Skocz do zawartości

M54 nierówna praca na zimno


Ksysiobo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po kilku dniach jazdy z odłączonym przepływomierzem....

 

trzęsienia brak, dynamika...trudno określić, ale może nawet lepiej jeździ. Tylko zdarza mu się (manewry na wolnych obrotach) szarpnąć małym kangurem.

 

Więc szukam nowego/używanego przepływomierza. Może ktoś, coś ?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem. Kupiłem używany. Zamontowałem dziś rano, ale jeden dzień to za mało żeby powiedzieć czy jest lepiej. Muszę kilka dni pojeździć.

 

Tymczasem każdemu z problemem trzęsienia na "zimno" polecam odłączyć przepływomierz i tak pojeździć.

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni z "nowym" przepływomierzem:

 

nadal występują poranne błędy wypadania zapłonów (cylindry 2 i 5) - czyli bez zmian.

logika mówi, że drugi przepływomierz też nie jest najlepszy, albo....występuje jakiś inny "elektryczny" problem (czujniki wałków, wału, może któraś sonda) ?

 

Po odłączeniu przepływomierza - sterownik używa mapy zapisanej w pamięci - NIE WYPADAJĄ ZAPŁONY.

 

Oczywiście po wymianie przepływomierza skasowałem wszystkie adaptacje Potem trasa 130km, więc raczej się ustawiło jak potrzeba.

 

Krótkie podsumowanie co do tej pory zrobiłem:

 

węże podciśnień sprawdzone (zostały te z tyłu silnika - nie mogę się do nich dostać)

vanos - uszczelnienia wymienione

świece wymienione

cewki podmieniałem miejscami (3 sztuki są inne - poprzedni właściciel pewnie z tym walczył - jest wpis w książce o wymianach cewek)

odma wymieniona

disa sprawdzona

przepustnica i zawór wolnych obrotów wyczyszczone

 

także...hmmm :mad2:

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa ma kilka miesięcy i jakieś 3 tys km.

Pompy nie ruszałem, poziom paliwa nie ma wpływu na poranne objawy. Próbowałem też 98-mki - żadnej zmiany.

"siuwaks" do czyszczenia wtryskiwaczy lałem - żadnej zmiany.

 

 

Co się dzieje 30 kilka sekund po odpaleniu (tuż przed spadkiem obrotów do 700) ? wtedy zaczyna się cyrk.

 

Silnik zapala idealnie na zimno i na ciepło. Po rozgrzaniu nie prycha, nie faluje, na obroty się wkręca. W mieście pali 10.5-11.5 (raczej krótkie trasy), poza miastem 7.5-8.0

jedyne błędy to "cylinder missifire" - zwykle 2 i 5, ale pokazał też 1. Jak odłączę przepływomierz to raportuje jego brak :), ale nie ma missfire.

 

I jeszcze jedno - mierzyłem kompresję na zimno i ciepło. Widzę że wszystkie poradniki pomiaru piszą żeby sprawdzać tylko na rozgrzanym silniku - Czy test zimnego ma sens w takim razie ?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj twórców oprogramowania BMW ;) Jak już wspominałem trochę postów wstecz, u mnie to były cewki i przepływomierz. Można przypuszczać, że obie rzeczy mają wpływ na pokazywanie tego błędu. Przy okazji mogę dodać, że oprogramowanie komputera też miałem aktualizowane, wymieniony także wtrysk benzyny, ale bez wpływu na resztę.

 

Kluczowym pytaniem na jakie powinieneś sobie odpowiedzieć a może i przy okazji nam, to ile mają przebiegu aktualne cewki zapłonowe. Moje po wymianie silnika miały max. 150 tys. Zapomniałem dodać + 20 które jeszcze przejechałem na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 sztuki wymienione w 2011 czyli 80 tys km temu i pozostałe 3 w 2014 - 30 tys temu (takie wpisy w ks mam)

 

Cewki wymieniłeś na nowe ?

