Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Do osób nastawionych sceptycznie do "ofensywy BMW" w Polsce:

Podawanie argumentów, że osłabi to prestiż marki ( z założenia przeznaczonej dla biznesmenów), jest gruba przesadą, czy rozumując w ten sposób można przypuszczać, że biznesmeni, którzy stwierdzą, że wizerunek marki się zbyt upowszednił, że auta są za bardzo dostępne dla szerszej rzeszy entuzjastów, a nie tylko dla elity przesiądzie się do czegoś mniej znajomego na naszym rynku (tylko, dlatego?

Grubo się mylisz :nienie: , nic nie wiesz o budowaniu marki, niby dlaczego mówimy "Marka BMW" a nie "firma BMW". Zastanów się co przesądza, że dany produkt jest markowy. W skrucie jest to produkt znany dla większości, wyjąktowy (pod różnymi względami) i niedostępny dla wszystkich. Forum te świadczy i tym, że MARKA BMW jest coraz bardziej popuarna, a ilość sprzedawanych używanych besiek sprawia, że coraz więcej osób je posiada (po prostu są tańsze). Ale ile osób na tym forum posiada nowe BMW prosto z salonu, zapewne mały odsetek. Świadczy to o tym, że nowe BMW nabywają biznesmeni lub osoby z dorobkiem. Wyobraź sobie sytuację, w której zaledwie paru VIPów przed zakupem kolejnego nowego samochodu pomyśli sobie: "BMW to taki normalny samochód, kupię sobie ......". Jest to niewyobrażala strata dla koncernu BMW :duh: . Jestem zdania, że marki BMW nie trzeba relkamować. Jeśli chcą zwiększyć sprzedaż w Polsce, to niech pracują nad wizerunkiem marki, ale innymi sposobami niż przez ogólną reklamę :naughty: . Może to wpłynąć na krótkotrwały wzrost sprzedaży, ale w dłuższym pezedziale czasu jest to nie opłacalne.

Jeśli ktokolwiek z BMW Polska czyta te nasze posty, ktoś odpowiedzialny, za image marki w Polsce, powinien zastanowić się, co zrobić, żeby o wiele większa ilość ludzi było stać na serwisowanie aut w autoryzowanych stacjach BMW. Przecież sprawne auto, serwisowane w dobrej stacji, to auto mniej awaryjne (może pozbylibyśmy się etykietki Będziesz Miał Wydatki), a dalej idąc skoro firma dba o dalszą eksploatację swojego produktu, to jest to naprawdę dobra firma, czyż nie?

No i właśnie o to chodzi w bobrym biznesie, bo znasz jakąś dobrą markę, która jednocześnie jest tania. Ogólnie przyjęło się, że jeśli coś jest drogie to musi być dobre, wyjątkowe i wiele firm to wykorzystuje (BMW jest wyjątkiem - jest naprawdę wyjątkowe), co ze społecznego punktu widzenia jest zjawiskiem negatywnym.

P.S. Napisałem to tylko i wyłącznie z wierności i miłości do BMW

Ale mogę się mylić, bo przecież nad tym myślą wielkie głowy BMW z działu marketingu

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano
Z drugiej strony kiedyś BMW było firmą, która nie musiała się reklamować. Myślę że reklama jest związana z bardzo małą sprzedażą samochodów w porównaniu z Audi/Mercedes. Tu jednak większy wpływ ma stylistyka samochodu niż reklama.

Bartku jakbys choć trochę znał sie na marketingu - wiedziałbyś, że najlepszy moment na reklamę produktu tu czas dobrej jego koniunktury.

U ludzi - laików ekonomicznych - panuje średniowieczny przesąd, że reklamuje się produkty, które się nie sprzedają co juz od dawna jest kompletną nieprawdą.

 

Pozdrawiam

http://img223.imageshack.us/img223/6755/633csi21nn.jpg
Opublikowano

Radzi sobie średnio w Polsce. Analizowałem segment aut luksusowych:

X5, 6er i 7er. Przedstawiam dane z mojej prezentacji na studiach dyplomowych oraz dla PIMu w maju 2006r.

 

Rynek aut luksusowych wzrosł od 2004 do 2005 r. o 28%.

X5 w 2005 r. w Polsce sprzedano 120 co było znaczącym spadkiem od 2004-169sztuk :!:

6er w 2005 r. 23szt., a w 2004 15.

7er w 2005 r. 32szt., a 2 2004 58. W tym roku trafiło duże zamówienie od Prezydenta na pancerną 7er za cenę ok 2 mln zł, więc może sytuacja będize wyglądać inaczej w 2006 r.

