Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak ustawić ten czujnik bo róznie radzą

1 przekręcić czujnik aż usłysze kliknięcie

2 miernikiem -miedzy zacisk1 i 18 powinno być ok 0 OM-ów przesunąć nieco przepustnice musi kliknąć i powinno być - nieskończoność OM-ów,podłączyć omomierz między 3 i 18 powinno być nieskończoność OM-ów ,ustawić pełne położenie otwarcia przepustnicy i oporność powinna wynośić 0 OMów. Którym sposobem?????? :worried: :worried: :worried: :worried: :worried:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

jeśli jest to tps z mikrostykiem to przy zamkniętej przepustnicy powinien być tak ustawiony żeby po -dosłownie- muśnięciu przepustnicy słychać było "klik".to tyle w temacie regulacji.

o pozycję "max" nie martw się ponieważ styk zamocowany jest na elastycznej blaszce i tego się nie reguluje.

jeśli masz problem z obrotami jałowymi to bardzo prawdopodobne że zaolejeniu uległ mikrostyk(olej cieknie po ośce przepustnicy) i nieraz brakuje styku.u mnie w e30 pomogła zmiana na nowy mikrostyk.

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano

TPS ma byc ustawiony tak aby po delikatnym ruszeniu przepustnica delikatnie kliknol.

Natomiast sprawdza sie go tak ze wylaczony ma miec 0 omow a wlaczony nieskonczonosc.

 

I tyle jezeli chodzi o TPS.

Opublikowano

kontynuując skopiuje mój opis z innego postu, jednak o nieco innym temacie, takze prosze o potwierdzenie czy te wartości które odczytałem miernikiem sa poprawne, bo tutaj czytam o pinach 18 lub innych także juz nie wiem gdzie to mierzyć. Pomiar zrobiłem na nóżkach TPSu

 

Przy okazji jescze zapytam, bo mówimy tu o TPS a tak sie składa ze dzisiaj sobie pomierzyłem i jak do tej pory wydawało mi sie ze wiem gdzie jest TPS, ale już kilkrakroktnie na forum czytałem że TPS ma trzy położenia, przepustnica zamknięta, otwarta i całkiem otwarta, no i przyjmowałem to ze spokojem póki nie pomierzyłem tego trój nóżkowego elementu ktory znajduje sie przy przepustnicy i mierzy stopień jej otwarcia. - z jednej strony linka otwiera przepustnice a drugiej element który od zawsze traktowałem jako TPS. Ale on płynnie mierzy stopień otwarcia a nie skokowo dlatego nie jestem pewien czy to TPS.

Są tam trzy nóżki licząc od góry 1,2,3. przy przepustnicy zamkniętej miedzy 1 i 2 nóżką jest 4.36 (kohm) miedzy 1.3 wartość stała 4.19 w całym zakresie otwarcia przepustnicy oraz między 2 a 3 1.32 kohm. I miedzy pinami 1 i2 oraz 2 i 3 otwierajac przepustnice wartości zmieniają sie płynnie, tzn miedzy 1 i 2 rosną do 1,18 przy maxymalnie otworzonej przepustnicy a miedzy pinami 2 i 3 wartosc też spada płunnie do wartości 4,43 kohm, jak wczesniej pisałem miedzy 1 i 3 utrzymuje sie stała wartość 4.19 kohm.

Czy ktos moze potwierdzic czy to cos na przepustnicy to TPS czy może ten TPS jest gdzie indziej. I czy to coś ma tykle pokazywać co pokazuje czy może inaczej. Pytam bo zawsze na forum pisano ze TPS mierzy tylko 3 stany zamknieta otwarta i cąłkiem otwarta a tenm mierzy płynnie w całej skali od zamknietej do otwartej

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.