Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od dłuższego czasu walcze z nierówna praca silnika i olbrzymim spalaniem w mojej 318 IS z 92 roku. Mam tylko benzyne. Ostatnio bylem na kosztownej diagnostyce na kompach BMW. Komp wykazal tylko uszkodzony TPS, ktory sam przeczyszczalem bo mialem do niego rozne zarzuty. Teraz wymienilm ten czujnik przepustnicy. Widac poprawe np na tym, ze nie ma falowania obrotow i jak powiedzmy jade se na 3 biegu i puszcze gaz to nie szarpie tak jak szarpal tylko plynnie na obroty se wchodzi. Ale (zawsze musi byc to cholerne ale :/ ) nadal po wydaniu ponad 1000 zł na mechanikow czuje ze na wolnych obrotach silnik drzy dziwnie i jak czasem sie pojezdzi i zwolni na swiatlach to slychac jak lekk dyszy. No i najwazniejsze ze spalaniem zero poprawy. Przejechalem 40 km i okolo 5 l z baku zniklo a jechalem naprawde lekko. Do tego jeszcze auto jakby zamulone troche sie wydaje. Wiem juz ze raczej sprawa nie siedzi w elektronice bo jak pisalem bylem na kosztownej diagnozie komputerowej na kompach bmw i tylko pokazalo tps. A tego juz wymienilem. Kicha ogolnie. Kapusta na naprawy juz mi sie skonczyla nie wiem co robic moze pojade do gostka do Slupska se podmienic kompa i przeplywke i pojezdzic na takiem, ale ehhh. Juz mnostwo razy pisalem pod tym tematem ale napisze jeszcze raz. Co jeszcze moze byc przyczyna taiego zachowania. Czy rozrząd rozregulowany moze miec takie dzialanie? Czy jeszcze mozna sprawdzic jakies czujniki? Jezeli chodzi o badanie kompem to tak jak mowilem komp BMW nic ne pokazywlam procz tego czyjnika TPS a juz go wymienilem.

 

A z tym spalaniem to masakra jak mialem rozwalony ten tps i odlaczony krokowiec (nie mialem wolnych obrotow) to spalanie bylo normalnie mniejsze niz teraz jak mam zalozony nowy tps i podlaczony krokowy. Jeszcze tylko nie sprawdzalem przeplywomierza, moze on tez ma jakies podobne objawy?

Opublikowano
A na badaniu na kompie nie wykazalo jakis problemow z sonda lambda? U mnie jak sie kopala to spalanie rowniez bylo wysokie tylko do tego starsznie ja dlawilo. Jak sie okazalo w gniazdach przy lambdzie byla woda. Nie wiem czy u ciebie jest to samo ale sprawdz sobie ta lambde. PZDR
Opublikowano
Wlasnie chyba pojade do ziomka co czesciami hadluje podminie kompa i zobacze. bo juz kopletnie nic nie wiem. Kurde 16 l / 100 km , jak mialem rozwalony tps i jezdzilem z odlaczonym krokowcem bylo mniej.
Opublikowano
Jak masz taka mozliwosc to sprubuj i zobaczysz czy sie cos poprawi. Moj mechanik mowil ze czasem sie zdarzaja usterki kompa ale nadmienil ze bardzo bardzo zadko. Jak podmienisz to napisz czy sie poprawilo. PZDR
Opublikowano
A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Na kompie tego nie wykaże bo jest to wartość nieelektryczna. Może jest gdzieś zagnieciony przewód powrotny do zbiornika? A drożnośc układu wydechowego? Może coś jest zapchane?
Opublikowano
Cis paliwa nie sprawdzalem. A wydech raczej ok, tylko malenka dziurka w koncowce tlumika, ale to raczej nie rzutuje. Wogole jeden spec mnie zapewnial ze to zapchany kat to go wycielem i wlozylem strumienice i nic. I mowie mialem tak ze byl juz zwawy jak z odlaczonym krokowym jezdzilem i nie mialem wolnych obrotow. Cholera juz wie.
Opublikowano
Moze silniczek krokowy sie zacina? Czyscil go jakis mechanik? To moze byc przyczyna nierownych obrotow. Kurde widze ze masz taka sytuacje jak ja. Problem z dobrym mechanikiem, kazdy do ktorego pojedziesz stawia inna diagnoze ktora kosztuje. Sluchajac ich mozna caly samochod wymienic. Narazie jak mozesz to ja bym ci proponowal sprawdzic tego kompa bo ( oby nie ) moze on byc cala przyczyna tych nieszczesc. POZDRO
Opublikowano
Tak zrobie sprawdze kompa. A najlepsze ze do tej pory na eliminacje tej usterki wyadlem ponad 1500 zł na roznych mechanikow ( w tym niby specow od BMW) a ciagle to samo. Najgorsze ze juz nie mam chajcu na naprawy. I tak sie konczy moja przygoda z BMW. :( Mam go juz ponad pol roku i nigdy jeszcze nie jechalem w pelni sprawnym autem :( i ciagle pali cholernie benzyny .
Opublikowano

Jeszcze o jednej waznej rzeczy zapomnialem napisac. otoz jak mam wszystkie elementy podlaczone to komp wyswietlal na diagnostyce jeszcze jeden blad.

Przy ok 4200 obr - koncowka mocy, odcina silnik jakby to byl koniec jego zakresu. jak mialem odlaczony silnik krokowy to byl luz po powyzej 4 tys ladnie szedl. Teraz jest kicha, blokuje sie. Na co to moze wskazywac. Czy tylko komp??

Opublikowano

Ja miałem tak że tez duzo mi palił obroty falowały i wszystko sprawdzalem byłem kilka razy na badaniu komputerowym i wychodziło że wszystko ok. Dopiero podmieniłem komputer od silnika od znajomego i okazało się że wszystko ok. Także usterka komputera może nie wyjść na badaniu w warsztacie. Ja mam 1.6 m40.

Aby sprawdzić kompa musisz go podmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.