Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś w końcu pojechałem na zbieżność i wyważanie kół. Trochę osłupiło mnie to co zobaczyłem. Nie wiem czy ktoś z was jeździł na tak nie wyważonych kołach :lol: stąd pewnie te rozwalone (już wymienione) łożysko. Trzeba było dołożyć pasek 80 gramowy. Majster od kół oczywiście to obszedł okręcając oponę na feldze i dokładając mniejsze obciążenie.

Do rzeczy.

Objawy przed wyważeniem i zbieżnością:

- drgania kierownicy oraz całej szoferki w zakresie 40-60 km/h

- ściąganie auta w lewo

- ponowne drgania kierownicy oraz szoferki przy prędkości 130 km/h+

 

Objawy po wyważeniu i zbieżności:

- co najważniejsze, auto jedzie jak po sznurku

- brak drgań przenoszących się na kierownicę i nadwozie przy 130 km/h+

- drgania kierownicy (ala parkinson) oraz odczucie jak by felga była krzywa bądź opona miała guza przy prędkości 50-80 km/h

 

chcę zaznaczyć, że byłem podczas wyważania/zbieżności. Felgi są proste, dobrze wyważone.

Chciał bym się dowiedzieć czym spowodowane są powyższe objawy. Miałem nadzieję, że już wszystko będzie ładnie i przyjemnie po wyważeniu i zbieżności. :| nadzieja matką głupich :/

czekam na sugestie. pozdrawiam

Opublikowano

może piasta krzywa któraś, może spróbuj jeszcze wyważyć koła bezpośrednio na aucie bez sciagania ich.

 

ewentualnie może któryś zacisk trzyma i tarcza zwichrowana i cały czas drży.

 

Proponuje jeszcze dobrze przyjrzeć się zawieszeniu.

szukam
Opublikowano

wiesz, jezeli kolo pokazywalo 80g, to jest juz jednak troche duzo.. czesto mamy takie problemy z Bentleyami, Lambo, Audi... czasami na prawde ciezko znalezc przyczyne... za zwyczaj kupuja nowe felgi i opony.. ale my tu nie mowimy o Bentleyu, wiec jezeli kola sa wywazone na 0g, to je wykluczmy.. polecam sprawdzic piasty. miales jakies przygody z kraweznikiem albo cos takiego ?

 

to moze byc tez chyba Maglownica... ktora ma po prostu jakies luzy ? nie jestem pewny, niech sie ktos inny wypowie na temat Maglownicy

Opublikowano

Co do piasty to niestety nie mam pewności i raczej musiał by obadać to ktoś z większym zakresem wiedzy niż moja.

Dziś ściągałem koła, musiałem wymienić łączniki drążka stabilizatora. Kręcąc łożyskiem zauważyłem, że pomiędzy tarczą a klockiem w pewny momencie zmniejsza się przestrzeń, na tyle że tarcza ociera o klocek. Rozumiem, że to zwichrowana tarcza, ale chyba nie na tyle żeby odczuwać jakikolwiek dyskomfort podczas jazdy.

wiesz, jezeli kolo pokazywalo 80g, to jest juz jednak troche duzo..

wiem ;) dla tego tak jak pisałem. Majster od wyważania obszedł to w ten sposób, że przekręcił oponę na feldze. Była widać gdzieś mocniej nalana i stąd te 80 gram.

 

Ja sam osobiście nie. Nie wiem jak poprzedni właściciel. Na rantach widać jakieś ślady ocierania, ale są to raczej otarcia o krawężnik. Na zimowych też nie ma jakiś szczególnych śladów.

Co do maglownicy to nie wiem :roll: na kierownicy nie ma ma luzów, a jak jest z drugiej strony tego nie jestem pewien

 

dzięki za zaangażowanie i szczere chęci :)

Opublikowano

mysle ze taka tarcze odczujesz podczas jazdy, prosciej bedzie jak sprawdzisz czy sie nasila przy hamowaniu :) a co do sprawdzenia piasty no to potrzeba urzadzenia do zmierzenia, albo ewentualnie mozna by winkiel albo linijke metalowa przylozyc, to bys moze zobaczyl jakis przeswit swiatla albo cos... Kolejna sprawa jest taka, ze moze jest syf pomiedzy tarcza a piasta ? sciagnij tarcze i wyczysc dokladnie piaste, tarcze najlepiej tez, zloz i wtedy zobacz efekty :) tylko nie pryskaj niczym na piaste, chyba ze masz spray woskowy to cieniutka warstwe mozna. a jezeli chodzi o przekrecanie opony na feldze, no to my tak wlasnie musimy przy bentleyach i tych innych Premium Cars robic... maszyne mamy co nam pokazuje dokladnie jak opone obrocic, a do tego nawet taki walek asfaltowy jest, i on sie dociska do kola... skomplikowane, wywazanie jednego kola minimum 20 minut ....

