Skocz do zawartości

BMW e39 2.0 lpg zapowietrzony uklad??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem posiadaczem e39 z 96 roku 2.0 z sekwencja na manualnych nawiewach, a wiec tak z autem bylo wszystko okej do chwili gdy nie uderzylem w zajaca zatrzymalem sie i zauwazylem ze cieknie plyn z chlodnicy od razu zgasilem auto i odholowalem do domu, po tygodniu zabralem sie za wymiane, kupilem uzywke chlodnice poskladalem wszystko nalalem plynu odpalilem i przy odpowietrzaniu urwalo mi kolo od pompy wspomagania i tym samym pasek , wiec kupilem kolo pasek znowu poskladalem i odpalam nie widac wogole strumienia w chlodnicy przy 3 tys leciutko plynie wiec mysle ze wymienie jeszcze pompe wody , wiec kupilem zalozylem i wraz jest to samo, dzisiaj kupilem chlodnice nowke i nadal ten sam problem dodam ze auto jak sie nagrzeje to wyrzuca plyn gdy uciskam waz gorny to z odpowietrznika leci tylko powietrze nie plyn , odpowietrzalem juz na 100 roznych sposobow dostepnych w internecie robilem wszystko krok po kroku i nic dodam ze wskazowka caly czas jest w pionie ani razu sie nie wychylila raz jedna bmw mi sie przegrzala i teraz jestem na to jakis uczulony prosze o jakies sugestie bo brakuje mi juz pomyslow pozdrawiam.
Opublikowano
Z górki odpowietrzać? To jakaś nowa teoria? Jakie ma uzasadnienie?

 

nie z górki tylko pod górke i uzasadnienie jest proste, chłodnica jest z przodu i odpowietrzniki, silnik z tylu, wlewając płyn wleci do bloku więcej, tez tak zawsze robie i jest git

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Kupilemm jeszcze jedna chlodnice i jest to samo , dokladnie czytalem wszystkie tematy z odpowietrzaniem!! teraz gdy zimny jest wszystko okej strumien jest okej w chlodnicy ale gdy temperatura idzie w gore to zaczyna plyn wyrzucac i waz gorny robi sie po prostu pusty tak samo po drugiej stronie na dole waz jest pusty odkrecam odpowietrzniki i leci gorace powietrze co robic,?? przed wypadkiem wszystko bylo okej dodam ze nawet jak w wezach jest same powietrze to bunia trzyma kreske w pionie i nawet nie drgnie! odpowietrzalem tez na podniesionym samochodzie i bez skutku!
Opublikowano
podnosze auto Odkrecam odpowietrzniki wlaczam zaplon dmuchawa na cieplo zalewam do konca az poleci plyn z odpowietrznikow zakrecam pompuje weze co jakis czas odkrecam odpowietrzniki i zakrecam i dalej gdy jak uciskam weze leci strumien bez babli to zakrecam odpowietrznii korek otwarty odpalam auto trzymam na 1500obrotow i co jakis czas uciskam weze i odkrecam odpowietrzniki az do czasu wyrzucania plynu chlodnica cala ciepla weze wszystkie cieple.
Opublikowano

wyczytalem na internecie takie cos "Ja robię to na zgaszonym silniku.

Najlepiej (w przypadku braku górki z postu StraHu) podnieść na lewarku lewy przód auta, przekręcić kluczyk na zapłon (aby pozapalały się kontrolki.) ogrzewanie full ciepło ustawić.

Odkręcamy odpowietrznik na wężu/termostacie i chłodnicy, lejemy płyn aż zacznie się wylewać bez bąbli odpowietrznikiem wąż/termostat. Zakręcamy ten odpowietrznik, opuszczamy auto, lejemy płyn (jeżeli jest taka potrzeba), aż z odpowietrznika przy chłodnicy przestaną lecieć bąble.

Gwarantuje że taki sposób zalewania płynu odpowietrzy układ." zrobilem tak i bylo wszystko okej chodzil przez 15 min na 1500obrotow weze chlodnica wszystkom cieple gorace i nagle poszla temperatura do gory i jak zgasilem to na obudowie termostatu syczalo . wisko sie nie zalaczylo czy mam to jeszcze do wymiany czy to uszczelka?? w plynie nie ma sladu oleju pod korkiem i na bagnecie rowniez, przejechalem 40km i nawet wskazowka z apolowe nie drgnela ale po jezdzie plyn jest jakies 5 cm pod korkiem i weze sa tak jakby puste ;/

Opublikowano

Robisz z testem nr 7? Temp nagle skoczyła czy stopniowo szła do góry? Przelew miałeś cały czas jak po zalaniu i odpowietrzeniu odpaliłeś silnik?

Ogrzewanie działa jak nalezynależy?

Termostat się otworzył? Chłodnica gorąca jest na calecałej powierzchni przy temperaturze roboczej?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Żadne podnoszenie lewarkiem, odpowitrzanie na zgaszonym, czy z górki - przy gazie to nie działa.

 

Zrób dokładnie tak:

Stań pod górkę! Nie chce mi się wierzyć, że nie masz górki gdzieś niedaleko i na lewarku chcesz go podnosić. :duh:

Odkręć oba odpowietrzniki i korek chłodnicy.

Zalej do przelania przy termostacie.

Ogrzewanie na max temp i nawiew na połowę może być.

Odpalasz czekasz, możesz go trzymać na 1500 - 3000 obr.

W razie potrzeby dolewasz płynu.

Jak temp dojdzie do pionu czekaj jeszcze 5 min, ale jak puści bąble to znaczy, że duży obieg się otworzył i powinno wystarczyć.

 

Dolej płynu do przelana przy termostacie. Przegazuj go jeszcze trochę i w razie konieczności dolej jeszcze płynu.

Zakręć odpowietrznik przy termostacie.

Czynność powtórz dla odpowietrznika przy zbiorniczku.

Na koniec to samo przy korku od zbiorniczka. (Płyn ma być gorący - więc nie spiesz się z zakręcaniem po dolaniu i ma się przelewać w momencie zakręcania w każdym miejscu).

 

Na górce jeszcze go przegazu porządnie i poczekaj czy temperatura nie podnosi się. Jak ok to jazda testowa. Zrób ze 2 km na wyższych obrotach.

Jak temp rośnie to powtórz operację, widocznie gdzieś jeszcze było powietrze.

 

Jak jest ok to poczekaj aż ostygnie, najlepiej przez noc i sprawdzaj poziom poziom płynu kontrolnie przez parę dni.

 

Gotowe.

Opublikowano
Kolega wyżej dobrze pisze. Ja bym jednak najpierw zakrecil gaz przy butli i robił wszystko na pb. Jak będzie ok to zobaczyć czy na gazie nie zaczynają się problemy. Jak tak to reduktor puszcza bąki w uklad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.