Skocz do zawartości

bater

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bater

  • Urodziny 30.11.1991

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BiMiWi e90 325ix n52b25af 2005
  • Lokalizacja
    ZG

Osiągnięcia bater

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Problem jak narazie rozwiązany. Spadła sprężyna z popychacza hydraulicznego, który wyszczerbił wałek pośredni... Zamontowano nowy wałek, popychacz, uszczelkę pod pokrywą, śruby... Piszę dla potomnych.
  2. A jednak nie do zamknięcia... Wczoraj znowu to samo - wróciłem z trasy, zgasiłem silnik na 5 minut, odpalam, zaczynają się stuki w silniku (tym razem już nie takie głośne, ale wciąż słyszalne i metaliczne) i auto całe się trzęsie, dodatkowo wyskoczył check engine i brak mocy. Niestety byłem na mieście i musiałem jakoś dojechać do domu. Nie miałem wyboru za dużego, więc pomyślałem, że pojadę od razu do tego samego mechanika. Po drodze check engine zgasł i auto nabrało mocny, jednak stuki i drgania nadal były. Od wczoraj auto stoi u mechanika i nie wiadomo co dalej...
  3. Witam, Dziękuję za zainteresowanie. Problem rozwiązany u innego mechanika. Winny był komputer, który źle sterował wtryskiwaczami. Obecnie auto zapala i silnik pracuje poprawnie. Temat do zamknięcia.
  4. Dziękuję za podpowiedź. W aucie zostały sprawdzone wtryskiwacze, świece, cewki, pompa paliwa - wszystko ok. Zdjęta została pokrywa zaworów - krzywki są ok, wszystko pracuje równo i bez przycięć. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu (dałem nowy na ssący) oraz nową uszczelkę pod pokrywę. Auto odpaliło na około 30 sekund, równo pracowało, bez stuków, ale po 30 sekundach zgasło i nie chciało już odpalić... Ciężko doszukać się kompem kodu błędu, bo nawet pochodzić dłużej nie chce, żeby wyrzuciło jakiś błąd. Komuś przychodzi jakiś pomysł do głowy?
  5. Dzień dobry, Problem zaczął się nagle. Przyjechałem z dłuższej trasy 40km, zgasiłem i po 10min odpaliłem normalnie auto, przejechałem może 2km i znowu zgasiłem. Po godzinie wsiadam, odpalam a tu zonk. Zapalił niby normalnie, ale zaczęło trząść dość mocno autem, wskazówka obrotomierza skakała od 500rpm do 1000rpm, otworzyłem drzwi a z silnika dochodził strasznie metaliczny i głośny stukot (lekkie stuki, cykanie od czasu do czasu występowały, ale zazwyczaj po chwili ustępowały). Zgasiłem auto. Znowu odpaliłem - to samo. Za czwartym razem już nie odpalił. Błędów zero. Rano odpalam (na zimnym silniku) to samo, wyskoczył check engine. Podpinam INPE i błąd 29d2 nie pali 6 cylinder, a w dalszym komunikacje coś jakby odcięcie paliwa po niemiecku. Doczytałem się, że może to czujnik wałka mimośrodowego. Odpiąłem najpierw czujnik wałka rozrządu, ale auto jeszcze gorzej chodziło. Później doszukałem się gdzie ten czujnik się znajduje, rozkręciłem osłony i wypiąłem wtyczkę. Wtyk suchy bez śladów oleju. Jednak auto bez tej wtyczki nie chciało zapalić. Nie wiem gdzie szukać dalej... Proszę pomóżcie. Przekodować moduł MRS? Podobno od odpowiada za odcięcie paliwa, ale u mnie jest tylko jeden cylinder niby odcięty. Mam tylko nadzieję, że to nie panewka. Pozdrawiam
  6. Witam, Przepraszam za odkopanie tematu. Czy kolega rozwiązał problem z uchodzącym powietrzem? Dodatkowo mam również problem z modułem pompowania. Moduł nie podaje powietrza do jednej ze stron. Rozebralen tył fotela i na module, a dokładniej na 2 cewkach (zwojach) jest widoczny nalot - jakby żywica albo jakiś klej dookoła na środku około 2mm szerokości. Czy to jest powodem uszkodzenie funkcji pompowania i spuszczania powietrza ? Trzecia cewka jest czysta i wydaje się że to tylko ona pracuje poprawnie i pompuje powietrze do jednej strony. Czy jest możliwość zregenerowania tej cewki? Dodałbym zdjęcia ale nie wiem jak je załączyć z telefonu...
  7. Dziękuję za odpowiedź. Czy update przez winKfp modułu MRS może mieć wpływ na pompowanie boczków foteli? Kiedyś boczki pracowały w fotelu kierowcy normalnie. Przy wspomnianym wcześniej błędzie nie pompowały się wcale boczki (słychać było tylko pracę silnika) a po zakodowaniu pompuje się tylko jedna strona i po chwili schodzi powietrze. Nie wiem jak u pasażera, ale kiedyś pompowała się też tylko jedna strona (u kierowcy i pasażera zewnętrzne strony). CAS i JBE nie dotykam. Zaktualizowałem skrzynię automatyczną i skrzynię rozdzielczą, jednak różnicy w pracy nie widzę. A nawet przy błędzie w VGSG auto tak jakby lepiej się zbierało - odłączony został napęd 4x4?
