Skocz do zawartości

spotpl

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e60 535d Sedan

Osiągnięcia spotpl

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ogólnie chłodniczka spalin był wymieniana ok 3 lata temu, padła na autobahn'ie i kopciło niemiłosiernie :D Wymiana była na oryginał w serwisie. Ale to było ok 140kk km temu, tak więc warto ją sprawdzić, również kolektor, dpfa i oczywiście wtryski. Będę dawał znać jak tylko coś się dowiem :) Pozdrawiam Michał
  2. Był dzień kiedy zaczęła mi usilnie wypalać DPF'a, pojechałem sobie spokojnie 70km/h na sporcie 2100obrotów, myślałem że już wypaliła ale niestety nie :D Pociągnąłem ją dalej do 210-220 km/h po czym zwolniłem bo odczułem opór, wtedy poszedł dym z wydechu na postoju, zgasiłem silnik odpaliłem ponownie, dym nadal był ale po przejechaniu ok 1km już było wszystko OK. Jeśli chodzi o wtryski, była robiona diagnostyka w Bosh Service, wyszły 2 do wymiany, kupiłem regenerowane z ~Poznania, tzn mechanik u którego robie je zamówił. Po i przed wymianą miałem już problemy z drganiami silnika po odpaleniu ale teraz ewidentnie zaczęła kopcić. Niżej wstawię link nagrania z telefonu zrobiony na zimnym silniku po odstaniu kilku godzin. https://www.dropbox.com/s/r2krg7348pxp7sn/20180524_200632.mp4 Jesli chodzi o kopcenie powyżej 80km/h, nie zauważam niczego niepokojącego, auto pracuje jakby normalnie, dymu szczególnie nie zauważam podczas jazdy. DPF'a posiadam, był wypalany ale tylko z kompa (wymuszone wypalanie), będę chciał żeby mechanik do niego zajrzał ręcznie ze względu na to, że mam do wymiany rurę elastyczną, która uszkodziła się po oberwaniu obejmy wydechu. Jest jeszcze jedna sprawa, która mnie niepokoi i może być połączona z tym problemem, mianowicie jak odkręcam korek wlewu oleju na pracującym silniku, słychać oczywiście klekotanie pompy Vacum, ale również wyczuwam spaliny (na moje oko to spaliny) i wydostaje się dym z silnika, i chyba nie są to typowe opary rozgrzanego silnika. pozdrawiam Michał.
  3. W tym sęk że płynu ubywa znikome ilości albo nawet wcale. Dymienie występuje tylko po odstaniu i wtedy również silnik nie równo pracuje... Kolejna sprawa że wydech jest czarny wiec wskazuje to na olej. Turbiny niebawem pójdą na sprawdzenie. Pozdrawiam Michał
  4. Witam drodzy forumowicze. Piszę dziś do Was ponieważ od jakiegoś czasu borykam się z problemami w mojej buni. Wszystko zaczęło się ok 2 miesiące temu, kiedy podczas jazdy poczułem zapach oleju w kabinie, po zatrzymaniu zobaczyłem dym spod maski. Po sprawdzeniu auta do wymiany poszły 2 wtryski (reszta książkowe wartości, diagnoza odbyła się w autoryzowanym serwisie Bosh'a). Zostały poprawnie wymienione, zaprogramowane itd. Do wymiany również była uszczelka pod pokrywą zaworów, tam z tego co obserwuje wyciekał olej pod wpływem ciśnienia i wyciekał do komory silnika - na kolektor wydechowy co skutkowało dymem spod maski. Teraz ubytku oleju nie zauważam, jak i również innych płynów. Komora co prawda będzie do mycia ale muszę do końca naprawić auto aby zabrać się za detailing i mycie komory. Teraz do sedna. Podczas testów auta rozpędziłem się do ok 230km/h ale pierwszy raz od 3 lat jak je posiadam odczułem pewien opór w przedziale między 210-230. Zawsze