Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Niebawem planuje zakup e39 z silnikiem 4.4 lub 3.0d. Pytanie do osób które jeździły e39 z jedną i drugą jednostką. Chodzi o dynamike i wrazenia przy przyspieszaniu- czy diesel mocno odstaje od benzyny? Proszę o opinie, dodam, że pod uwagę biorę tylko auta w automacie. Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
Opublikowano

V8 do diesla porównywać :D to całkiem dwa różne światy te auta co wymieniasz.

Mi sie wydaje ze na początku to 3.0D może mieć kopa ( turbinka itd ) ale 540 uderza powyżej 3 tys obr. Musisz sie przejechać obydwoma.

Opublikowano
W większości 540 są ślizgi rozrządu do wymiany, tudzież będą w najbliższej przyszłości. Przy okazji warto ogarnąć vanosa, jak masz późniejszą wersję. Eksploatacyjnie 3-litrowy diesel wychodzi lepiej, a też jest żyleta.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
V8 do diesla porównywać :D to całkiem dwa różne światy te auta co wymieniasz.

Mi sie wydaje ze na początku to 3.0D może mieć kopa ( turbinka itd ) ale 540 uderza powyżej 3 tys obr. Musisz sie przejechać obydwoma.

 

I tu się mylisz bo V8 ciagnie już bardzo dobrze od samego dołu nie tak jak w 4 i 6 cylindrówkach od BMW gdzie magia zaczyna się od 3 tyś. Ale jeżeli chodzi o codzienną jazdę to szukałbym 530d chociaż ciężko będzie w rozsądnej kasie i w dobrym stanie zresztą podobnie bedzie w poszukiwaniu zdrowej 540i.

Opublikowano
Jeśli chodzi o koszt zakupu auta czy wymiany vanosów to nie ma on dla mnie większego znaczenia (wiadomo, że w granicach rozsądku). Wiem, że silnik 4.4 będzie w utrzymaniu droższy dlatego pytam forumowiczów o osiągi gdyż nie jeździłem ani jednym ani drugim i nie wiem czy warto dokładać ponieważ słyszałem, że 3.0d równiez daje radę. Po prostu lubię uczucie wbicia w fotel i szukam czegoś odpowiedniego :)
Opublikowano

Bartek1982Sce, nie twierdze że 540 nie ciągnie od samego dołu. Chodziło mi raczej o określenie jakie wyczytałem gdzieś na innym forum mianowicie " po 3 tys otwierają sie bramy piekieł " :D

 

Pewnie że 530d daje rade przy czym spalanie tego auta jest naprawde śmieszne :) Tylko kolego piotr_bzyk co masz na myśli pisząc " w granicach rozsądku " ? Ile chcesz wydać na to cudo ? Bo jeśli szukasz 540i jak i 530d w jakimś serio dobrym stanie to wg mnie 20 tys może braknąć :)

Opublikowano

Jeśli pytanie dotyczy odczucia wbijania w fotel,to odpowiadam z doświadczenia,bo miałem obydwa motory w automacie(jeden i drugi zdrowy): wg mnie, 4.4 benzyna sporo mocniejsze wrażenie przy przyspieszaniu.Każdemu życzę,żeby miał okazję chociaż jakiś czas w życiu tym pojeździć :D

Aha,i ten dźwięk V8 jak nabiera obrotów od 2tys.do 5-UZDRAWIA:)

Opublikowano
20 tys na 540 to liczę takie minimum. Za zadbany myślę, że 25 to nie za dużo. Jeśli chodzi o 3.0d to nie wiem czy jest wart 20 tys... Plus wiadomo pakiet startowy. M_power i jak się jeździ tymi autami? wiadomo, że nie są to samochody sportowe ale wcisnąć w fotel trochę mogą:)
Opublikowano
Obydwa miałem w dobrym stanie z nie za dużym przebiegiem i jeździło się super.Najważniejsze to znaleźć w dobrym stanie,z racji wieku E39 nie jest to proste.Jakbym znalazł dobrego,nie zmęczonego diesla to myślę,że będzie lepszy od zjechanego V8.I odwrotnie.Także radziłbym przede wszystkim skupić sie na stanie technicznym,potem na wersji silnika.
Opublikowano
20 tys na 540 to liczę takie minimum. Za zadbany myślę, że 25 to nie za dużo. Jeśli chodzi o 3.0d to nie wiem czy jest wart 20 tys... Plus wiadomo pakiet startowy. M_power i jak się jeździ tymi autami? wiadomo, że nie są to samochody sportowe ale wcisnąć w fotel trochę mogą:)