 

to zdjecie co masz u siebie w podpisie to twoja Bunia? Zaje**** fotka

Opublikowano
mysle ze taka tarcze odczujesz podczas jazdy, prosciej bedzie jak sprawdzisz czy sie nasila przy hamowaniu :) a co do sprawdzenia piasty no to potrzeba urzadzenia do zmierzenia, albo ewentualnie mozna by winkiel albo linijke metalowa przylozyc, to bys moze zobaczyl jakis przeswit swiatla albo cos... Kolejna sprawa jest taka, ze moze jest syf pomiedzy tarcza a piasta ? sciagnij tarcze i wyczysc dokladnie piaste, tarcze najlepiej tez, zloz i wtedy zobacz efekty :) tylko nie pryskaj niczym na piaste, chyba ze masz spray woskowy to cieniutka warstwe mozna. a jezeli chodzi o przekrecanie opony na feldze, no to my tak wlasnie musimy przy bentleyach i tych innych Premium Cars robic... maszyne mamy co nam pokazuje dokladnie jak opone obrocic, a do tego nawet taki walek asfaltowy jest, i on sie dociska do kola... skomplikowane, wywazanie jednego kola minimum 20 minut ....

 

to zdjecie co masz u siebie w podpisie to twoja Bunia? Zaje**** fotka

 

no właśnie podczas hamowania się nasila. Ale też nie zawsze :| nie wiem od czego to zależy :P Jutro wyciągnę profesjonalne narzędzie do mierzenia kątów, którym jest ekierka i posprawdzam :) No i dodatkowo wyczyszczę piastę pod tarczą.

A właśnie. Kilka dni temu miałem taką dziwną sytuację, właśnie na lewej przedniej osi. Jadę sobie spokojnie przepisowo, nagle mały stuk i zaczęło się tarcie, jak gdyby klocek hamulcowy pękł czy coś w tym stylu. Tarcie nasilało się wraz z długością przejazdu i po kolejnym małym stuku po jakichś 100 metrach samoczynnie przestało.

Ciekawą pracę masz swoją drogą :D u mnie wyważenie kompletu trwało 20 min :P no ale nie porównujmy samochodu klasy średniej z lat 90 do obecnych samochodów klasy premium :8)

 

w podpisie to niestety nie moje auto ;) stety niestety, nie wiem czy bym chciał jeździć takim drabinowozem. Zdaje się, że stoi na jakichś 18". Ponadto tak nisko zawieszony raczej na polskie drogi się nie nadaje. Cenię sobie komfort jazdy.

Staram się swoją betkę utrzymać raczej w oryginalnym "dizajnie", choć nie ukrywam, że bardzo mi się podoba akurat ten egzemplarz. W linku niżej masz ją w całek okazałości.

http://zoomwalls.com/bmw-m3-e36-car-hd-wallpaper/

 

tak na marginesie jak już prowadzimy tu ładny dialog dwustronny :P moje autko stoi na oryginalnych sprężynach i amorach. Prezentuje się identycznie jak te poniżej (chodzi mi tu o prześwity w nadkolach)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/1991-1996_BMW_318i_%28E36%29_sedan_%282011-04-02%29_01.jpg

CO ZROBIĆ najlepiej aby obniżyć ten potwornie optycznie podniesiony przód względem tyłu, tak aby na tylnej osi nic się nie zmieniło i żeby te prześwity między błotnikiem a oponą były miej więcej podobne

piss :)

Opublikowano

zmienic przednie sprezyny na takie -30/40.

Każde e36 ma coś takiego, nieważne czy zawias mpakiet czy nie, moj kombiak tak samo, tylne koło wchodzi w nadkole a przednie ma ze 3/4cm luzu do nadkola.

 

Jak obejrzysz seryjne e36 na googlach to też tak wyglada, nawet na oficjalnych zdjeciach bmw.

szukam
Opublikowano

To z tym tarciem to jakies dziwne.. pekajace klocki sie zdarzaja... kolega mial w audi RS3 juz kilka razy... nie wiedzial co zrobic az w koncu zalozyl hamulce z Lamborghini, 8tlokowe brembo :P

 

Moja przyszla mozesz sobie obczaic w moim temacie :)

 

A jezeli chodzi o twoje zawieszenie, to nie ma najmniejszego problemu, kupujesz sprezyny ktore tylu nie obnizaja, ostatnio widzialem zestaw 40/00 albo 30/00 tyl sie nie zmienia, a przod idzie lekko w dol.. jezeli chodzi o zawieszenia w polsce, to ja bym tez nie jezdzil po polsce na takiej glebie jak ta ktora ja chce kupic... Dlatego prawdopodobnie do mojej wpadnie gwint, i jak bede jechac do Polski, to bede podnosic... a do tego chce zamontowac blache pod silnikiem, bo jak kiedys gdzies zawadze, to nie bardzo usmiecha mi sie placic za olej na drodze...

