Skocz do zawartości

E39 540i nie kreci rozusznik


oskyrulez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie problem jest taki. Jest prąd a rozrusznik nie kręci. Czytałem te wszystkie posty o nie rozpoznawaniu kluczyka, o kostkach w stacyjce i bezpiecznikach, ale mam wrażenie, że u mnie problem polega na czym innym.

 

Pewnego dnia stało mi się tak, że kontrolki wszystkie świecą normalnie, a kręcić nie zakręcił. Na ekranie navi pojawił się jakiś napis, niestety nie pamiętam jaki oraz odliczanie od 10 min w dół. Kolega podzwonił i popytał i się dowiedział, że jak to odliczanie dojdzie do zera to powinien odpalić. I tak też się stało - odpalił. Niestety na drugi dzień było to samo tylko, że już bez odliczania i samochód ani rusz.

Przyjechałem z drugim kluczykiem i niestety też nic.

Ma ktoś pomysł? Potrzebuje pomocy, bo samochód jest 600 km od domu i jest w automacie więc go nawet nie sholuje...

http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem bo nie miałem takiego przypadku, ale spróbuj przeczytac te tematy, może dadzą Ci jakąś wskazówkę

:arrow: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=191803

:arrow: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=64827

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowales podstawowych rzeczy walnac czyms w rozrusznik albo podpiac mase kablem do silnika?>

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdź czy do rozrusznika dochodzi prąd,są tam dwa przewody,grubszy-cały czas pod napięciem i cienki-sterujący,na nim napięcie powinno się pojawić w momencie przekręcenia stacyjki w położenie III,czyli "odpalanie".Jeżeli prąd do rozrusznika dochodzi tak jak opisałem to winny jest rozrusznik,jeżeli nie to samochód-stacyjka,instalacja,przekaźniki,komputer.(zasilanie na grubym przewodzie rozrusznika sprawdź na śrubie wystającej z automatu rozrusznika a nie na samym przewodzie),czasami wystarczy odkręcić przewody,oczyścić styki i wszystko gra.

Przerabiam właśnie podobny temat w Mercedesie i winny okazał się komputer skrzyni biegów,który schowany jest w skrzyni :D ,więc naprawa niestety jest droższa od zwykłej naprawy rozrusznika :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.