spokojnie szła równo do ok 260km/h (chip + zdjęty kaganiec). Podczas tego przelotu zatrzymałem się na poboczu i z wydechu poleciał siwy/niebieski dym, który osadził się na całym wydechu (wewnątrz). Zgasiłem auto, odpaliłem ponownie i po przejechaniu kawałka, dymu już nie było. Auto po nocy jak odpalam delikatnie faluje na obrotach, nierówno pracuje przez około 30s po czym się uspokaja, podczas tego szarpania z wydechu wydobywa się jakby niebieskawy dymek. Po uspokojeniu się pracy silnika, wszystko wraca do normy. Zauważyłem również że turbo zaczęło głośniej pracować (chyba jedna z dwóch). W planach mam sprawdzenie kompresji i pełną diagnozę turbin, ale dziś podrzucono mi temat pękniętego kolektora, ponoć może się tam dostawać odrobina płynu chłodniczego i przez to lekkie szarpania i nierówna praca po odpaleniu silnika, po czym się uspokaja. Czy ktoś z forumowiczów miał podobne objawy i doświadczenia? Z góry przepraszam jeśli post o podobnej tematyce pojawił się już na forum, jednak nic konkretnego pokrywającego się z moim problemem nie odnalazłem. Pozdrawiam Michał
  5. Witam jeszcze raz drodzy Forumowicze. Tak więc wiekszość problemów juz za mną :) Jestem po wymianie akumulatora oraz po regeneracji alternatora. Zauważalna różnica w pracy, komputer na desce w ukrytym menu pod pozycją 9 pokazuje ładowanie i wcześniej przed regeneracją mialem skoki niesamowite, np przy dodawaniu gazu było 14,9V do 15.1-15,5V. Puszczalem gaz spadało do 14.6-14.7 Teraz po naprawie a raczej regeneracji mam stabilne 14.8 jak chwile postoje a jak dodam gaz mam stabilne 14.8-15V. Jest zawyżone niestety ale po podpięciu do komputera jeszcze mam takie błędy z 2 innych komputerów: 1. Kody usterek: 59156 CAN-BUS - Brak lub nieprawidłowy sygnał napięcia akumulatora 2. (inny komputer) 4A47 Inteligentny czujnik akumulatora - Błąd Oczywiście wszystko wskazuje na czujnik zlokalizowany w bagażniku na klemie ujemnej czyli IBS. Pytanie moje jest takie czy to on może powodować podwyższone napięcia, oraz czy jeśli go wymienie to czy powinno wszystko wrócic do równowagi :) Pozdrawiam Michał i z góry dziekuje za pomoc.
  6. Witam serdecznie, chciałem podrążyć temat akumulatora, bo juz właściwie ze wszystkim się uporałem. Wymieniłem akumulator na Bosch Silver S5A 95ah 850ah, czyli raczej z najwyższej półki, zrobiłem adaptację przez inpę, niestety nie udało mi się zmienic wartości dla komputera i zostało 90ah czyli tak jak oryginał. Dzis miałem dziwną sprawe ponieważ przy 220km/h głosniki zaczęły buczeć, wszedłem w ukryte menu i sprawdziłem napięcie akumulatora, okazało się że podczas jazdy jest w granicach 14.7 ale niestety dochodzi momentami do 15.1V. Jak auto zgasiłem chwile postałem pokazało mi 12.7V. I teraz pytanie czy to oznacza uszkodzony alternator a raczej regulator napięcia czy może czujnik IPS, który może podawać złe informacje do komputera? Pozdrawiam Michał
  7. Tak więc Logic 7 juz założony w 89% jeszcze tył boki, czekam na BMWStore jak doslą maskownice. Teraz drodzy forumowicze stoje przed zakupem aku, zamowilem BOSCH SILVER S5A 95ah 850a, dziś Panowie z Brzezin wykazali się pełnym profesjonalizmem i zrobili mi również adaptacje, jednak wtedy miał być 90ah 900a. Plany sie zmieniły i szukam kogoś kto by mi podesłał krok po kroku jak zaadaptować aku i zmienic wartości zeby komp miał nowy akumulator. Jest kilka opisów w necie, niestety ja co do inpy jestem lekki laik i potrzebowałbym zrozumienia i wytłumaczenia step by step :) Byłby ktoś tak miły? Pozdrawiam Michał