 

Liderem w 2005 r. były SUVy-75% rynku. Segment aut luksuwoych zdominowało Volvo XC90, gdyż sprzedało 458szt. :cool2:

 

Czemu tak jest?

Zmiany w podatkach. Obecnie nie można obliczyć VATu od zakupionego auta, dlatego większość osób kupuje samochody, jako osoby prywatne.

Dlatego też dominowały auta typu SUV w sprzedaży, gdyż posiadają homologację jako ciężarowo-osobowe. :twisted2:

 

Czemu BMW tak mało?

Chyba ze względu na cenę i polaryzację społeczeństwa. Jak masz wydać ponad 300 tys zł na BMW, to czemu nie kupić Porsche :?: Porsche rośnie mocno w siły, zwłaszcza sprzedaż modelu Cayene-w 2005 r. 187szt., a w 2004 r. 110szt->olbrzymi wzrost. Pamiętajmy o spadku w sprzedaży X5 w tym samym okresie.

 

Moje zdanie jest takie, że X5 wymaga jakiś zmian, trochę się postarzało i sprzedaż będzie maleć. Z drugiej strony, jak miałby tyle środków to wolałbym Porsche, bo jest bardziej eksluzywną marką i mniej spotykaną niż BMW.

 

Marketing?? To nie jego sprawa. Pierwsze to postrzeganie marki, wygląd i cena. Mówię o segmencie aut luksusowych.

 

Wg mnie BMW nie dogoni szybko MB w Polsce. Zobacz rynek taxówek. Tutaj dominją MB, ze względu na swoją niezawodność. Jakość BMW jest bdb, ale czy dorasta MB to nie wiem.

Co do Audi to nie miałem i nie wypowiadam się :mrgreen:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Ale ale... jak sie przedstawia sytuacja w klasie aut wyższej średniej i średniej klasy?
http://img223.imageshack.us/img223/6755/633csi21nn.jpg
Opublikowano
Zobacz rynek taxówek. Tutaj dominją MB, ze względu na swoją niezawodność.

bardziej chodzi o stereotyp zwany "beczką" tamto auto faktycznie było niezawodne, póxniejsze merce to już nie to samo, a i taksówkarze o tym wiedzą. Ja zauwazyłem, że jeszcze 2-3 lata temu nie było u nas taksówek BMW(miasto około 50tys ludzi). Teraz są, Wisła-Ustroń, jezeli ktoś tam był to mógł zauwazyć taksówki E32 w skórze (M30b35), E34, E39, E36 az sam byłem w szoku. Trwałosc samochodów BMW jest wydatnie skracana przez ludzi, którzy lubia sobiie poszaleć (bo jest czym). BMW stworzyło auto luksusowo-sportowe, co ciagnie się za tym autem do końca jego egzystencji. pzdr

Opublikowano

wezcie pod uwage ze jeep zaatakowal w tamtym roku nowym grand cherokee i jest to powazna alternatywa dla x5

 

nowe jeepy sa super, w podobnej cenie do x5, prawdziwe terenowki

zbudowane w opraciu o doswiadczenie mercedesa

 

ja bym zdecydowanie bral nowego jeepa za 240 tys niz x5 ktore kosztuje 20 tys wiecej i udaje terenowke

 

poza tym ten jeep jest naprawde ladny

 

x5 wybada bardzo blado przy nowym grandzie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Jeżeli chodzi o terenówkę to Pajero lub LandCruiser.

 

Co do Jeep'a to miałbyś ciężko w zakrętach, a X5 to inna klasa aut niż ww.

 

X5 ma dobrze zapinać na prostej i trzymać się w zakrętach. Jest to bardzo miły lansowóz, który fajnie pokonuje krawężniki i dziury, z którymi zwykła osobówka ma problemy.

 

Co do BMW, to i tak auta z lat 1995-2000 są bardziej awaryjne niż MB. Tylko cena wpływa że ludzie kupują je na taxi. Porównaj cenę E-klasy a e39.

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
A ja właśnie dzisiaj będąc z sierściuchami w lecznicy zobaczyłem ulotki z tej akcji:

 

www.zwierzakbezpiecznywpodrozy.pl

 

Jednym ze sponsorów jest BMW, fajny pomysł chłopaki mieli :cool2:

Prosze http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AH91&mospid=47296&btnr=82_1237&hg=82&fg=31

jest to już od dawna znane w BMW.

 

A co do awaryjności BMW z lat 90-tych to nie mam danych więc wierze na słowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.