 

Ja ogolnie szukalem jakiej kolwiek 3er, z byle jakim silnikiem, no, poza M40, no ale ze sie trafil tani compakcik, przy ktorym bede mogl sobie grzebac i grzebac :D to zdecydowalem sie go kupic :) daj znac jak tam twoje piasty wygladaja, przyjzyj sie klocka i wg.. :)

 

 

Ps. jezeli chodzi o moja prace, no to jest ciekawie czasami cos tam grzebac przy R8 na przyklad, ale jezeli chodzi o nowe VW, to jest ostatnie g***o... ostatnio mielismy golfa 7, z przebiegiem 13tys, i sie kolo od walka rozrzadu rozlecialo... kiedys wczesniej tez byl golf 7 tylko tamten mial cos kolo 40tys km i tez silnik roz***** .. ale ciekawie jest, jak kiedys polak jakis przywiozl do nas Audi A5, ktore polacy ukradli, i w polsce sie znalazlo.. nie wiem dokladnie jak to bylo, bo nie gadalem z nim za bardzo.. ale dzieje sie sporo :)

Opublikowano
zmienic przednie sprezyny na takie -30/40.

Każde e36 ma coś takiego, nieważne czy zawias mpakiet czy nie, moj kombiak tak samo, tylne koło wchodzi w nadkole a przednie ma ze 3/4cm luzu do nadkola.

 

Jak obejrzysz seryjne e36 na googlach to też tak wyglada, nawet na oficjalnych zdjeciach bmw.

tak dokładnie. Zauważyłem. No niezbyt ładnie to wygląda moim zdaniem, ale z kolei jak ma zbytnio z górki też szału nie robi :lol:

 

Moja przyszla mozesz sobie obczaic w moim temacie :)

Już widziałem ;) będę śledził progres ;) też chyba niebawem założę topic o swoim autku :P

 

Ja ogolnie szukalem jakiej kolwiek 3er, z byle jakim silnikiem, no, poza M40

ej ej, w mojej drzemie m40 :P co Ci się nie podoba w tym silniku? :D

 

 

Powiedzcie mi, czy po wymianie sprężyn znów będę musiał lecieć na zbieżność?? No i czy muszę kupić komplet sprężyn (4x) czy seryjne z tyłu mogą zostać?

Opublikowano
z tyłu mogą zostać seryjne jak ci odpowiada ich wysokość, zbieznośc przyda sie zrobić bo to element zawieszenia i inaczej się ułozą rzeczy ze sobą.
szukam
Opublikowano

nie podoba mi sie rozrzad :) tylko to, chociaz dla mnie nie bylo by problemu, bo robie rozrzady w vw i audi minimum raz w tygodniu... no ale lancuch to lancuch :)

 

Jezeli chodzi o sprezyny, to mozesz faktycznie z tylu zostawic, wiesz, ja ci tak napiaslem, bo gdybym ja cos takiego robil, to musze 4 wymienic, musze miec specjalny papierek na sprezyny, taki certyfikat, musze jechac do TÜV, czyli SKP i oni musza sprawdzic, i dopiero mi to nanosza w papierach i moge legalnie jezdzic, aha, i jeszcze musze im wydruk z geometrii pokazac...

 

 

zbieznośc przyda sie zrobić bo to element zawieszenia i inaczej się ułozą rzeczy ze sobą.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

A jak to wyglada w polsce wg ? orientuje sie ktos ? np swap silnika itp, w niemczech trzeba na wszystko miec papierek, albo naniesione w dowodzie, mialem auto kiedys co byl alarm nawet w dowodzie wbity :duh: wiec nie wazne co kupuje, musze zwracac uwage czy ma ABE, albo znaczek E... TRAGEDIA ...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dzięki wielkie za pomoc. Bicia już nie ma nie wiedzieć czemu :P a na zbieżność na pewno przejadę się jeszcze raz po wymianie sprężyn.

piasta sprawdzona wyczyszczona. Wszystko jest jak być powinno.

 

tymczasem zapraszam do tematu poświęconego mojej e36

viewtopic.php?f=134&t=274395

 

temat do zamknięcia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.