógł jeździć z olejami lejacymi się po oslonach i dolewke tez nie taniego oleju. To nie majątek a piszesz jak byś miał remont kapitalny silnika robić :lol:
Opublikowano
a czy jest to mozliwe ze przez ta uszczelke filtra oleju idzie okolo 1,5 litra na 3tys km? z dolu widac ze cos tam po silniku idzie z tamtego rejonu ale pod autem w garazu sucho,troche na oslonach. Ja zalalem olej GM dexos 2 wiec 75zl za 5litrow ale mimo wszystko nie chce mi sie pamietac o ciaglbym sprawdzaniu i uzupelnianiu stanu
Opublikowano
a czy jest to mozliwe ze przez ta uszczelke filtra oleju idzie okolo 1,5 litra na 3tys km? z dolu widac ze cos tam po silniku idzie z tamtego rejonu ale pod autem w garazu sucho,troche na oslonach. Ja zalalem olej GM dexos 2 wiec 75zl za 5litrow ale mimo wszystko nie chce mi sie pamietac o ciaglbym sprawdzaniu i uzupelnianiu stanu

 

Jest możliwe kolego. I powiem więcej - mi ubywało w znacznie szybszym stopniu niż 1,5 l. na 3 tyś. Miska była od spodu mokra i zwisały na niej krople oleju, to wszystko skapywało na osłonę a resztę robiła grawitacja. Poza tym blok i okolice miski były upaprane od strony odmy, a z drugiej strony było czysto. Nie mam zdjęcia tej uszczelki, ale zamieniła się w plastik i rozpadła przy wyciąganiu, czyli tak jakby jej nie było. Proponuję zacząć od tego, u mnie sytuacja się poprawiła, przed wymianą musiałem dolewać praktycznie co 300 km po pokazywał się niski poziom, teraz na razie ładnie trzyma stan. A dalej tak jak kolega pisze - lepiej dać komuś żeby wymienił to uszczelnienie niż dolewać cały czas, bo oszczędność jest tylko pozorna.

  • Moderatorzy
Opublikowano
I trzeba uwazac przy dokrecaniu, najlepiej dynamometrycznym. U mnie też cieklo, jak się okazało uszczelka była świeża, ale tak przykrecona, że się sprasowała i nie spełniała swojej roli. Tak samo pod deklem zaworów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.