Skocz do zawartości

[e60 535d] Wysoka temp. w okolicach turbin, trzaski blachy


spotpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Dziś spotkałem się z dziwnym problemem w mojej buni zakupionej w lutym.

Auto wzialem od znajomego, tak wiec wiem ze wszystko jest sprawne i nie oszukane.

Ale do sedna, dizś jadąc do pracy [jezdze 35km do pracy i raczej 85% trasa / 15% miasto]. Jechałem raczej spokojnie 90-110km/s, przy wyprzedaniu raz czy dwa do 150km/h ale bez szaleństw. Po dojechaniu do swiatel poczułem zapach gorącej blachy [tak mi się wydaje] w nawiewach, ale tylko w momencie gdy stałem na swiatłach i co jeszcze zauwazylem, że skrzynia zaczęła przeciągac obroty od zmiany do zmiany, mniej wiecej do 2tys obrotów/min. Z racji tego ze robie krótki postój w drodze postanowiłem najpierw zerknąć pod maske na chodzącym silniku, po czym zgasiłem i popatrzylem na zgaszonym. Cieplo biło z silnika po prawej stronie czyli od strony turbin. Słyszalem tez delikatne stukanie rozgrzanej blachy [normalne przy bardzo cieplym silniku, rowniez spod samochodu - myślę ze okolice wydechu mniej więcej pod silnikiem. Co dziwniejsze, odpalilem bunie ponownie i wszystko wróciło do normy, na parkingu w pracy tez delikatnie słychac było stkukotanie ale juz nie było tak gorąco w okolicach turbin, zapach zniknął a od ruszenia skrzynia przy delikatnym dodawaniu bgazu zmieniała biegi juz normalnie przy ok 1.5tys obrotow. Czy ktoś z Was drodzy forumowicze spotkał sie z taką przypadłoscią? Byłbym wdzieczny za jakiekolwiek informacje, bo juz po glowie chodzi mi mechanik bo szkoda zeby cos sie popsuło. Pozdrawiam Michał

BMW e60 2005r. 272KM chip - 315KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalał się DPF stąd ta temperatura. DPF jest zaraz za turbiną. Zgasiłeś silnik to przerwałeś proces wypalania i auto wróciło do normalnego trybu. Jak przerwiesz proces jeszcze kilka razy z rzędu DPF się zapcha. Gdy DPF się dopala auto zmienia biegi na wyższych obrotach i zmienia sterowanie silnikiem tak aby podnieść jego temperaturę zazwyczaj słychać wtedy także bardziej basowy dźwięk pracy silnika/wydechu. Gdy DPF się wypala nie powinno się gasić silnika tylko w miarę możliwości jechać ponad 60 km/h w manualu otrzymywać obroty ok 2 tyś obr (automat sam takie utrzymuje) i poczekać aż proces się zakończy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje slicznie za informacje, przegonie bunie po autostradzie na manualu w czwartek w takim badz razie, jak wywolac/spowodowac zalaczanie wypalania dpf? Ile km mniej wiecej trzeba jechac az proces sie skonczy, i rozumiem ze po zakonczeniu wypalania auto wroci do normy czyli silnik ostygnie a biegi zaczna wchodzic normalnie?

pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.