Możesz sprawdzić jakie odczyty przepływomierza masz na wolnych obrotach ? (pisałeś że Twój stary zaniżał odczyty)

Edytowane przez Ksysiobo
Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno zaniżał - tak stwierdził mechanik. Ja nie widziałem żadnej różnicy na jałowym biegu. Niestety nie sprawdzę w jeździe, bo mam skonfigurowany stary laptop pod auto, w którym nie trzyma bateria, a nowy to Mac więc nie skonfiguruje tego.

 

A cewki, tak nowe - Bosch 170 zł / szt. Choć tańsze były NGK, w zasadzie nie wiem czemu Boscha wybrałem ;)

To jest jeszcze starszy typ tych cewek, tzn. z wymiennymi fajkami, a nie jak np. w N42 w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na postoju chętnie porównam odczyt z dobrym przepływomierzem, więc jeśli to nie problem to poproszę :)

 

Dziś nagrałem poranny film. M54B22 i Inpa w rolach głównych:

 

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie dokladnie taki sam objaw- z tym, ze na pierwszym cylindrze.

 

 

Edit.

 

Temat wałkuje nadal. Udało mi się namierzyć, że po odpaleniu gdy występują drgania pomiar przez przepływke wynosi 40 kg/h. Po podniesieniu obrotów do około 1200 rpm. drgań nie ma, przepływka mierzy mniej powietrza. Po puszczeniu gazu znów silnik się trzęsie i przepływka mierzy 40 kg/h.

 

Czy może ktoś kto nie ma rannych problemów sprawdzić ile mierzy jego przepływka po uruchomieniu zimnego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Miałem taki sam objaw, silnik M54 drgał w momencie rozgrzewania na zimnym po nocy czasem mocniej czasem słabiej czasem wcale, zdarzał się miss fire zawsze na 3 cylindrze. Podczas jazdy wszystko OK czy na postoju jak się rozgrzał praca idealna. Sondy lambda grzałki były sprawne, przepływka sprawdzona działa idealnie, cewki podmieniane, kompresja równa na wszystkich cylindrach. Dałem se siana bo NIC INNEGO poza tym drganiem przy "ssaniu" się nie działo adaptacje na ciepłym mieściły się w normie. Po 2 może 3 latach z tym problemem odpalam auto rano a tu lipa trzęsie jak oszalały, podpinam inpe brak zapłonu na 3 cylindrze. Po sprawdzeniu wszystkiego padło na ECU wyglądało że cewka ma zasilanie ma masę ale nie dostaje sterowania, podłączyłem oscyloskop od znajomego i okazuje się że na wszystkich innych cewkach piękny przebieg kwadratowy a ba 3 - ce same śmieci. Wiec rozebrałem sterownik podmieniłem tranzystor sterujący tą cewką z 3 na 6 i wraz z zamianą usterka przeniosła się na 6 ty cylinder. Po wymianie tranzystora z innego takiego samego sterownika (zamiennik z TME działał przez 2 minuty poczym dostał zwarcia) silnik idealnie pracuje na "ssaniu". NIE PRÓBUJĘ TU DIAGNOZOWAĆ WASZEJ USTERKI, opisałem tylko jak rozwiązałem swoją przez przypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jesz ich sześć, tak jak jest zaznaczone w tym poście tylko tam był drugi a u mnie trzeci. Tranzystor można wylutować zwykłą grzałką podnosząc nóżki do góry i grzejąc podstawę ale bezpiecznej jest gorącym powietrzem aby nie uszkodzić laminatu.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/e68fb635390d98de

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś kto nie ma rannych problemów sprawdzić ile mierzy jego przepływka po uruchomieniu zimnego silnika?

 

U mnie po odpaleniu jest 28 i jak obroty spadają to zaczyna trząść silnikiem jest 16. Potem przy normalnej pracy silnika pokazuje 11-12.

 

Podmieniłem wczoraj komputer od innego auta z tym samym silnikiem co ja mam czyli 2.2. Niestety brak poprawy, więc u mnie to nie wina DME. Jak ktoś chętny to mam do sprzedania taki zestaw do odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.