Skocz do zawartości

[SUKCES] Naprawa i kodowanie kluczyka - elektronika, pcb


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hello,

w kluczyku, który mam niestety tylko jeden przestało mi działaś zdalne otwieranie drzwi.

Procedura ponownego zakodowania nie pomogła więc postawiłem na kiepski akumulator.

Dostać jest go łatwo więc dziś otworzyłem kluczyk i chciałem go wymienić.

 

Niestety okazało się, że poza akumulatorem, który faktycznie był zużyty musiałem urwać kondensator, który jest za baterią. Nie pamiętam, żebym się szarpał z płytką PCB ale od upadku takie rzeczy jak kondensatory się nie urywają... więc to zapewne ja. :D :8)

 

Nie znalazłem w sieci schematu elektrycznego kluczyka typu diamond do wersji USA którą mam więc pytanie czy ktoś ma dobry miernik i może podać mi pojemność kondensatora, który urwałem?

Albo wskazać jakieś źródło informacji najlepiej ze schematem.

 

Zrobiłem fotkę, który to dokładnie element. Na 99% to kondensator ale jeśli nie to proszę mnie wyprowadzić z błędu...

Niestety na opakowaniu nie znalazłem nawet z lupą żadnego oznaczenia, za to upewniłem się, że element jest ułamany.

Swoją drogą niezłe złocenie musieli zrobić, że lut został a element pękł.

 

Na zdjęciu element i miejsce, gdzie był wlutowany.

http://i.imgur.com/GuHVFIa.jpg

Edytowane przez mikolajj
Opublikowano

Ok sam sobie jakoś poradziłem namówiłem kumpla na rozcięcie jego kluczyka ;-) i kosztowało mnie to flaszkę ;-)

I wyszło tak. Same kable dają około 78 pF, czyli razem z kondensatorem 1,089nF, więc wlutowałem do swojego kluczyka 1nF...

Wszystko pięknie i na skanerze częstotliwości wygląda na to, że kluczyk nadaje impuls 1-1,5 sec.

Ale... niestety próba połączenia kluczyka z autem zgodnie z instrukcją

zakończyła się FIASKIEM ;-(

 

Ale bez załamki... teraz sprawdzimy odbiornik.

 

http://i.imgur.com/c15KscXl.jpghttp://i.imgur.com/5HF7ZMVl.jpg

Opublikowano

OK sprawdziłem wzmacniacz antenowy, według miernika wszystko działa poprawnie.

Luty do anteny trzymają się dobrze.

Reaguje dokładnie tak jak na filmiku...

 

Ponieważ moduł wysyła sygnał do GM3 (pod schowkiem po stronie pasażera)... jutro kolej na rozebranie innego kawałka auta.

Jeszcze może rozłupię obudowę, chociaż jest sklejona na stałe... gdzieś widziałem, że czasem skraplająca się woda może uszkodzić fragmenty układu PCB...

 

Chyba, że macie jakiś inny pomysł na diagnozę, co teraz sprawdzić zanim rozłupię wzmacniacz antenowy FZV o numerze 8 277 655 ;-? ???

Macie jakiś pomysł?

Opublikowano

Hehe... nie wiem co powie moderator ;-)

Sam sobie odpowiedziałem na wszystkie pytania... i jest SUKCES!!!

 

Ponieważ doczytałem tu: viewtopic.php?f=83&t=263690, że jak się otwiera auto kluczykiem - "manualnie", to że można kodować dopiero po 15 minutach... ale czytając dalej trafiłem na film i pomogła procedura z dodawania nowego kluczyka

czyli...

  • otworzenie auta kluczykiem - "ręcznie"***
  • zamknięcie drzwi
  • 5x przekręcenie kluczyka do pozycji 1 i do pozycji wyjściowej - dość szybko (jak na filmie)
  • po piątym razie wyjęcie kluczyka ze stacyjki
  • następnie wciskając i trzymając otwieranie (strzałka w górę w kluczyku diamond) a potem 3x zamykanie (znaczek BMW)

 

Udało się zakodować kluczyk.

 

Więc dla jasności, to jest wersja e53 z 2004 roku z USA z silnikiem N62, 4.4L

 

*** Nie zaryglowałem za to drzwi przyciskiem na konsoli środkowej (obok ręcznego) tylko po prostu zamknąłem za sobą drzwi... po prostu wsiadałem z przeświadczeniem, że kolejna próba i tak się nie uda... więc jakby od razu przeszedłem do sedna sprawy...

 

Nie robiłem też próby z czekaniem 15 minut po otworzeniu "ręcznie" auta kluczykiem, bo zacząłem od szybszego sposobu.

Na dworze było ciemno - choć to pewnie bez znaczenia ale kto wie ;-)

 

Pozostaje pytanie, które pewnie nie da mi spać... co dzieje się w komputerze samochodu gdy przekręca się kluczyk 5 razy ?

Opublikowano
Mogę Ci jedynie pogratulować :)
Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam mam problem w e91, mam jeden kluczyk ale nim odpalam auto a do centralki jest osobny pilot, uszkodzony moduł komfortu czy czym to może być spowodowane że takie coś ktoś zastosował? Zależy mi na dorobieniu kluczyka drugiegu ale również i zrobieniu tego w jednym pilocie a nie na dwa osobne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.