 

Na zadbany model to trzeb szykować plus minus 10 tyś od tej ceny co jest tutaj:

 

http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-540i-e39-2002-57000-pln-zawiercie/

 

A jeżeli chcesz kupić ten model w stanie , że zawsze coś będzie do zrobienia i nie mieć pewności że za chwilę ci się coś nie sypnie to kwota 20 - 25 tyś jak najbardziej.

Opublikowano
20 tys na 540 to liczę takie minimum. Za zadbany myślę, że 25 to nie za dużo. Jeśli chodzi o 3.0d to nie wiem czy jest wart 20 tys... Plus wiadomo pakiet startowy. M_power i jak się jeździ tymi autami? wiadomo, że nie są to samochody sportowe ale wcisnąć w fotel trochę mogą:)

 

Na zadbany model to trzeb szykować plus minus 10 tyś od tej ceny co jest tutaj:

 

http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-540i-e39-2002-57000-pln-zawiercie/

 

A jeżeli chcesz kupić ten model w stanie , że zawsze coś będzie do zrobienia i nie mieć pewności że za chwilę ci się coś nie sypnie to kwota 20 - 25 tyś jak najbardziej.

Kolego wydaje mi się, że to troszkę przesada. Wiadomo, że po zakupie auta trzeba zrobić mu kilka spraw ale nie chcę też kupować auta z muzeum. Pasjonuje się samochodami BMW itd ale gdybym chcial na auto przeznaczyc ok 60 tys to szukałbym Mercadesa CLS, nie e39.

Opublikowano
To nie jest przesada tylko po prostu zarobki w polsce są takie że dla nas to wszytko wydaje się kosmiczne , niestety ale ceny bmw z tak specyficznymi silnikami , które są naprawdę zadbane nadal kosztują i będą kosztować zresztą polecam obejrzenie modeli e39 540 w cenach powyżej 40 tyś , a tych poniżej 30 tyś wtedy będzie widać dlaczego takie są ceny nikt ale to naprawdę nikt nie sprzeda takiego silnika jeżeli ma na prawdę w dobrym stanie w psich pieniądzach bo niestety ale zaczyna powoli brakować zadbanych modeli i na dodatek nawet te w cenie powyżej 40- tyś nie są jakieś muzealne ani stan salonowy po prostu nie miały przygód w czasie eksploatacji i były zazwyczaj serwisowane zgodnie z regułą a co za tym idzie koszta koszta i jeszcze raz koszta które przy takim silniku są wysokie. Pamiętajmy że są łowcy okazji co w takich cenach szukają e39 m5 i twierdzą że sie da :D. Oczywiście nie chcę nikogo pouczać , moim zdaniem jeżeli szukasz auta na krótko nie na długie lata to fakt nie ma co szukać 540i w takiej cenie wtedy szukanie tego modelu do kwoty 25 tyś ma sens.
Opublikowano
To nie jest przesada tylko po prostu zarobki w polsce są takie że dla nas to wszytko wydaje się kosmiczne , niestety ale ceny bmw z tak specyficznymi silnikami , które są naprawdę zadbane nadal kosztują i będą kosztować zresztą polecam obejrzenie modeli e39 540 w cenach powyżej 40 tyś , a tych poniżej 30 tyś wtedy będzie widać dlaczego takie są ceny nikt ale to naprawdę nikt nie sprzeda takiego silnika jeżeli ma na prawdę w dobrym stanie w psich pieniądzach bo niestety ale zaczyna powoli brakować zadbanych modeli i na dodatek nawet te w cenie powyżej 40- tyś nie są jakieś muzealne ani stan salonowy po prostu nie miały przygód w czasie eksploatacji i były zazwyczaj serwisowane zgodnie z regułą a co za tym idzie koszta koszta i jeszcze raz koszta które przy takim silniku są wysokie. Pamiętajmy że są łowcy okazji co w takich cenach szukają e39 m5 i twierdzą że sie da :D. Oczywiście nie chcę nikogo pouczać , moim zdaniem jeżeli szukasz auta na krótko nie na długie lata to fakt nie ma co szukać 540i w takiej cenie wtedy szukanie tego modelu do kwoty 25 tyś ma sens.