  8. Witam serdecznie. Czy ma ktoś doświadczenia z podłączaniem głośników w tylnych poczkach w e60? Pytam ponieważ podpiąłem juz całego logic'a poza tyłem w drzwiach, zamowiłem juz kratki w BMW i będę się zabierał niebawem i za tą sprawe. Dociągniętą oczywiście mam juz wiązke, teraz czekam na szkielet kratek, żeby precyzyjnie wyciąć prastiki z tapicerki i wpasować je w skóre :)
  9. Wiem, pamiętam o adaptacji, jeszcze de facto nie wiem jak to zrobic ale wszystko powoli :D najpierw zacznę od wymiany aku i skończeniu logic'a :)
  10. Jesli chodzi o kompa to mam znajomy zaklad mechaniki i podpinam sobie mega macs 42 za darmo kiedy chce wiec nie ma problemu, sprawdze to. Dziś sprawdziłem akumulator, na postoju i zgaszonym aucie ma 12.3V ale gdy odpalam auto idzie pod 14.8 a po jakims krotkim czasie wsrasta do 15- 15.1 czyli najprawdopodobniej akumulator. Elektronik sprawdzał, otwierał aku i w srodku jest prawie całkowicie suchy, kolejna sprawa robił jakiś chory test, zwierał kluczem do kół + z - co powodowało jak to nazwał jakoś z wybuchami i stwierdził ze akumulator juz jest na 100% uszkodzony. Kupie nowy w środę, sprawdzę wtedy. Podłączyłem inny 85ah 800ah i napiecie podczas pracy było około 14.7 wiec wygląda, że jedna sprawa juz zdiagnozowana. Czujnik poduchy w drzwiach sprawdzę przy robieniu głośników u Panów w Brzezinach, którzy będą kończyli mi instalację Logic'a 7 i programowali. Czujnik jakości powietrza wymienię w najbliższym czasie. Pozostaje niewyjaśniony 1. Kod usterki: 57860 :) Ktoś mógłby cos zasugerować? :)
  11. Witam, dziekuje za odpowiedz. Błędy skasowałem już po robotach lakierników zostały te które opisałem 1. Kod usterki: 57860 - tego niestety nie umiem zdiagnozować i nie odnalazłem nigdzie w internecie na jego temat nic 2. Kod usterki: 37839 - Czujnik uderzenia drzwi z przodu po prawej - nieprawidłowa funkcja. Tutaj chciałbym go tylko zlokalizować i powinienem sobie z nim poradzić. 3. Kod usterki: 40020 - Czujnik jakości powietrza - nieprawidłowa funkcja - tak AUC niebawem wezmęt się za wymiane a raczje kupno bo wymiana to nie problem. 4. Kod usterki: 59165 - CAN-BUS - Brak lub nieprawidłowy sygnał napięcia akumulatora 5. Kod usterki: 19015 - Czujnik akumulatora - nieprawidłowe działanie, Tutaj postaram się kupić nową baterię ale niestety sklep do którego chciałem jechać dziś nie pracuje więc dopiero w środe :) Pozdrawiam Michał
  12. Witam serdecznie. Drodzy użytkownicy forum, mam mały problem po malowaniu i wstępnych pracach związanych z nagłośnieniem w mojej e60 na Logic 7 Zacznę od tego, że auto nie miało żadnego wypadku, po prostu rzucono w niego cegłą, ucierpiała boczna szyba, listwa chrom, od pasażera, dach oraz klapa i tylni zderzak. Jednocześnie podjąłem decyzje o malowaniu zderzaka przód, maski i błotników i chodziło o odpryski. Aby pozbyć się komentarzy typu cały samochód pomalowany itd dopowiem, że idzie do Auto Spa i będzie korekta, pranie środka, zabezpieczanie plastików