Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Kilka dni temu sprowadziłem swoje pierwsze BMW - póki co jestem zachwycony.

 

Niemniej zaobserwowałem bardzo irytującą przypadłość: po napompowaniu boczków po kilku minutach powietrze z nich ucieka i znowu robią się miękkie. Czy ktoś może rozbierał już takie fotele i wie gdzie powinienem zacząć szukać przyczyny - może jakiś zaworek albo coś podobnego, co lubi zaprzestać działania?

 

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, bo fotele są niesamowite, ale przy mojej sylwetce tylko maksymalnie ściśnięte dają dobre podparcie :?

Opublikowano

Swego czasu rozbierałem taki fotel gdy dokładałem podparcie lędźwiowe.

Dostęp do poduszek bocznych nie jest łatwy - najlepiej popatrz w TIS-ie jak się do nich dobrać. Na początek możesz zdjąc tylną osłonę siedzenia (dwa klipsy na dole), pociągnij osłonę do dołu i obróć ją w prawo lub lewo. O ile pamiętam to od zaworu wychodzą dwa przewody, oddzielnie na prawą i lewą stronę. Więc jeśli po pewnym czasie oba boczki flaczeją to pewnie wina leży w samym zaworze. Raczej mało prawdopodobne aby obie poduszki na raz zaczęły przepuszczać. Sam zawór możesz rozebrać o ile się da. Może zaciągną jakiś paproch i dlatego jest nie szczelny.

Opublikowano

tak się dołączę ;-)

 

@maroek - a z tym dołożeniem podparcia lędźwiowego dużo jest zabawy? - dołożyłeś z regulacją elektryczną (jak w oryginale?) - skąd brałeś potrzebne części?

 

u siebie mam taką dziwną konfigurację, ogólnie dość bogatą, a nie ma właśnie podparcia... a przydało by się

Opublikowano

Trochę mi zeszło bo chciałem żeby było jak njabardziej zbliżone do oryginału. Ale wszystko jest do zrobienia.

 

Kupiłem kompletny zestaw: poduszka, pompka, zawór, instalacja I przełącznik ale dla wersji tylko z podparciem lędzwiowym. Musiałem to troszkę przerobić bo w oryginale jest tylko jedna pompka która pompuję wszystko: boczki I podparcie - jest na trójniku a same zawory rozdzielają gdzie ma pompować. Wykożystałem kable z instalacji I podłączyłem ją do już istniejącej, więc tylko 2 razy +/- i dwa kable na pompce są zmostkowane a reszta na oryginalnych pinach i kostkach.

 

Jak byś był zaintersowany to została mi się kompletna lewa strona (kupiłem obie ale założyłem tylko na prawy fotel - anglik). Jak będę w PL za jakiś miesiąc to zamierzam to opchnąć na allegro. Więcej info na pw.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam posiadam e90 fotele sportsitze i mam problem. Podczas pompowania boczkow słychać jak ucieka powietrze. Rozebralem fotel i (w miejscu zaznaczonym na zdjęciu) z tamtad ucieka powietrze. Miał ktoś kiedyś taki problem? http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160504/8cec91695b817a02f78bfd562de2cd4d.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160504/0acd68b94ccb1560411dfe44b16b45a0.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Przepraszam za odkopanie tematu.

Czy kolega rozwiązał problem z uchodzącym powietrzem?

Dodatkowo mam również problem z modułem pompowania. Moduł nie podaje powietrza do jednej ze stron. Rozebralen tył fotela i na module, a dokładniej na 2 cewkach (zwojach) jest widoczny nalot - jakby żywica albo jakiś klej dookoła na środku około 2mm szerokości.

Czy to jest powodem uszkodzenie funkcji pompowania i spuszczania powietrza ?

Trzecia cewka jest czysta i wydaje się że to tylko ona pracuje poprawnie i pompuje powietrze do jednej strony.

Czy jest możliwość zregenerowania tej cewki?

 

Dodałbym zdjęcia ale nie wiem jak je załączyć z telefonu...

Edytowane przez bater

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.