dzięki za sensowną argumentację :) całe szczęście nie pracuje w polsce, inaczej musiałbym rozglądać się za matizami:) dodam, że mój brat ma warsztat i wszelkie naprawy nowego nabytku będę miał za darmo więc mam nadzieję, że jak dam 25tys, włożę z 5 na części to trochę pośmigam. Mam też nadzieję, że ten silnik jest tego wart- w innym razie będę szukał 3.0d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem 530d a wspólnik 540i. Różnica w osiągach jest bardzo duża, aczkolwiek na co dzień nie ma to aż takiego znaczenia. Inna sprawa, że to 540i było w manualu. Nie wiem ile starego typu automat, jaki montowało BMW w 540i, zabiera tych osiągów, podejrzewam, że sporo. Nikt nie wspomniał o pewnej istotnej kwestii dotyczącej skrzyni biegów. Pamiętaj, że w 530d jest skrzynia GMa a w 540i ZFa. Ta pierwsza, jeżeli nie był w niej systematycznie wymieniany olej, może okazać się kosztowną wpadką. Używek prawie nie ma, a jak są to też nie wiadomo na co trafisz. Naprawa kompletnie nie ma sensu, bo kosztuje majątek, a najczęściej i tak nie pracuje tak jak trzeba. Generalnie jeśli po zakupie auta skrzynia działa w 100% prawidłowo i wymienisz olej, to powinna śmigać długo bez problemów, bo to są dobre skrzynie, tylko niestety BMW wymyśliło metodę na zajeżdżanie ich poprzez niezalecanie wymiany oleju. Zastanów się jeszcze nad 530i, bo też daje radę, a to bardzo dobry silnik z niezawodnym automatem ZFa (uwaga na wersje z rynku USA, bo tam montowano też GMa), a nie będzie wciągał tak dużych ilości paliwa jak 540i.
Opublikowano
mmw bardzo sluszna uwaga z tymi skrzyniami, czytalem ze te z diesli ledwie wytrzymuja seryjny moment obrotowy nie mowiac juz o chipowaniu... 3.0 benzynka ma swoje 231 koni zdaje sie ale to jeszcze nie V8:( co masz na mysli piszac ze roznica w codziennym uzytkowaniu bez znaczenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo gdzie na co dzień wykorzystasz te prawie 300KM? W rzeczywistości będzie to kilka przyspieszeń dziennie i tyle. Reszta to normalna jazda. Te auta dzieli 1 sekunda do 100 km/h. Oczywiście 540i dzięki lepszej elastyczności bardziej daje odczuć przewagę, ale 530i i tak daje radę spokojnie. Szkoda, że w tych samochodach są skrzynie automatyczne bardzo starej konstrukcji, które zabierają mnóstwo osiągów. 6HP stosowane w E60 to już zupełnie inna bajka.
Opublikowano
fajnie, ze poruszyles temat skrzyn. jezdzilem ostatnio passatem b5 fl 1.9 tdi 130KM. Skrzynia byla lekko mowiac otepiala, reagowala z opoznieniem, krecila diesla praktycznie do czerwonego pola co chyba nie jest najelpszym sposobem na rozpedzenie. Mialem odczucie, ze skrzynia nie do konca wie po co siedzi w aucie.. jak wyglada to w przypadku e39? czy skrzynie sa rownie otepiale?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stare automaty generalnie są dość wolne, aczkolwiek w tym Passacie jest jakiś 5 biegowy Japończyk, prawdopodobnie Jatco, który w miarę daje radę, ale raczej do anemicznej jazdy, niż dynamicznej. Skrzynie w E39 są na pewno trochę sprawniejsze, ale też 5 biegowe, z lockupem dopiero od 4 biegu (ZF) lub 3go (GM).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.