oraz pranie i konserwacja skór z renowacją fotela kierowcy. Kolejna rzecz, która została zrobiona to wygłuszenie auta (wszystkie drzwi + klapa bagażnika oraz tyle błotniki). Położona została nowa wiązka od wszystkich głośników i doprowadzona do wzmacniacza, który docelowo będzie w oryginalnym miejscu w lewym boku bagażnika. Zostanie jeszcze światłowód i programowanie ale to juz zrobią Panowie z Retrofit w Brzezinach koło Łodzi. I teraz do sedna. Po robotach lakiernikowi padł akumulator, stwierdził, że jest do wymiany, wiec tego dokonam jutro, ale po całych zabawach mam kilka błędów z którymi nie mogę sobie poradzić i chcę się upewnić. Poniżej podam kolejno każdy jeden wraz z informacją o ile była dostępna pod komputerem i prosiłbym o pomoc w ich rozwiązaniu przez osoby mądrzejsze ode mnie :) 1. Kod usterki: 57860 - niestety komputer nie pokazał żadnej informacji na temat tego błędu, google również mi nie pomogły. 2. Kod usterki: 37839 - Czujnik uderzenia drzwi z przodu po prawej - nieprawidłowa funkcja. Rozumiem, że to problem z czujnikiem w przednich drzwiach pasażera, ale mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie on dokładnie jest? 3. Kod usterki: 40020 - Czujnik jakości powietrza - nieprawidłowa funkcja - rozumiem, że chodzi o czujnik tzw "smrodu" odpowiedzialny za auto zamknięty obieg i znajduje się on przy filtrze powietrza pod maską, czy jest on do wymiany czy można go jakoś wyczyścić itd? 4. Kod usterki: 59165 - CAN-BUS - Brak lub nieprawidłowy sygnał napięcia akumulatora - tutaj podejrzewam, że chodzi o sam akumulator i jutro go wymienię najprawdopodobniej, podpowie mi ktoś, jak sprawdzić ewentualnie mój aktualny akumulator? Czy wystarczy podpiąć miernik? Kiedyś jakiś program pokazywał mi chyba mniejsze napięcie niż 12V i wtedy mnie juz to zastanowiło 5. Kod usterki: 19015 - Czujnik akumulatora - nieprawidłowe działanie, sprawdziłem podpięcie "inteligętnego akumulatora przy klemach i tam wygląda, że jest wszystko OK. No to tyle, jeśli ktokolwiek byłby tak miły i pomógł mi z problemami, będe wdzięczny. Pozdrawiam Michał
  13. Witam serdecznie. Chcialem rowniez zakodowac swiatla dzienne w mojej buni e60 2005, xenony skrętne ale mam pewien problem. Po wykonaniu czynnosci w edit profile, wczytuje engine a nastepnie wybieram modul [do wyboru mam tylko LMA], jednakze po wybraniu CODIERDATEN_LESEN i execute job wyskakuje mi blad. Czy ktos mogłby mi dokladnie powiedziec jakiego modułu muszę szukac w mojej e60 535d? Docelowo chce zgasic swiatła xenonowe w dzien, zapalic dlugie na 26% oraz zgasic swiatla tylnie w dzien. Dalej bede sie bawil w zamykanie syzberdachu wdy pada oraz automatycznego wlaczania wycieraczek po uruchomieniu silnika [tego ostatniego nie moge znalezc i nie wiem czy to mozliwe] Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc :)
  14. Dziekuje slicznie za informacje, przegonie bunie po autostradzie na manualu w czwartek w takim badz razie, jak wywolac/spowodowac zalaczanie wypalania dpf? Ile km mniej wiecej trzeba jechac az proces sie skonczy, i rozumiem ze po zakonczeniu wypalania auto wroci do normy czyli silnik ostygnie a biegi zaczna wchodzic normalnie? pozdrawiam Michał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.