  8. Wydaje się, że problem ze skrzynią rozdzielczą został naprawiony. Teraz męczę się z MRS i błędem 93B2 battery safety terminal error. Co może oznaczać dwukrotnie większy przebieg w tym module niż w innych (w tym na desce rozdzielczej)? Moduł został wymieniony? Dodatkowo klema pirotechniczna wygląda na bardzo zmasakrowaną.
  9. Witam wszystkich, Mam problem z autem BMW e90 325xi 2005r. Dwa dni temu podłączyłem do auta kabel K+DCAN oraz program ISTA P. Uruchomiła się od razu diagnostyka i propozycja aktualizacji sterowników m.in. VGSG, DDE, MRS, CID. Niestety prawie wszystkie zakończyły się błędem EDIABASa i błędem komunikacji. Po tym na komputerze w aucie wyskoczył błąd ABS, 4x4, DSC (kontrolki na desce rozdzielczej: hamulca ręcznego, ABS, DSC). Po podłączeniu INPY w module VGSG (e89>FUNCTIONAL JOBS>IDENT lub AIF już nie pamiętam dokładnie) wyskakują znaki zapytania. Dzisiaj dodatkowo wyskoczyła kontrolka i błąd poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa. Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem i przywrócić auto do normalności. Czy pomoże wgranie sterowników do modułu przez WinKFP? Obecnie wiem, że nie można podłączać ISTAP na kablu K+DCan tylko przez ICOM. Niestety akurat ja muszę uczyć się na błędach :( Bardzo proszę chociaż o jakąkolwiek pomoc.
  10. Witam, Zainteresował mnie Twój post. Czy próbowałeś lub ktoś inny próbował wygłuszać dodatkowo drzwi oraz wymieniać kable idące do głośników - na grubsze szczególnie do niskotonowego pod siedzeniami?
  11. Witam ponownie, Auto postało parę dni nieruszane. Kilka dni temu wsiadłem, dużo kręcenia po mieście i usterka zniknęła. Niestety teraz czasami są pewne momenty cięższego obracania kierownicą, ale nie takie ciężkie jak do tej pory, a dodatkowo sporadycznie słychać pojedynczy stuk przy skręcaniu obojętnie w którą stronę. Czyżby woda, śnieg i mróz wymyły smar i to było przyczyną? @mirek8423, czy mógłbyś za pomocą schematów na stronie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=VD11-EUR-09-2005-E90-BMW-325xi&mg=32 pokazać o który element chodzi? Nie mam pojęcia, o którym elemencie piszesz.
  12. Auto zostało w końcu podniesione (przód auta) i... kierownica chodzi bardzo lekko (na zgaszonym aucie, jedynie kluczyk w stacyjce). Przy wielokrotnym obracaniu kierownicą raz może dwa razy słuchać było strzelenie/zgrzytnięcie. Mechanik stwierdził delikatny luz na krzyżaku, ale wyeliminował to jako przyczynę oporów kierownicy. Tak więc nijak to się ma do opisu problemu kolegi w powyższym poście :/ Machanik powiedział że spryskał jakimś czyszczączym sprayem Krzyżak, łączenie krzyżaka z maglem i wszystkie elementy ruchome w zawieszeniu przy kole, a później spryskał jakimś czymś co ma niby zlikwidować luzy. Chwilę było ok, ale problem dalej powrócił, kierownica w pewnych momentach bardzo ciężko się obraca, a nawet doszły teraz częstsze zgrzyty. Podpowiedzcie gdzie dalej szukać usterki?
  13. Niestety zapłaciłem 1500zl + 300 laweta i po problemie. Prawdopodobnie mechanik wyciągał blokadę (bez rozbierania kolumny) a dodatkowo zaktualizował oprogramowanie
  14. Dziękuję za odpowiedzi. Odkręciłem dolną pokrywę pod kolumną kierownicą. Nie piszczy na tym gumowym kołnierzu (mimo wszystko nasmarowałem to miejsce smarem silikonowym, bo są przypadki że stamtąd dochodzą piski), nie wiem czy pisk nie dochodzi z blokady kolumny kierowniczej. Następnie podniosłem maskę i kręcone było kierownicą na odpalonym silniku - wydaje się piski w miejscu oporów przy kręceniu kierownicą dochodziły jakby z łączenia między krzyżakiem a maglownicą. To chyba najgorszy możliwy scenariusz, ale nie jestem pewny czy ten hałas nie niesie się przez układ z jakiegoś innego miejsca. Planuję dać w miejsce łączenia trochę smaru/smaru silikonowego - czy to dobry pomysł? Zastanawia mnie biały nalot (biały smar?) na krzyżaku - czy to normalne? Muszę gdzieś podnieść auto i sprawdzić czy na podniesionym będą podobne tarcia. Który dokładnie element to łożysko na amorkach http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VD11-EUR-09-2005-E90-BMW-325xi&diagId=31_0716 ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.