Skocz do zawartości

mario1942

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 2010 184 KM
  • Lokalizacja
    Stuttgart

Osiągnięcia mario1942

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Kupowanie samochodu z Niemiec od handlarza to dopominanie się o kłopoty. Z własnego doświadczenia: Polacy jak tu przyjeżdżają to biorą jedynie auta: 1. z wysokim przebiegiem i relatywnie młode (ponad 300 000 km), które są nie do sprzedania w DE 2. powypadkowe 3. uszkodzone mechanicznie, mające objawy do zatuszowania (padnięte skrzynie, które na ciepło jeszcze jakoś działają, 'dymiące' silniki itp.), świeżo przed koniecznym kompletem serwisowym (to są tutaj tysiące Euro, czasem lepiej sprzedać auto) 4. z niejasną historią/bez papierów - w jakim celu, wiadomo ŻADEN handlarz nie jedzie po sprawny, pełnowartościowy samochód - bo takie są tu po prostu zwyczajnie drogie!!! Auto należy sprowadzić osobiście, lub na zamówienie - lub kupić od osoby, która kupiła osobiście za granicą.
  2. Tak, pomiary z GEKO są baaardzo niewiarygodne. Dla przykładu mój widelec wypluł tam 153 KM z seryjnych 220. Przerażony pojechałem na drugą hanownie - wynik: 201 KM. Nie przejmowałbym sie zbytnio, tylko jechał do Tune Force na pomiary.
  3. Zdecydowanie kalkuluje mi się tylko diesel - dziennie ok. 50 km (w jedną stronę do pracy) śmigam autostradą z ograniczeniem do 120 km/h... Raz na ok. dwa miesiące robię dodatkowo 2000 km na raz, też po autostradzie. Żadna rozsądna benzyna nie daje spalania ok. 6 litrów w takich warunkach eksploatacji :) Co do serwisu: najczęściej w każdym aucie przez rok robię 4 x wymianę oleju i raz wymianę klocków, ewentualnie z tarczami. Samochody staram się kupować takie, żeby nic więcej nie trzeba było dokładać przez 40 tyś km - póki co się udaje. Oczywiście pewien zapas trzeba mieć, bo zawsze znajdzie się coś dodatkowego do zrobienia, ale nigdy nie idzie to w tysiące. No i zawsze są z tego cenne doświadczenia, przerobiłem już kilka marek i wiem czego się po danym samochodzie spodziewać... Ponowie swoje pytanie: czy 318d w F30 jest w stanie zapewnić mi tak samo komfortową jazdę przy ok. 170 km/h jak 320d w E90? Nie chodzi mi o dynamikę, bo zabawę można mieć i w 316i :wink: Może ktoś jeździł jednym i drugim autem i mógłby pomóc?
  4. Musisz być bardzo niezadowolony skoro planujesz zmienić auto mniej niż rok po zakupie... Jestem właśnie bardzo zadowolony z auta, spełnia wszystkie moje wymagania. Samochód z przebiegiem powyżej 200 tys. jest w moich okolicach niestety niesprzedawalny za normalną cenę... Podobnie serwis - łatwiej dołożyć kilka tysięcy euro na nowe auto niż wymienić np. komplet hamulców (tarcze plus klocki na wszystkie koła). Od dobrych kilku lat stosuję metodę zmian samochodu po przejechaniu ok 40-45 tys. km. i nie narzekam na ekonomiczny aspekt tego rozwiązania.
  5. Witajcie! Normalnie pewnie przez myśl by mi nie przeszło chwalić się tutaj seryjnym samochodem... To wszystko przez to, że powoli się z nim rozstaje i mam masę rozterek z tym związanych. Auto zakupiłem w tym roku, w czerwcu z przebiegiem 165 000 km,obecnie na liczniku 188 000 km i ciągle rośnie. Samochód był planowany na przebieg do ok. 205 000, więc prawdopodobnie jeszcze zanim w pełni nastanie wiosna będzie miał swojego następce. Wyposażenie: - skrzynia automatyczna - nawigacja 'biznes' - podgrzewane fotele przednie - Sportsitze - M-sportfahrwerk - dodatkowe gniazdo 12V - Lichtpaket - felgi styling 360 - tempomat - PDC przód i tył http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/przedsionek_alfisty/180434-bmw_e91_320d-img_3773.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/przedsionek_alfisty/180435-bmw_e91_320d-img_3774.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/przedsionek_alfisty/180436-bmw_e91_320d-img_3781.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/przedsionek_alfisty/180433-bmw_e91_320d-img_2601.png Obecnie na lato czekają już felgi styling 162, przód 225/40, tył 235/40 - kupione trochę na wyrost. I to chyba tyle. Auto było ze mną na Nurburgringu - przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Czas: poniżej 10 minut, na oponach 205/55 energy saver, z włączonym ESP i automatem w trybie sport :shock: W drodze na tor spalanie 6.6 litra po autostradzie - to rozumiem! Przy okazji założenia tematu od razu pytania: - Czy warto celować w F30 jako kolejny wybór? Miałem okazję przejechać się wersją 316i, więc nie wiem czy ulepszyli coś w kwestii wyciszenia silnika diesla? Może ktoś miał kontakt z obydwoma autami? - Czy między silnikiem 318d a 320d będzie odczuwalne znaczące pogorszenie się osiągów (chodzi mi zaledwie o kwestie autostradowe - czy pojadę spokojnie 180 km/h bez dyskomfortu)? Niestety w F30 w moim zakresie cenowym w grę wchodzi jedynie mniejszy z silników.
  6. Witam wszystkich. Kilka dni temu sprowadziłem swoje pierwsze BMW - póki co jestem zachwycony. Niemniej zaobserwowałem bardzo irytującą przypadłość: po napompowaniu boczków po kilku minutach powietrze z nich ucieka i znowu robią się miękkie. Czy ktoś może rozbierał już takie fotele i wie gdzie powinienem zacząć szukać przyczyny - może jakiś zaworek albo coś podobnego, co lubi zaprzestać działania? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, bo fotele są niesamowite, ale przy mojej sylwetce tylko maksymalnie ściśnięte dają dobre podparcie :?
  7. Witam wszystkich! Stoję przed możliwością kupna BMW 850i. Jednak po lekturze tego tematu, dochodze do wniosku, że auto jest straszliwie kosztowne w utrzymaniu, relatywnie wolne i w ogóle ma dość mało plusów oprócz bycia 8-ką. Oczywiście auto ma być samochodem weekendowym. Do tej pory nigdy nie byłęm miłośnikiem BMW, raczej Alfisti. Samochód mam zamiar wykorzystywać do długich podróży po Europie i okazjonalnych wypadów na tor - no i właśnie, czy w ogóle da się jeździć z tym automatem na torze? I jak wyglądają właściwiości jezdne E31? Wiem, że auto waży 1,8t - ale mam nadzieję, że inżynierowie BMW uczynili cuda. Moimi innymi typami są Porsche 928S, Ford Mustang GT, Pontiac Trans Am V8 i... Alfa Gtv 3.2 V6. Paradoksalnie ma ona najmniejszy silnik z przedstawionych, ale najlepsze przyspieszenie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.