Skocz do zawartości

[e60 535d] Wysoka temp. w okolicach turbin, trzaski blachy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Dziś spotkałem się z dziwnym problemem w mojej buni zakupionej w lutym.

Auto wzialem od znajomego, tak wiec wiem ze wszystko jest sprawne i nie oszukane.

Ale do sedna, dizś jadąc do pracy [jezdze 35km do pracy i raczej 85% trasa / 15% miasto]. Jechałem raczej spokojnie 90-110km/s, przy wyprzedaniu raz czy dwa do 150km/h ale bez szaleństw. Po dojechaniu do swiatel poczułem zapach gorącej blachy [tak mi się wydaje] w nawiewach, ale tylko w momencie gdy stałem na swiatłach i co jeszcze zauwazylem, że skrzynia zaczęła przeciągac obroty od zmiany do zmiany, mniej wiecej do 2tys obrotów/min. Z racji tego ze robie krótki postój w drodze postanowiłem najpierw zerknąć pod maske na chodzącym silniku, po czym zgasiłem i popatrzylem na zgaszonym. Cieplo biło z silnika po prawej stronie czyli od strony turbin. Słyszalem tez delikatne stukanie rozgrzanej blachy [normalne przy bardzo cieplym silniku, rowniez spod samochodu - myślę ze okolice wydechu mniej więcej pod silnikiem. Co dziwniejsze, odpalilem bunie ponownie i wszystko wróciło do normy, na parkingu w pracy tez delikatnie słychac było stkukotanie ale juz nie było tak gorąco w okolicach turbin, zapach zniknął a od ruszenia skrzynia przy delikatnym dodawaniu bgazu zmieniała biegi juz normalnie przy ok 1.5tys obrotow. Czy ktoś z Was drodzy forumowicze spotkał sie z taką przypadłoscią? Byłbym wdzieczny za jakiekolwiek informacje, bo juz po glowie chodzi mi mechanik bo szkoda zeby cos sie popsuło. Pozdrawiam Michał

BMW e60 2005r. 272KM chip - 315KM.

Opublikowano
Wypalał się DPF stąd ta temperatura. DPF jest zaraz za turbiną. Zgasiłeś silnik to przerwałeś proces wypalania i auto wróciło do normalnego trybu. Jak przerwiesz proces jeszcze kilka razy z rzędu DPF się zapcha. Gdy DPF się dopala auto zmienia biegi na wyższych obrotach i zmienia sterowanie silnikiem tak aby podnieść jego temperaturę zazwyczaj słychać wtedy także bardziej basowy dźwięk pracy silnika/wydechu. Gdy DPF się wypala nie powinno się gasić silnika tylko w miarę możliwości jechać ponad 60 km/h w manualu otrzymywać obroty ok 2 tyś obr (automat sam takie utrzymuje) i poczekać aż proces się zakończy.
Opublikowano

Dziekuje slicznie za informacje, przegonie bunie po autostradzie na manualu w czwartek w takim badz razie, jak wywolac/spowodowac zalaczanie wypalania dpf? Ile km mniej wiecej trzeba jechac az proces sie skonczy, i rozumiem ze po zakonczeniu wypalania auto wroci do normy czyli silnik ostygnie a biegi zaczna wchodzic normalnie?

pozdrawiam Michał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.