Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie,

Jestem nowy na pokładzie. Poszukuje amortyzatorów na przód i tył do mojej Buni. Przeszukałem już kilkadziesiąt stron na różnych forach i różni ludzie różnie piszą... Nie chce pakować jakiegoś gówna, żeby za 3 miesiące wymieniać je na nowo. Wstępnie patrzyłem na coś kroju Monroe, KYB, Sachs, Bilstein, jednak ostatecznie nie wiem co wybrać. Najtaniej wypadają te Monroe i ludzie niby sobie je chwalą. Co polecacie ?

Edytowane przez tomo1501
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja założyłbym Sachs, ale też podobno zdarzają się reklamacje. Zależy czy masz sportowe dostosowanie podwozia, musisz wziąć to pod uwagę przy zamawianiu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zawieszenie mam standardowe nic nie było zmieniane. Całość stoi na 225/45/17. Samochód służy mi do normalnej jazdy, także jakieś TURBO AMORY nie są mi potrzebne. Moje na chwile obecna na szarpakach wykazały 45... Dlatego szukam jakiegoś średniej klasy zamiennika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc zostaje kwestia zasobności portfela :wink: ja już napisałem co bym założył, ale jak dasz Monroe to nie powinieneś narzekać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sachsa jak i Blisteina komplet tył+przód z osłonami i odbojniami znalazłem za 800. Kwestia czy jest sens oszczędzać te 100-200 zł i kupować coś z niższej półki. Czy np. przy mojej normalnej jeździe w zupełności wystarczy coś tańszego, a te 100-200 zł wydać na wymianę w warsztacie (100 zł za jedną stronę sobie życzą jeżeli chodzi o przód :? Z tyłu jak sytuacja wygląda ? Dużo jest gimnastykowania ?).
Opublikowano
Z tyłu wymiana amortyzatorów jest bardzo prosta więc spokojnie sam sobie powinieneś poradzić - 45 min roboty na dwie strony z przerwą na browara. Najtrudniejsze jest dostanie się do poduszek amortyzatora i oprócz samych amortyzatorów polecam Ci również domówić poduszki oraz sprawdzić czy masz komplet podkładek w poduszce z tyłu. Z przodu 100 zł za stronę? Jakaś astronomiczna kwota.
Opublikowano
Przy przyczepności 45 (oba na przodzie) i 45, 65 na tyle wymieniać od razu 4 ? Czy nie jest to jakiś tragiczny wynik i polata jeszcze trochę na tych ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz touringa to z tyłem jest trochę roboty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przodu nie zawsze zbadasz. Czasem wyjdzie, że masz 70 np a amortyzator praktycznie już nie trzyma. Bywają takie przypadki. Moje amorki przód mają około 65% na stacji, gdzie są od nowości 12.98 oraz przy nacisku na auto dość wyraźnie czuć mocny przechył gdzie z tyłu to nie występuje.
Opublikowano
U 45%, ale na dodatek opony wyząbkowane... także raczej i tak jestem zmuszony wymienić. Na tyle mam za dużą różnicę także leci komplet... A co powiedzie o firmie KYB ? Dużo mechaników poleca. Wiadomo że Sachs to niemiecka firma, ale ta KYB to niby japoniec z najwyższej półki.
Opublikowano
Kayaba mam na tył i rzeczywiście mogę polecić. Rok już jeżdżę bez problemowo co myślę dobrze o nich świadczy. Od nowości praktycznie nie straciły nic z swoich właściwości, tfu tfu tfu odpukać. :8)
Opublikowano

kolejność następująca co do jakości:

 

nr 1 SACHS

nr 2 BILSTEIN

nr 3 KAYABA

 

Wszystkie wyżej wymienione posłużą bardzo długo.

Ja osobiście w tamtym roku Sachsy wszystkie cztery zamontowałem (dwa przednie były wylane i nie odbijały - jeszcze fabryczne a z tyłu były Monroe z których jeden zablokował się na amen ).

 

Koniecznie weź osłony i odboje do zestawu - przednich poduszek bym nie ruszał ale tylne koniecznie wymień tylko nie na jakieś BOGE bo mi takie wyskoczyły po 10tys i musiałem zmieniać

gg5553463
Opublikowano
Dlaczego przednich poduszek byś nie ruszał ? Jeżeli są fabryczne to jak najbardziej zaleca się je wymienić. 160 zł za dwie poduszki to mało w porównaniu z tym, jak mu padnie którąś podczas eksploatacji i będzie musiał ponownie ściągać amortyzator a jak wiadomo warsztaty sobie za to różnie liczą.
Opublikowano

nie ruszałbym ponieważ nie kupisz już takich jak były montowane - chodzi o jakość

przednie poduszki rzadko kiedy się zużywają i jeżeli nie ma na nich jakichś luzów lub innych dolegliwości to bym je zostawił - nowe nie wytrzymają już tyle co oryginały.

Mam podejrzenia że te nowe prędzej padną jak te co teraz ma :)

 

No chyba że naprawdę są już w marnym stanie - wtedy wymieniać i to koniecznie :cool2:

Ja mam przednie poduchy amorów jeszcze z fabryki.

gg5553463
Opublikowano
Serio uważasz, że nowe z ASO będą takie słabe? Mógłbyś jakoś poprzeć tą tezę? Tak z ciekawości ;)
Opublikowano
Nikt tutaj nie mówi o ASO. Trzeba zrobić w miarę tanio, a dobrze. Jak bym miał jechać do ASO to bym nie szukał porad na forum :P
Opublikowano
Uważasz, że Lemforder padnie szybciej niż ta poduszka co siedzi jeszcze fabrycznie ? Myślę, że musiałeś się zrazić na tanich zamiennikach. Dobre markowe zamienniki to części często montowane na pierwszy montaż. No ale każdy może mieć swoją opinie.
Opublikowano
Ano tak z opiniami jest.Lemforder,niby ok.Lecz poczytajmy gdzie fabryka,i nagle....................Brazylia.Cholera wie.Bardziej byłbym spokojny czytając Lemforder Germany.Ale nie muszę mieć racji.
Opublikowano
Dopowiem coś w kwestii amortyzatorów. Tak jak wspominałem przodu nie zawsze zbadasz. Na stacji diagnostycznej wychodziły mi bardzo dobre wyniki i co się okazało dziś po zdjęciu amorków ? Jeden (fabryczny!) dobrze chodzi bez zastrzeżeń a drugi w ogóle nie odbijał. Jedna poduszka nadawała się do śmieci. Ogólnie po zabiegu wymiany tulejek, amorków przód oraz sprężyny pro kit auto w końcu jest sztywne i prowadzi się jak marzenie-zabieg polecam. Pozdrawiam :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Finalnie zdecydowałem się jednak na blisteiny.

Moje obecne były totalnie wykończone, po demontażu w ogolę nie odbijały :)

Mam do was tylko małe pytanko.

Wziąłem się sam za wymianę amorków. Tył banalnie prosty 15-20 min i zrobione.

Z przodem się trochę pobawiłem ale się udało.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Prawa strona wahacza, odgięła mi się dość solidnie i bez problemu mogłem ściągnąć amortyzator.

Z lewą stroną miałem trochę trudniej, ponieważ wahacz nie chciał się opuścić do takiego samego poziomu jak z prawej strony i miałem trochę problemy z wydobyciem amora.

To jest normalne, że miałem DOŚĆ sporą różnice między lewą a prawą stroną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.